Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mye vind, lite stikketid.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ikke noe problem å fly i vind. gjelder bare å ha rett type fly Var heftig vind her i dag og men fikk noen fine turer med Dogfighteren min. bare synd jeg ikke hadde noen å fighte med Så da ble det forsøk på lavest mulig lowpass i stedet hehe

    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #32
      Det er ikke noe problem å fly i vind så lenge motoren er kraftig nok
      men å lande uten å skade flyet kan vere "litt" vanskelig. Av og til lønner
      det seg å nødlande i en busk eller høyt gress. Den beste landing jeg har
      greid i vind er å ta flyet med ei hånd

      Comment


      • #33
        Jeg har funnet ut av at lette 3d modeller med store ror er enkle å fly uansett vind. Du har så store ror så du kan innhente flyet mye lettere enn fly med små ror.
        Må også nevnes at "jet" flyene fra multiplex, funjet, ultrajet osv er knall gode å fly i vind. Så får du relativt god fart på downwind også =)

        Comment


        • #34
          37M/s vind her på det meste i går... Fortsetter dette så driter jeg i å kjøpe den nye 600 fra Align og går for en Traxxas E-Revo.

          Comment


          • #35
            37m/s er definert som orkan, så tipper den Traxxas'en kommer til å fly like godt som en T-rex i slik vind.
            Hadde det vært normalen hadde jeg vel sterkt vurdert å flytte
            arhennie

            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

            Comment


            • #36
              Må bardunere guttungen på 15 kilo når vi går på tur, så jeg står for de talla

              Comment


              • #37
                Har vært på Holmen i dag med Fat-ass Doris. Satan og det blåste. Hu tok av med h.vinge nedi bakken og så nesa rett opp

                I deopet etterpå løftet den jaggu begge hjula fra bakken å ville legge seg over vi snakker 3.8 meter.
                Beklager dårlig film, men det er et gammelt kamera med dårlig batteri

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Hanzo View Post
                  37M/s vind her på det meste i går... Fortsetter dette så driter jeg i å kjøpe den nye 600 fra Align og går for en Traxxas E-Revo.
                  Jeg tenker å skaffe meg en bil av et eller annet slag snart. Kjekt å dra frem hvis det blåser en del

                  Sent from my HTC Desire using Tapatalk
                  ______________________________
                  JR DSX7, Black Horse Model-Aero Cruiser + en haug med foam....

                  Comment


                  • #39
                    39,2m/s sto det nylig på måleren her... Stormvarsel i natt. Funker ikke med bil heller sånn som det regner nå. Trøsten får bli at jeg har flere uker på å gjøre tidenes mest nøyaktige build

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by AudunN View Post
                      Jeg tenker å skaffe meg en bil av et eller annet slag snart. Kjekt å dra frem hvis det blåser en del

                      Sent from my HTC Desire using Tapatalk

                      Jeg også skal kjøpe meg en bil snart, er faktisk meget moro det også

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Hanzo View Post
                        39,2m/s sto det nylig på måleren her... Stormvarsel i natt. Funker ikke med bil heller sånn som det regner nå. Trøsten får bli at jeg har flere uker på å gjøre tidenes mest nøyaktige build
                        Hvor i all verden bor du hen, om den måleren er riktig så må den stå i en kompresjon, trakt eller lignende, grensen til orkan går ved 32 ms, er ikke bare gutten din du måtte surra fast da

                        Viggo

                        Comment


                        • #42
                          Kjøpte meg like gjerne en Parkzone Vapor og har hatt det skikkelig morro i stua, særlig etter at jeg fikk taket på den. Det var bla denne videoen som gjorde at jeg skaffet meg en, og jeg må si at den tåler mye mer enn en skulle tro når man plukker den opp av esken. Masse kraft er det i den også, med litt øving er hovring fullt mulig, så nå kan det blåse så mye det vil.

                          Comment


                          • #43
                            jeg vurderer å selge modellene mine, dette er jo helt sykt. Blåser sykt mye hele tiden.

                            Comment


                            • #44
                              jeg blei svimmel av bare å se på han gubben jeg :S:S

                              Comment


                              • #45
                                Supert vær her på Stord fullstendig vindstille kl. 08:00
                                Var ute å fløy Kyosho Arium Spitfire og E-flite P-40 (P-36)
                                det var perfekte forhold.

                                For å få perfekte fly forhold så er det viktig å komme seg opp
                                tidlig og/eller at du fly seint etter solnedgang.

                                Det er stort sett mindre vind tidlig på morgen og på kveld
                                ellers er det lurt å følge med på yr.no

                                Comment

                                Working...
                                X