Announcement

Collapse
No announcement yet.

bensinfly til nybegynner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bensinfly til nybegynner

    hei.
    jeg har kjørt fly siden 2008 sånn ca..i 2009 var et knallbra å dyrt år for meg. masse flyging å masse knusing..hehe.
    men har hatt ca 1 1/2 år uten flyging. så nå er det endeli litt fart i klubben igjen.
    men har kommet fram til det at jeg har lyst på litt større å et fly med bensin istede for nitro.

    en kammerat av meg har et extra men jeg tror jeg har lyst på en yak 54. meste pga hva de fleste sier. ganske snill å fly å flikker ikke så mye...sånn jeg forstår det er det at yak`en har lengre kropp.

    men er det noen som kan komme med tips eller råd om hva man skal gjøre.

    ser foresten at det er mye extra ut for salg i forhold til yak 54.
    å det får meg til å tro at extra kansje ikke er så bra?
    vil helst kjøpe et brukt fly til en ikke så dyr penge til å starte med.

  • #2
    Det er ikke om det er yak eller extra som gjør om flyet er bra eller ikke. Men produsenten. Det er viktig.
    F.eks extremeflight extra, yak, edge vil ikke en nybegynner merke forskjell på.

    Se etter extremflight, sebart, aeroworks, de store kjente merkene.

    Comment


    • #3
      ok..så de er lettere å fly hvist de kommer fra kjente merker?

      Comment


      • #4
        Det er vel slik at de kjente merken ofte har en bedre konstruksjon som da flyr bedre. nå vet ikke jeg hvilken størrelse du hadde tenkt på men elefun har jo tilbud på thundertiger/sd yak54 33% Thunder Tiger Yak54 33% Team Scheme Blue 4631-L - elefun.no - Radiostyrt hobby Har en slik selv og den er utrolig stabil og fin og fly
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          ok..er det mye bygging på thunder tiger?
          størrelse er jeg litt usikker på.. men har sett på en del på elefun som er 26% fra pilot-rc. er vist ikke så mye arbeid med å sette sammen heller.

          Comment


          • #6
            Pilot-rc sine fly er bra . Alle de nyere arf'ene er lette å sette i sammen.

            Comment


            • #7
              Snakker ikke bygging, men å sette sammen og sette i utstyr.

              ModellflyNytt.no - Extreme Flight RC 88 Edge 540T
              ModellflyNytt.no - Extreme flight yak 110 fra Autopartner

              Sier litt om hva som er i eska og hva folket setter inn.
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                Hei!
                Så bra at du vil prøve deg på bensinfly Du kommer til å merke en vesentlig forskjell. Disse flyene du nevner er så lettfløyet at det er i alle fall ikke noe å tenke på. Husker selv da jeg kutta ut fuel; En real aha-opplevelse.

                Som Anders sier, kommer du ikke til å merke noe vesentlig forskjell på disse flyene, men etter hvert vil du merke at extra'n tracker litt bedre enn Yaken på enkelte ting. Men det kommer helt an på flystil og hva man skal oppna av flyginga med hvilke flyvalg man gjør. Søk litt på bruktmarkedet, eller kjøp TT eller pilot hvis du skal ha nytt. Disse er best med tanke på pris. Hvis du vil betale litt ekstra, kjøper du de kjøper du de øverige merker. Lykke til uansett, og del bilder av ditt nye valg hva enn det blir

                Sent from my Galaxy S using Tapatalk
                Last edited by Ruduz; 27-05-11, 20:39.
                All you need is love

                Comment


                • #9
                  takker så masse for svar.
                  tror det blir pilot sin 26% til å begynne med hvis jeg ikke finner noe brukt til en fornuftig pris.
                  blir vel publiseert noen bilder under veis her tenker jeg..

                  Comment


                  • #10
                    Tror ikke du trår mye feil men en Pilot 26%. Jeg tror ikke det er mange kit som kommer så ferdig som Pilot sine. Fine på pris er de også. Hvorfor det er mye Extra om dagen kan virke som bare er en mote greie. For et par år siden virket det som om alle skulle ha Yak 54.
                    arhennie

                    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

                    Comment


                    • #11
                      extra er jo fine fly å se til..å er jo som sakt flere som ligger ute. har sikkert spart noen kroner hvis jeg har kjørt på med en brukt extra å men tror jeg går for yak.. å så får vi se hvor det bærer henn. kan hende jeg venter å ser litt om det kommer no yak på markedet.
                      hvis jeg greier å vente da...skulle jo helst hatt et fly i går....

                      Comment


                      • #12
                        Du bør i alle fall få med deg følgende:

                        (MFN) ModellflyNytt.no
                        (MFN) ModellflyNytt.no

                        her kan du få sett mange av flya in action og kan prate med gutta på gølvet
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #13
                          det hadde hvert morro men er vel litt lang tur på så kort varsel..men har planer om arvika i år..det tror jeg blir konge

                          Comment


                          • #14
                            Skriver ikke hvor du bor, men det høres ut som at det er rundt kongsvinger og de traktene.
                            Huckfesten er ikke SÅ langt unna da (link #2)
                            Tom I. Arntsen

                            Comment


                            • #15
                              er fra hemne komune. (vinjeøra) ikke langt fra tronhjem.
                              men er mye i trondhjem for tiden..
                              kjenner ikke så mange innen rc.verdenen enda, er mest de jeg flyr sammen med.
                              men har planer om å dra på treff å slik framover.

                              Comment

                              Working...
                              X