Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva er dette for en modell?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva er dette for en modell?

    Jeg kjøpte for en tid siden en liten balsamodell av ukjent type for restaurering og elektrifisering.
    Skulle vært artig å visst hva det er for noe...

    Vingespenn ca. 93cm. Den ser ut til å ha vært utstyrt med en Cox motor tidligere.





    Kanskje noen til og med vet hvem denne Anders Knutsen er?
    If you're faced with a forced landing, fly the thing as far into the crash as possible. — Bob Hoover

  • #2
    Cockpit-en er veldig spesiell. Kan være selvkonstruert? Hodestøtta minner meg om MK sin Astro 20.
    Click image for larger version

Name:	MKato_Astro20_edited.jpg
Views:	1
Size:	50.8 KB
ID:	579123
    Nei, forresten ikke.

    Kanskje det egentlig er en skuldervinget modell og kroppen er snudd opp-ned? Vingeørene ligner MK sine, kanskje en mindre MK-modell?

    Cox motoren fantes også i 1,5 ccm størrelse.
    Last edited by Biplan; 28-05-11, 04:52. Reason: La til tekst
    Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
    Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

    Comment


    • #3
      Tydeligvis treningsfarger i blått og gult. Forøvrig skal "pila" på siden av kroppen peke bakover
      Flisespikkeri er gøy!
      Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
      Dyrøy MFK
      ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
      http://rolv.info

      Comment


      • #4
        Hei!
        Anders Knutsen (fra Hamar/Ottestad)kjenner jeg godt, han er i klubben vår
        Kan be han ta kontakt når han er tilbake fra Hanstholm,om det er riktig AK.
        EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
        EF Yak-54. 110"
        EF MXS 83"
        GB Yak-55 2,2m

        Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
        Takk til:
        Autopartner.se
        http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

        Comment


        • #5
          Ser ut for meg som det er en primitiv modell av p-26 peashooter.

          Comment


          • #6
            Originally posted by lupus49 View Post
            Tydeligvis treningsfarger i blått og gult. Forøvrig skal "pila" på siden av kroppen peke bakover
            Faregeskjemaet er helt klart inspirert av Fairchild PT-19, men originalen var 2-seter.
            http://www.warbirdalley.com/images/pt19.jpg
            Last edited by Biplan; 29-05-11, 20:34.
            Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
            Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

            Comment


            • #7
              Fargekombinasjonen blått skrog og gule vinger har vært brukt på en lang rekke flytyper, både her i Kongeriket og i statene.
              Imidlertid føler jeg meg ganske sikker på at dette ikke er en skala / semiskala modell.
              Jeg er mer ute etter produsent / modellnavn. Antar at denne er laget av et byggesett.
              Historikk på denne spesifikke modellen hadde jo vært artig å få vite noe om, dersom det skulle vise seg å være riktig AK.
              If you're faced with a forced landing, fly the thing as far into the crash as possible. — Bob Hoover

              Comment


              • #8
                Originally posted by MotoMan View Post
                Fargekombinasjonen blått skrog og gule vinger har vært brukt på en lang rekke flytyper, både her i Kongeriket og i statene.
                Imidlertid føler jeg meg ganske sikker på at dette ikke er en skala / semiskala modell.
                Jeg er mer ute etter produsent / modellnavn. Antar at denne er laget av et byggesett.
                Historikk på denne spesifikke modellen hadde jo vært artig å få vite noe om, dersom det skulle vise seg å være riktig AK.
                Blå kropp og gule vinger har uansett vært standard for militære treningsfly i mange sammenhenger. Noen kan sikkert mere om dette enn jeg. Operativ krigsmaling er det ikke.
                For eksempel de norske Fieseler Storch som ble overtatt etter krigen ble malt slik. Så også de norske i Canada: Warbirds of Norway
                Flisespikkeri er gøy!
                Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                Dyrøy MFK
                ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                http://rolv.info

                Comment

                Working...
                X