Announcement

Collapse
No announcement yet.

Papirmodeller depron og kjevle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hei igjen folkens
    ville bare komme med en liten oppdatering. i 1954 ble det produsert papirmodeller av firmaet Geli i Tyskland, blant de som driver med depron scratchbygging så er visstnok disse modellene helt gull. Hittil har det vært ei pine å få tak i modellene da de har vært ute av produksjon, folk som Neffwaffe har hatt øynene oppe på ebay og klart å skaffe seg noen byggesett. Se på videoene under de er oppskalerte Geli papirmodeller, synes de er helt supre, bygginga tar ikke en evighet og likheten på orginalen er mer enn bra nok for meg.



    Geli modellene er nok en gang mulig å få kjøpt via Gelis nye hjemmeside, det skal angivelig bli en komplett samling etterhvert også med airlinere så her er det bare å glede seg.
    START FREI
    MVH
    Eystein

    Comment


    • #17
      Her var det mye interessant! Artig nisje innen hobbyen.
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #18
        Dere der ute som lurer på å starte med bygging etter papirmodellmetoden.
        En ting vi er avhengige av for å få dette til er å skalere opp papirmodellene våre. Hvis en skal lykkes med dette må en ha programvare på pc`n som kan skalere opp og printe papirmodellen i stort. Jeg har tidligere i tråden gitt en link til en gammel versjon av programmet tileprint som kun takler bildeformater eks jpg og bmp. etc. Den nye versjonen av tileprint takler også pdf.
        BlackFlight Models
        programmet ser ut til å koste ca en hundrelapp og det er jo greit nok. Imidlertid finnes programmet kun til windows og ingen for mac, så hva skal macbrukere bruke? svaret er posterazor. Helt genialt program takler alle bilde format, men ikke pdf så vidt jeg kan se og finnes for både windows, mac og linux
        Last edited by roffe_ek; 29-09-12, 08:08.

        Comment


        • #19
          Mer om posterazor. Har nå testet ut programmet for mac, det ser ut til å være meget bra. Mac er faktisk enklere å bruke enn pc for konvertering av div filer. Det virker som programmet prewiew for mac takler å konvertere lockede pdf filer til jpg etc. Jeg prøvde nå å konvetere en cannon creative park papercraft
          Vehicles - Paper Craft - Canon CREATIVE PARK
          her er resultatet:Click image for larger version

Name:	air-india_p_ms.jpg
Views:	1
Size:	63.8 KB
ID:	593418
          untitled.pdf Trykk på pdf linken for å se det endelige resultatet av oppskaleringa til 500%
          Last edited by roffe_ek; 29-09-12, 08:50.

          Comment


          • #20
            online funksjon for reskalering tileprinting av pdf filer
            PDF Tile Printer | Lucubration

            Comment


            • #21
              Enda en papirmodell Boeng 747 edf, fra canon creative park papirmodell

              Som dere sikkert så av post nr 8 i denne tråden finnes det gratis papirmodeller fra canon sin hjemmeside.
              Paper Craft - Canon CREATIVE PARK
              De har blant annet en modell av Boeng 747
              British Airways Boeing747-400 - Vehicles - Paper CraftCanon CREATIVE PARK
              En fyr over there har skalert den opp, bygget den i bluecore(nesten det samme som depron) og satt motor på i halen av flyet og det gikk slik:

              Han er nå igang med å lage en til i skala 1:22, må si jeg er imponert over detaljnivået, flyet på videoen over er visstnok kun en prototype han bygde på noen få kvelder, nå lager han en for EDF drift med alle mulige finesser, bla. opptrekkbart understell med luker som åpner og lukker seg sjekk videoen:

              Han lager også en detaljert byggetråd på rcgroups som var helt suveren, den viser i detalj hvordan han gjør dette. Da jeg så dette ble jeg rimelig hekta.
              Om noen ble nyskjerrig nå så er tråden her:
              1:22 747-400 edf - RC Groups
              MVH
              Eystein
              Last edited by roffe_ek; 06-01-13, 20:20.

              Comment


              • #22
                Nok en side med papirmodeller, her er det bla flere airlinere mange fine her med bra detaljnivå.
                Paper Models - Files - ???????? ???????? ?????? - Avsim R Us

                Comment


                • #23
                  747 flyr, neste er en B52
                  Mvh Andreas
                  Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                  PCM.at mye glede i litt carbon
                  Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                  Comment


                  • #24
                    her er en link over de stiligste skalamodellene jeg har sett på lenge, full tegning og instruksjonsmanual er med på websiden helt gratis.
                    Nesten for ille å lage disse om til depronmodeller men det skulle la seg gjøre å bruke tegningene til å lage en gigant depronmodell. Har en masse kapron liggende på sommerstedet, spørs om det ikke blir en 1/4 skala j3 cub i 3mm kapron. Kommer til å bli vanvittig lett i vekt og fly saaaaakte
                    Download

                    Comment


                    • #25
                      Hei!

                      En av de artigste trådene jeg har lest!
                      For en vanvittig lav takeoff og flyhastighet på de store innendørsmodellene med vsp på 3 meter + !, men de veier vel ikke så mye i forhold til løfteevne.
                      Informativ og morsom tråd!

                      Comment


                      • #26
                        Papirmodellflyprosjekt i mikrostørrelse:
                        Modellfly av søppel - (MFN) ModellflyNytt.no

                        Comment

                        Working...
                        X