Announcement

Collapse
No announcement yet.

De Havilland DH-82 Tiger moth, skala 1:4.33

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Joo, hvis du synes bilder med balsalukt er tingen så kan jeg berolige deg med at det kommer mere om et par dager Har allerede ryddet byggebordet og brettet ut Tempest tegningen. Her blir det spantebygg og strip planking, jeg formelig kjenner det krisler i halsen allerede

    Skal litt mere til før jeg mister motet

    Comment


    • #17
      Så bra

      Prøver å mote meg opp til å rulle ut tegninger og begynne på noen av kitene istf å bare sette sammer ARF. Trenger inspirasjon av den typen som du du leverer her.

      Slingsby T 21 shortkit
      EMHW Bella XL
      SG 38 Krick
      BoT (originalen)
      osv

      Gleder meg til å se bilder av betrekning som strammer rundt spantene på Mothen din!
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #18
        Originally posted by joo View Post
        Det var kjedelig! Nå som det begynte å komme bilder med balsalukt på...

        To i klubben bygde begge shortkit av en oldtimer skalaseiler, og da de hadde kroppene med på klubbkveld viste det seg at den ene var en del kortere enn den andre. Den korteste hadde blitt levert med feil skalert tegning av kroppen Den som var "riktig" har fløyet noen år nå, vet ikke om den andre blir ferdig noen gang. Sånt tar jo motet fra noen og enhver.
        Hehe! Klart Hall Cherokeen blir ferdig en dag Joo. Ting tar bare litt tid ! Og husker godt overraskelsen når vi oppdaget at min tegning var helt feil skalert, og feilen var kun i et plan!

        Og Jamie, gleder meg til byggetråd hvor balsastøvet ligger tungt ! Har fulgt trådene om Lancasteren og Cometen, og det har vært en fornøyelse og inspirasjon!

        Mvh. Olav E

        Comment


        • #19
          Det hadde vært hyggelig om en av mine byggetråder kan inspirere til mere bygging rundt omkring. Ikke noe negativt om ARF, men det å ta opp et fly man har bygget selv er jo en helt ubeskrivelig følelse som flere burde unne seg.

          Brett ut tegningen på et av seilflyene dine og sett igang, hadde vært trivelig å få til et byggemiljø her

          Comment


          • #20
            Click image for larger version

Name:	DSC_9585.JPG
Views:	1
Size:	70.6 KB
ID:	579329Click image for larger version

Name:	DSC_9562.JPG
Views:	1
Size:	56.6 KB
ID:	579328Click image for larger version

Name:	DSC_9534.JPG
Views:	1
Size:	132.8 KB
ID:	579330Er 110% enig med Jamie
            Jeg synes at gleden med et prosjekt når jeg sammenligner ARF-Byggesett-scratchbygd gir en ny dimensjon for hvert "trinn"
            Som jeg skjønner av denne linken er byggesett ikke bestandig like enkelt, det er synd men det er mange detaljer som skal inn i "puslespillet"
            REKLAME:
            Det å bygge etter kun en 3-plan tegning er ikke så vanskelig, spesielt hvis du bygd et byggesett eller to tidligere. Det krever selvsagt en del planlegging, men du har ingen å skylle på om noe blir feil .
            Spesielt fly fra da bestefar var ung er utrolig enkle å bygge, husk det var sykkelreparatører og møbelsnekkere som sto for jobben.
            Og utvalget av fly er nesten uendelig!
            Materialvalget er heller ikke noe vanskelig, fåes i byggvarebutikken.
            Jeg deler gjerne det jeg kan, og det gjør sikker mange andre som vi ser av dette forumet
            For info,Tiger Moth`n er en ARF.

            Comment


            • #21
              Vet det ikke er verdens undergang. Men jeg ble nesten litt sur da jeg leste om feilskaleringen. Trodde kanskje at det var en viss kvalitetskontroll. Men livet går videre, og det var noen rare fabrikkfeil på min Sig Riser 100 som er mitt langtidsprosjekt også.
              Enig at det er inspirerende å følge andre balsabyggere.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #22
                Ting løser seg

                Har fått svar fra England om at jeg får et nytt sett med laserskjærte deler tilsendt

                Veldig behagelig å ha med seriøse aktører å gjøre, tegninger og shortkit er forøvrig bestilt herifra.

                Da ser det ut til at jeg får to vinterprosjekter samtidig Tempesten er jo nesten treferdig så der blir det mest puslearbeid mens jeg bygger "tiggie" i balsa

                Comment


                • #23
                  Hei. Hvordan blir det med OS 200 i nesa med hensyn til CG. Må det bly til i nesa? Eller må du ha vekt i bakre del av flyet?
                  Fly well-make my day!

                  Comment


                  • #24
                    Heisann.
                    Nå er det slik at jeg aldri fikk noen nye deler til dette flyet så prosjektet er lagt på is i overskuelig fremtid. Men jeg regnet med at det ville gå greit å balansere den ut med en litt stor batteripakke.

                    Comment

                    Working...
                    X