Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt fly snart i hus!! Men trenger hjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt fly snart i hus!! Men trenger hjelp

    Hei.
    Jeg har for ikke så lenge siden bynt med RC modellfly og har de siste ukene kjørt et Cessna Skylane 182 EPO 150 BL, etter mye øving med simulator Real Flight G 5.5 i timesvis. Dette har gått veldig bra og jeg kjører Cessna veldig bra i luften og klarer å lande fint.

    Nå er jeg på utkikk etter ett nytt fly. Ønsker å kjøpe meg et elektrofly (mange med erfaring anbefaler elektrofly i noen år). Jeg vil at flyet skal være mellom 1500mm – 2000mm. 3D, acrobatiske osv fly helst. Trenger ikke nødvendigvis å lære meg å kjøre 3D.
    Er det sånn at det ikke er mulig å kjøre "pent" med disse flyene da? Ikke ha så veldig mye utslag på alle rorene.
    Synes disse flyene har ett så fint utseende enn f.eks sånne andre tasser som den cessnaen jeg har som består av EPO [IMG]file:///C:/Users/Vegard/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif[/IMG]
    Mulig jeg spør om mye rart, men som sagt vet jeg ikke så mye. Kan man ikke stille inn senderen på utslagene på rorene?

    Jeg har sett på noen fly:

    [url="http://www.rcpro.no/main.aspx?c=fly&page=article&artno=GW-U210B"][COLOR=#0B7174]
    [url="http://www.rcpro.no/main.aspx?c=fly&page=article&artno=GW-U208A"][COLOR=#0B7174]
    [url="http://www.rcpro.no/main.aspx?c=&page=article&artno=SMHAN-4275"][COLOR=#0B7174]
    [url="http://www.rcpro.no/main.aspx?c=fly&page=article&artno=AW30EDGE540-OW"][COLOR=#0B7174]
    Phoenix Model Sbach .46-55 Aerobatic PH096 - elefun.no - Radiostyrt hobby

    Har noen hær erfaring med en av disse flyene eller har noe annet å anbefale?

    Som sagt ganske fersk, så har ikke så veldig mye på alt utstyr som skal være med. Liten titt på en elektromotor som heter Hacker A50 s12 turbine eller noe sånt. Passer alle elektromotorer sånn någen lunde på alle fly?

    Sliter med å finne infomasjon på trådene, siden jeg ikke vet helt hva jeg skal søke på. Håper noen med mye erfaring hær inne kan svare meg

    Takker på forhånd for alle svar

    Mvh

    Vegard Hoås

  • #2
    Hei og velkommen til forumet! Jeg tror du er litt på feil spor akkurat nå.. De fleste av de modellene du linker til er bensinmodeller, beregnet for bensinmotor type blyfri 95. Da kommer motor, servoer, regulatorer, batterier, etc etc etc i tillegg og du passerer FORT 10.000,-

    Du bør ikke se på en balsamodell i det hele tatt, for den er tannpirkere om du går i bakken.

    Om du skal ha ditt første fly kan du velge en type cessna som du flyr på simulator. Velg iallefall en i EPO eller EPP som kan limes med superlim og tåler myyye juling. De kan du rolle med, loope med, fly inverted (opp ned) med og andre basic akrobatikk-øvelser. En akromodell type Edge 540, Yak54, Extra 260 etc er mye mer akrobatisk men den følger stikka di. Med det mener jeg at den flyr akkurat slik du vil den skal fly og det har sine bakdeler for en nybegynner. Den retter seg ikke opp selv, har store utslag og går fort i bakken om du gjøre en feil. Om du like vell er bastant på en elektromodell av en akro type har f.eks Elefun en Multiplex Parkmaster.

    Det er ikke slik at alle motorer passer til alle fly! Motoren må ha rett vekt, rett effekt etc for det flyet du ønsker kort fortalt.

    Hva er budsjettet ditt og har du noe utstyr fra før? Forøvrig kjempebra at du flyr mye på simulator!

    Edit: Jeg ser nå at du har flydd mye cessna og jeg trodde du hadde flydd mye cessna på simulatoren, beklager...


    Her er link til fly som kan være aktuelle for deg:

    Yak 54 Giant 3D 150 BL RR - ThrottleStore.Com

    Multiplex Parkmaster 3D KIT - elefun.no - Radiostyrt hobby + MPX-332638 Parkmaster Powerset - elefun.no - Radiostyrt hobby

    Comment


    • #3
      Velkommen til forumet

      Jeg har ingen av de modellene du linker til, men skjønner at du er ute etter en 3D-kapabel maskin, men ikke nødvendigvis skal ta av med 3D-utslag. Og ja; alle modellene kan settes opp med små rorutslag, og da flyr sannsynligvis alle modellene du linker til pent og rettlinjet og er svært enkle å fly!

      "Anbefaler elektrofly i noen år...". Tja, jeg har hatt glow i flere tiår, men nå er alt ute av huset og motoriserte modeller har omtrent bare elektro. Har bensin i noen modeller som brukes til å slepe opp seilfly, men elektro-revolusjonen har gitt meg et nytt modellflyliv Man kommer hjem med modeller der man bare banker gress ut av hjulkåpene, sjekker at servoer og roroverføringer er OK og setter sakene på hylla. Ikke noe griseri, sundvibrerte deler og lukt.

      Nei, alle elektromotorer passer ikke på alle fly. Her er kanskje utfordringa, finne motor som passer. Jeg syntes det er superenkelt, mens andre sliter med å skjønne. Uansett vil du få svar her inne bare du sier hvilken modell du skal ha motor til. Og kanskje litt forklaringer rundt "hvorfor" i samme slengen. Må uansett si at jeg personlig liker at du ser på Hacker. Mange vil anbefale billige saker fra HC etc, og der er mye billig som ofte fungerer brukbart. Selv kjøper jeg heller dyrere kvalitetssaker og unngår problemer med magneter som løsner, svake motorakslinger og andre bugs.

      Hvis du tror du vil fortsette med elektro og modellfly generelt kan jeg si hva jeg ville gjort:
      - Bestemt meg for èn og bare èn størrelse på LiPo-batterier jeg skal bruke penger på.
      - Finne modeller og motorer i den størrelsen som bruker denne batteristørrelsen.
      - Kjøpt en god lader, evt to. (Har 3 selv...)
      - Ha max 3 operative modeller, aldri mer! (Seilfly kommer i tillegg )

      Hvis du kjøper bare 5S LiPobatterier så bruker du dem i typisk .50-size modeller.
      Så setter du dem i serie til 10S og bruker dem i modeller med rundt 2 meter i vingespenn.
      Alternativt 6S/12S f.eks.

      Så trenger du motorer i to størrelser; med kV på 400-550 og kapasitet på opptil 1200W for de små modellene, og kV rundt 180-220 og opp mot 3000W til de store modellene. Selvsagt ikke begge deler samtidig, men begynner du her så kan du veksle mellom disse to sizene og får brukt batteriene til å fly med istf at de ligger i kjøleskapet og går ut på dato. (Ikke spør hvordan jeg vet).

      Hacker S12 turbine er en heli-motor og inrunner, den skal du ikke kjøpe til fly. Når du finner ut hvilken modell du vil kjøpe får du sikkert mange anbefalinger her inne. Akkurat den Hackeren har høyt turtall, og skal drive en rotor via et stort drev. Til en 3D-modell skal du ha en outrunner.

      Spør og grav, du får sikkert mange svar. Og hva du velger å kjøpe kommer an på pengebok og prioriteringer
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Oi oi, hær var det veldig gode svar. Som jeg trenger GODT!
        Skal vi se.. For å svare til deg Trulsen; Jeg ligger på en plass mellom 5000 - 10000kr som budsjett.
        Veldig lyst til å kjøpe meg ett litt mindre 3D fly. Justere inn utslagene på rorene, sånn at det ikke blir helt texas med en gang

        Joo:
        Tusen takk, bli litt mere kjent nå føler jeg.
        Jeg har sett veldig mye på ett fly og egentlig bestemt meg for at jeg skal velge det
        Phoenix Model Sbach .46-55 Aerobatic PH096 - elefun.no - Radiostyrt hobby
        De anbefalte faktisk dette når jeg forklarte hviken situasjon jeg er i.

        Åsså vil jeg velge en Hacker A50 S Series Motors (Hacker A50 S Series Motors - HAC)
        Så må jeg velge batteri:
        6,6V 2100mAh - 5C - Hyperion LiFe Receiver Pack (6,6V 2100mAh - 5C - Hyperion LiFe Receiver Pack - elefun.no - Radiostyrt hobby)
        Turnigy 3300mAh 5S 30C Lipo Pack ( HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 3300mAh 5S 30C Lipo Pack (DE Warehouse))

        Er jeg helt på villspor nå? Jeg skjønner ikke så veldig mye på hva som er forskjellen på 20C eller 40C.
        Så må jeg velge ESC, mottaker og sender. Har du noen forslag på di sist nevnte?

        Takk for svar

        Comment


        • #5
          Flot fly du har set på. Men jeg ville nå heller satt in en APS 80 SF Just Engines Online Ltd A.S.P..
          Billigere og mye morsomere etter min smak. Så kan du fly hele dagen på en dunk drivstof og ikke bare noen få minutter på et batteri. Det er bare tull at det er vanskeligere og holde på med Glowmotorer de starter og går som bare det om en ikke har 10 tomeltotter. Elers har vel elefon bra radioer på tilbud om du ikke vil slå til på en slik WFT09SII 2.4GHz 9-Channel Radio Set 4096 Resolution Super Edition W/receiver WFR09S | WFLY
          Her får du mye radio for pengene.

          Comment


          • #6
            Hvis du velger å gå elektro og vil ha Hacker hadde jeg valgt A50-12S, eller minimum A40-19L. Skal forklare hvorfor etter jobb, nå må jeg stikke.
            Batteriet du linker til er greit, men du kan kjøpe med større kapasitet til denne typen fly. 5000mAh. Bruker samme typen rimelige batterier, og de er mye for pengene selv om det en sjelden gang kommer et batteri som er defekt derfra.
            "C"-benevnelsen sier noe om hvor mye strøm du kan trekke ut av batteriet. Jo høyere C-rating jo bedre.

            I tillegg til batterier så er faktisk de rimelige Turnigy-regulatorene (ESC) fra Hobbycity helt grei, Turnigy Plush da.
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Originally posted by rcvegard View Post
              Jeg skjønner ikke så veldig mye på hva som er forskjellen på 20C eller 40C.
              Enkelt (men ikke helt korrekt) sagt: C er kapasiteten på batteriet, 3300 for Turnigy batteriet du nevner. Tallet, 30 for Turnigy batteriet du nevner, angir hvor mange ganger kapsiteten man kan trekke ut av batteriet. 30 x 3300 = 99000 (milliAmpere, som er det samme som 99 Ampere; akkurat som millimeter - meter).

              Batteriet kan gjerne levere mer strøm enn det motoren trekker.

              Originally posted by rcvegard View Post
              Så må jeg velge ESC, mottaker og sender. Har du noen forslag på di sist nevnte?
              Du kan vel bruke den senderen som du har, sikkert mottakeren også, hvis du ikke skal ta med begge flyene ut for å fly samtidig.
              ESC må tåle mer strøm enn det motoren trekker og være tilpasset antall celler (f.eks. 5S) i batteriet.
              Last edited by Biplan; 07-06-11, 12:00.
              Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
              Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

              Comment


              • #8
                Originally posted by joo View Post
                Hvis du velger å gå elektro og vil ha Hacker hadde jeg valgt A50-12S, eller minimum A40-19L. Skal forklare hvorfor etter jobb, nå må jeg stikke.
                Batteriet du linker til er greit, men du kan kjøpe med større kapasitet til denne typen fly. 5000mAh. Bruker samme typen rimelige batterier, og de er mye for pengene selv om det en sjelden gang kommer et batteri som er defekt derfra.
                "C"-benevnelsen sier noe om hvor mye strøm du kan trekke ut av batteriet. Jo høyere C-rating jo bedre.

                I tillegg til batterier så er faktisk de rimelige Turnigy-regulatorene (ESC) fra Hobbycity helt grei, Turnigy Plush da.
                Begynner å skjønne litt mere nå av hva dette dreier seg om. Ikke så enkelt helt nå i starten altså

                Om jeg ikke tar helt fel nå.
                HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 5000mah 5S 35~70C Lipo Pack (dette batteriet? Kanskje være lurt å kjøre to og to om gangen?)

                HobbyKing Online R/C Hobby Store : (En av disse Turnigy Plush som er øverst på listen) Vet ikke helt på hva jeg skal se etter når det gjelder en ESC.

                RedRock 3630-04 295gram 600KV - elefun.no - Radiostyrt hobby
                Er denne så dum? Den blir anbefalt på dette flyet

                Åsså er det vel servoer. Er det slik at servor må passe til batteriet? Eller omvendt..
                Power HD-9150MG Digital 15.8kg - elefun.no - Radiostyrt hobby
                Hørte at disse skal være billige og bra!

                Jeg må kjøpe meg helt ny sender og mottaker. Tenkte å kjøpe meg en bra sender! Likte den som ble linket til hær oppe
                Men har hørt at JR er veldig bra og mange kan den ut og inn. Må jeg da kjøpe samme mottaker til evt andre fly? Slik at det passer til min sender.. Dere må bare belage dere på mye dumme spørsmål.

                Veldig takknemmelig for god hjelp!

                Comment


                • #9
                  Jeg er på ingen måte noen ekspert, og kjenner ikke til det konkrete flyet, men mange av spørsmålene er jo ganske så genrelle, så:

                  - Angående Redrock motoren, så har jeg ikke prøvd den aktuelle modellen, men jeg har to andre rødsteiner - en som er en del mindre samt en som er et hakk større. Begge fungerer helt greit, og oppviser minimalt med slark etter noen timers drift. Men det finnes helt klart motorer som går "mykere". Har et par Arrowind motorer også, og disse gir inntrykk av å være mer forseggjort. Nå er det vel Arrowind som står bak Redrock også, men det er snakk om to ulike motorserier. Jeg tror jeg ville vurdert denne: ARROWIND OUTRUNNER 4030-10 | RCPro.no. Men som alltid blir det et spørsmål om pris...

                  - Når det gjelder strømforsyning til mottager og servoer har du i hovedsak tre muligheter når det gjelder elektromodeller:
                  1) Bruk et separat mottagerbatteri. Dette batteriet forsyner kun mottager/servoer, og er en enkel og grei løsning. Du må imidlertid huske på å lade mottagerpakka, og dessuten veier batteriet noen ekstra gram.
                  2) Du kan bruke en ESC med innebygget strømforsyning (BEC - Battery eliminator Circuit). BEC'en tar størm fra motorbatteriet og regulerer ned til en passende spenning - ofte 5V. Denne løsningen er enklest å montere, er også den letteste, og du slipper å huske på å lade et separat mottagerbatteri.
                  3) Du kan koble en separat BEC (en liten dings som ikke veier mange gramene) til motorbatteriet. Funksjonelt akkurat som en ESC med innebygget BEC, men du kan selv velge en BEC med god kapasitet. Marginalt mer jobb å montere samenlignet med alternativ 2.

                  Jeg ser skeptisk til BEC'er i billige ESC'er - svir du av ESC'en (og det har skjedd før...) er det stor sjanse for at du mister strømmen til mottager/servoer også, og da har du plutselig en frifluktmodell.

                  Om du går for separat mottagerbatteri, må du sørge for at servoene tåler batterispenningen. Ikke alle servoer tåler et uregulert LiFe batteri som du har satt opp, så du må passe på å: enten bruke et batteri med lavere spenning, eller sørge for å bruke servoer som tåler spenningen, eller bruke en spenningsregulator mellom batteri og mottager.

                  Når det gjelder dimensjonering av ESC'en er det to absolutte krav: den må kunne håndtere spenningen fra batteriet, og den må levere nok strøm. Og nok strøm er den strømmen som motor/propell forsyner seg med ved den aktuelle batterispenningen. Det er ikke slik at en stor ESC vil tvangsfore motoren med altfor høy strøm! Motoren trekker det den vil, så er det opp til ESC'en å tåle den strømmen (ikke helt presist: ESC'ens kvalitet og oppsett vil påvirke strømtrekket til en viss grad, men disse effektene er relativt små i denne sammenhengen). Jeg er inngrodd skeptisk til billig elektronikk, og regner med at produsentene trekker grensene så langt det går for å kunne skilte med gode spesifikasjoner. Så for å bruke en billig ESC vill jeg lagt på en god del; om estimert strømtrekk ligger rundt 50A ville jeg gått for minst en 80A ESC.

                  Om du fremdeles er forvirret, så skjønner jeg det godt

                  Edit: glemte et par ting:
                  - Når det gjelder digitale radioer (2.4Hz) er det en rekke systemer ute og går, og disse systeme snakker ikke med hverandre. Har du en Futaba sender må du ha Futaba mottagere også.

                  - Om du bør kjøpe to batterier? Ja, minst, helst fler! Typisk flytid er noe i retning av 6-8 minutter, så du trenger flere batterier, mulighet til å lade på stripa, eller begge deler.
                  Last edited by Tipstall; 08-06-11, 15:55.
                  Knut

                  Diverse fly; de fleste med propell...

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Tipstall View Post
                    Jeg er på ingen måte noen ekspert, og kjenner ikke til det konkrete flyet, men mange av spørsmålene er jo ganske så genrelle, så:

                    - Angående Redrock motoren, så har jeg ikke prøvd den aktuelle modellen, men jeg har to andre rødsteiner - en som er en del mindre samt en som er et hakk større. Begge fungerer helt greit, og oppviser minimalt med slark etter noen timers drift. Men det finnes helt klart motorer som går "mykere". Har et par Arrowind motorer også, og disse gir inntrykk av å være mer forseggjort. Nå er det vel Arrowind som står bak Redrock også, men det er snakk om to ulike motorserier. Jeg tror jeg ville vurdert denne: ARROWIND OUTRUNNER 4030-10 | RCPro.no. Men som alltid blir det et spørsmål om pris...

                    - Når det gjelder strømforsyning til mottager og servoer har du i hovedsak tre muligheter når det gjelder elektromodeller:
                    1) Bruk et separat mottagerbatteri. Dette batteriet forsyner kun mottager/servoer, og er en enkel og grei løsning. Du må imidlertid huske på å lade mottagerpakka, og dessuten veier batteriet noen ekstra gram.
                    2) Du kan bruke en ESC med innebygget strømforsyning (BEC - Battery eliminator Circuit). BEC'en tar størm fra motorbatteriet og regulerer ned til en passende spenning - ofte 5V. Denne løsningen er enklest å montere, er også den letteste, og du slipper å huske på å lade et separat mottagerbatteri.
                    3) Du kan koble en separat BEC (en liten dings som ikke veier mange gramene) til motorbatteriet. Funksjonelt akkurat som en ESC med innebygget BEC, men du kan selv velge en BEC med god kapasitet. Marginalt mer jobb å montere samenlignet med alternativ 2.

                    Jeg ser skeptisk til BEC'er i billige ESC'er - svir du av ESC'en (og det har skjedd før...) er det stor sjanse for at du mister strømmen til mottager/servoer også, og da har du plutselig en frifluktmodell.

                    Om du går for separat mottagerbatteri, må du sørge for at servoene tåler batterispenningen. Ikke alle servoer tåler et uregulert LiFe batteri som du har satt opp, så du må passe på å: enten bruke et batteri med lavere spenning, eller sørge for å bruke servoer som tåler spenningen, eller bruke en spenningsregulator mellom batteri og mottager.

                    Når det gjelder dimensjonering av ESC'en er det to absolutte krav: den må kunne håndtere spenningen fra batteriet, og den må levere nok strøm. Og nok strøm er den strømmen som motor/propell forsyner seg med ved den aktuelle batterispenningen. Det er ikke slik at en stor ESC vil tvangsfore motoren med altfor høy strøm! Motoren trekker det den vil, så er det opp til ESC'en å tåle den strømmen (ikke helt presist: ESC'ens kvalitet og oppsett vil påvirke strømtrekket til en viss grad, men disse effektene er relativt små i denne sammenhengen). Jeg er inngrodd skeptisk til billig elektronikk, og regner med at produsentene trekker grensene så langt det går for å kunne skilte med gode spesifikasjoner. Så for å bruke en billig ESC vill jeg lagt på en god del; om estimert strømtrekk ligger rundt 50A ville jeg gått for minst en 80A ESC.

                    Om du fremdeles er forvirret, så skjønner jeg det godt

                    Edit: glemte et par ting:
                    - Når det gjelder digitale radioer (2.4Hz) er det en rekke systemer ute og går, og disse systeme snakker ikke med hverandre. Har du en Futaba sender må du ha Futaba mottagere også.

                    - Om du bør kjøpe to batterier? Ja, minst, helst fler! Typisk flytid er noe i retning av 6-8 minutter, så du trenger flere batterier, mulighet til å lade på stripa, eller begge deler.
                    Hei
                    Takk for fin info

                    Hva med dette settet:
                    Turnigy nano-tech 5000mah 5S 35~70C Lipo Pack(4stk)
                    Hacker A50 12S motor
                    TURNIGY Plush 80A w/ UBEC Speed Controller (HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 80A w/ UBEC Speed Controller)
                    Turnigy Digital metal gear servo 60g/15.8kg/.17sec(4stk)
                    R XG8 DMSS 8ch Radio med telemetri

                    Må jeg da gjøre som du nevnte lenger oppe med å koble eget batteri til mottager/servoer?

                    mvh
                    Vegard

                    Comment


                    • #11
                      Skal vi se:
                      Hacker motorn ser ut til å tåle 40A kontinuerlig og 55A maksimalt. Regulatoren ser ut til å gå til 6 celler (25V) og tåle 80A kont./90A max., så med hensyn til spenning og strømtrekk har du god margin i forhold til spesifikasjonene. Ser ut til å være noe sånt jeg kunne tenkes å gå for, uten at det betyr så altfor mye. Og Turnigy regulatorene får jo jevnt over bra skussmål. Nevnte regulator har BEC krets som kan forsyne mottager og servoer med strøm. Om BEC'en er kraftig nok til å drive de 4 servoene du har foreslått vet jeg ikke, men her kan kanskje andre fylle ut litt. Digitale servoer trekker en del strøm, og servoene du har satt opp er kraftige. Jeg kjenner jeg ikke til dem, men de er i hvert fall kraftige nok, med mindre du stapper alle overføringer fulle av lim

                      I følge spec'en skal batteriet kunne levere 5*35 = 175 A, så selv om HobbyCity har strukket spec'en vel langt (noe jeg alltid antar, men det kan jo hende at jeg er urettferdig...), har du mye å gå på.
                      Knut

                      Diverse fly; de fleste med propell...

                      Comment


                      • #12
                        Du så vel på V2-versjonen av Hackeren... Den har enda bedre design for kjøling, og er spekket til 70A peak og 1700W peak. Regner med du flyr OK med 900W og er særs 3D-lapabel med 1200W Propellvalget avgjør.
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #13
                          Legg bare merke til at det er endel negative erfaringer med ESC.

                          På fem celler er det vel en fordel med separat BEC eller batteri til mottager. Står vel ingenting om hvor mye den innebygde BEC tåler.

                          Mange større produsenter av ESC, anbefaler ofte at dersom du går over tre/fire celler bør du ikke benytte den innebygde BEC på kontrolleren.
                          Ørjan Pettersen
                          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                          Comment


                          • #14
                            BECen i Turnigyen leverer 3A, switched.
                            Jeg flyr et par modeller i .50-size med Turnigy Plusher der jeg bruker innebygd BEC og 5S LiPo. Den ene modellen har vært i bruk på fjerde sesongen nå, og det har virket prikkfritt. Men, og det er viktig; her er det snakk om modeller med langt mindre ror enn Sbachen har, og også mye mindre rorutslag. Skal du sette opp Sbachen til 3D går du for eget RX-batteri eller en godt dimensjonert UBEC, 7-8A minst.

                            PS; Turnigyen inkl BEC fungerer opp til 6S LiPo.
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                            Comment

                            Working...
                            X