Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hawker Tempest Mk V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Takker

    Det er utrolig tilfredstillende å ta opp noe man har bygget selv. Bare å få satt ned litt rorutslag nå så blir nok damen litt enklere å håndtere.
    Litt maling på cowling og et par rondeller er vel også på sin plass....

    Comment


    • Tok flere timer å få malt på kors på den nye vingen, hakekors og werk-nummer på finne, og et 4-tall på siden.

      På Sist D9, altså.

      Men så var det sol og fint vær, så det tørket ganske så fort. Men ting tar tid, det er helt sikkert.

      Så du la ikke inn f.eks 50% som mulighet på dual-rate, altså? Ble for ivrig?
      Dont expect, inspect.
      Fun Police everywhere!

      Comment


      • Originally posted by kwik View Post
        .

        Så du la ikke inn f.eks 50% som mulighet på dual-rate, altså? Ble for ivrig?
        Hadde lagt inn dualrate på høyderor, men glemte jo balanserorene

        Comment


        • grattis. må se å få litt fremgang i prosjektet mitt
          Har i dag:
          Kvist... frest metall, plast, tegninger, elektroniske komponenter, lim og en del annet verktøy.
          Parkzone Spitfire IX
          EFlight Hawker Hurricane 25e
          Påbegynt:
          Vailly Aviations Hawker Tempest V ca 96"

          Comment


          • Originally posted by kwik View Post
            Så du la ikke inn f.eks 50% som mulighet på dual-rate, altså? Ble for ivrig?
            Er det ikke ganske gaylord med expo og dual rate på flyene da Kenneth

            Gratulerer med erstflug Bjørn. Flyet serjaggu fint ut i lufta. Synd ARF produsentene har hengt seg opp i Typhoonen.
            Last edited by Wulf; 04-08-13, 09:50.
            Balsa

            Comment


            • Originally posted by Wulf View Post
              Synd ARF produsentene har hengt seg opp i Typhoonen.
              Fordelen (for meg) er jo at det blir langt mellom Tempest'ene på stripa, og så blir de sannsynligvis ikke like heller, med mindre alle skal ha SA-I da (JF-E "Le Grand Charles" er vel den vanligste)

              Comment


              • Originally posted by Wulf View Post
                Er det ikke ganske gaylord med expo og dual rate på flyene da Kenneth
                Niks. Det er det motsatte; Løsnings-orientert tenkning.

                På en Focke-Wulff er balanserorene utrolig effektive; Du trenger bare noen få millimeter. Men det kan være bra med expo, slik at du kan få mere ved lav fart. De fleste får nok et sjokk der under jomfruturen, hehe.

                Bjørn; Jeg har en treferdig Vailly Aviation Typhoon liggende. Med understell og det hele.Det skal en ZDZ 90 inn i den.

                Tempest er jo et bedre fly å bygge modell av, siden den har lengre nese, og tynnere vinge.

                Men Typhoonen har sin sjarm den også. Et grovt beist for bakkemål. Jeg likte ESM sin Typhoon veldig godt, så en større sak i balsa blir nok morro. Tenker hardt på Estes raketter under vingene for Warbird-Weekend.
                Dont expect, inspect.
                Fun Police everywhere!

                Comment


                • Raketter på Tiffyen hadde jo vært grisetøfft

                  Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II er vel den nåtidens variant av Hawker Typhoon, begge ble vel bygget for å knekke bakkemål med hardt skall og kan vel kunne karakteriseres som flygende kanonstillinger. Så vi kan vel si at mye kan spores tilbake til Tiffyen. Tempest og Sea Fury er jo en videreutvikling av Tiffyen

                  Comment


                  • Fikk sju turer på Tempest'en i dag. med reduserte utslag var det som å få nytt fly Måtte fly med hjulene ute etter første turen da det oppsto en luftlekkasje. Interesant å oppdage at jeg måtte trimme om flyet med hjulene ute, så jeg satte opp to flyfaser like godt Kommer til å bli godvenner med dette flyet,gøy når noe man har spikket selv flyr så bra

                    Comment


                    • Kjempewarbird Bjørn. Virker som ett stødig fly med fin lyd
                      Last edited by Wulf; 07-08-13, 23:20.
                      Balsa

                      Comment


                      • Dette er jo helt glimrende. Uddevoll gleder seg til å ta i mot den nye damen. Vi kan vel ta dåpen på fredagen kanskje. En dråpe karsk på hver vinge

                        Comment


                        • Du burde stille på skala NM på Evje med Tempesten...

                          Comment


                          • He he, tror nok ikke det blir noe skala NM på denne Tempest'en er ikke bygget til F4C standard så statisk vil nok bli dårlig er jeg redd. F4H er heller ikke interessant da jeg vet at jeg vil møte folk som tøyer regelverket rimelig langt og stiller med skalasmykker som får kjempescore på statisk og som er kjøpt fiks ferdig, så det konkureres ikke på like vilkår desverre. Så Tempesten vil nok falle igjennom i begge klasser hvilket gjør det hele litt uinteressant

                            Men Damen vil få flydd masse hull i lufta i rekreasjonsøyemed

                            Comment


                            • hmm. kjekt å vite . kansje legge fasene rett på retrackts bryteren? med så stort understell og det hullet det jo er i vingene så er det jo greit å ha det ferdig trimma når man feller de inn eller ut
                              Har i dag:
                              Kvist... frest metall, plast, tegninger, elektroniske komponenter, lim og en del annet verktøy.
                              Parkzone Spitfire IX
                              EFlight Hawker Hurricane 25e
                              Påbegynt:
                              Vailly Aviations Hawker Tempest V ca 96"

                              Comment


                              • Hei Jamie, jeg håper å se din fantastisk Tempest Modell en dag. Lykke til, Mike.

                                Comment

                                Working...
                                X