Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner fuel fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynner fuel fly

    Har dere tips til nybegynner fuel fly som kan lette / lande på ujevn gressbane?
    Har flydd 2 år med elektro, men de er for lette - stumper rundt ved landing + må kastes opp.
    Har en ARC Beaver som jeg har hatt 4 x i lufta, men den er tung, sliter med at den kommer veldig fort inn.
    Jeg har en SC FS52 i denne som jeg tenkte kunne passe inn i en annen bedre maskin.
    Takker for alle tips.

    Mvh Øyvind

  • #2
    Denne Phoenix Model Domino .40 Trainer NoGlue ARF PH021 - elefun.no - Radiostyrt hobby er nokk mye lettere en Beaveren men om den er noe enklere og fly tviler jeg vel på.

    Comment


    • #3
      De aller fleste høyvingede trainere er enkle å ha med å gjøre. Ved ujevnt rullebane kan du med fordel øke dimensjonene på hjulene, f.eks 70 - 75 mm i diameter. Det ser litt Cub aktig ut men bedre enn å slite med underlaget. Flyvekt til den motoren du nevner bør være maks 2,5 kg for at du skal ha noe glede av flygingen.

      Jeg hadde selv en Arising Star fra Seagull som begynner modell og den fløy veldig bra.
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • #4
        Sett på store lette hjul og gå for halehjulsmodell. Neselegg og ujevn bane er noe dritt!
        Terje Pedersen

        Indre Østfold Modellflyklubb

        91399490

        Comment


        • #5
          Takker for alle svar.
          Lurer på om jeg skal gå for denne med flaps samt 90 mm hjul. Phoenix Model Tiger 3 .60 Sport ARF PH066 - elefun.no - Radiostyrt hobby
          Her trenger jeg en 61 - 2T
          Kan sikkert kjøpe en brukt motor.


          Et annet alternativ er denn Phoenix Model Dolphin .40 Sport Trainer ARF PH007 - elefun.no - Radiostyrt hobby


          Mvh Øyvind

          Comment


          • #6
            Jeg tror jeg hadde gått for den alternative saken du linket til (Dolphin .40 Sport). Taildragger er å foretrekke, og på den kan du bruke motoren du allerde har.
            arhennie

            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

            Comment


            • #7
              En vanlig 40 size trainer med 52 4takter er god som gull. Skal selv bestille meg en arising star for bruk med flottører nå i sommer.

              Comment


              • #8
                Den ser fin ut! Hvor skal du bestille den fra?

                Comment


                • #9
                  Regner med jeg kan sette på 75mm hjul på denne.

                  Comment


                  • #10
                    Du kan bestille denne modellen fra nortrading, rcpro og hobbymix såvidt jeg vet. Aner ikke om den er på lager men den kan skaffes.
                    Er vel en uke leveringstid om den ikke er på lager. Nortrading skaffer veldig kjapt hvertfall Ingen problem med 75mm hjul på denne.

                    Comment


                    • #11
                      Takker for svar.

                      Comment

                      Working...
                      X