Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har lyst å lære meg å fly!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Har nå kjøpt meg Real Flight Basic, og regner med at jeg kjøper en Hype Cessna 182 etterhvert. Et annet alternativ er å fly simulator en stund, og så satse på Kyosho aiRium Messerschmitt, men tror kanskje ikke det er så lurt, siden det (som nevnt over) er "the real thing" som lærer deg å fly. Jeg prøvde ut simulatoren i under en halvtime før jeg kjøpte, og merket fremgang.
    En ting som irriterer meg er at nesten alle nybegynnerfly er laget i isopor.. Kan aldri tenke meg at det tåler spesielt mye da. Men det er derfor jeg kjøper simulator

    Comment


    • #17
      det er nok ikke mange som er i isopor lenger. det er mange fler matrialer (bl,a) elapor som blir benyttet. er nesten like lett som isopor men tåler utrulig mye mer, og så er det som regel ganske enkelt og få limt sammen igjen ved eventuell crash.

      Comment


      • #18
        Nå er det faktisk flyene av «isopor» som faktisk tåler noe.

        I tillegg er de latterlig lett å reparere i etterkant. Så det er i aller høyeste grad å anbefale.
        Ørjan Pettersen
        Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

        Comment


        • #19
          tydeligvis delte meninger som seg hør og bør. Har hatt et par modeller av isopor og dem knekker nesten tvert av ved event. crash.
          elapor (eller et av de andre matrielene) er i mine øyne mer elastisk og tåler mye mer før det event knekker.
          Men nok om det....
          trådstarter blir vel bare helt forvirret.
          PS. begge deler er like lette og reparere

          Comment


          • #20
            Gws estarter 300-400 kr og epoksy og duct tape med på stripa så kan du fly hele dagen


            Sent from my iPhone using Tapatalk
            Min Hjemmeside..

            http://sveininge.iflogg.com

            Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

            Comment


            • #21
              Er elapor et annet ord for EPS? Og hva er egentlig "Hypodur" (materialet Hype bruker i flyene sine)?

              Comment


              • #22
                EPS er det matrialet som ligner mest på vanlig isopor, men det er på vei ut. Det de fleste fly lages av idag kalles epo og det er sterkere og glattere enn eps, men de forskjellige produsentene har sine egne måter å lage epo på, og kaller det da feks Elapor (Multiplex), eller Hypodur eller noe annet fancy. Multiplex sin Elapor er anerkjent som kanskje det beste matrialet, men du bør ikke henge deg så mye opp i det, selv de billigste Kina modellene tåler mye.

                Comment


                • #23
                  Jeg skjønner.


                  Må bare melde at treningen på simulatoren går kjempebra, klarer å svinge temmelig plettfritt til venstre, men av en eller annen merkelig grunn ikke til høyre...
                  Skal kjøpe fly i august en gang.

                  Comment


                  • #24
                    det er venstrehåndsyken som har slått til. Dette er helt normalt.noe i kroppen vår.
                    'var for ett par år siden en som skrev her om det. skal præve og finne denne.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by arvid View Post
                      det er venstrehåndsyken som har slått til. Dette er helt normalt.noe i kroppen vår.
                      'var for ett par år siden en som skrev her om det. skal præve og finne denne.
                      Litt om høyrefoten og flyging... [Arkiv] - (MFN) ModellflyNytt.no

                      Comment


                      • #26
                        Heheh, se det ja. Da er det ikke bare jeg som har en skrue løs

                        Comment


                        • #27
                          Fillern... Har fått sinnsykt lyst på flyet jeg bruker omtrent hele tiden på simulatoren (Hobbico Nexstar EP), men den finnes jo selvsagt ikke i Norge.. -.-
                          Er Towerhobbies.com en pålitelig nettside? Erfaringer?
                          Last edited by Alfi27; 07-07-11, 01:55.

                          Comment


                          • #28
                            Tower er en stor og anerkjent forhandler som sender til Norge. Ulempen er at frakten ikke er billig. Har lyst på en Nextstar selv, tror det er gode trainere.
                            Vennlig Hilsen
                            Arne Husby

                            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                            Comment


                            • #29
                              Ikke heng deg opp i hvordan et fly er på simulator, det trenger ikke fly slik i virkligheten. Og det å importere en fra Tower vil koste deg langt mer enn å kjøpe en tilsvarende trainer her til lands, som feks den Hype greia du har linket til.

                              Comment


                              • #30
                                Det var ikke bare det at det flydde bra på simulatoren, men den er også laget i skikkelig materiale (tre). Jetcarrier må da kunne brukes, og da blir frakten billigere..

                                Comment

                                Working...
                                X