Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har lyst å lære meg å fly!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Jeg skjønner. Jeten kunne jeg strengt tatt ikke ha på fullt hele tiden, men ser forsåvidt hva du mener. Kan du spesifisere litt mer hva jeg bør jobbe mer med, evt finne noe positivt?

    Comment


    • #77
      Ja, tren på å fly i rolige ovaler og åttetall. Kjør de samme mønstrene om og om igjen til de sitter. Gassen er justerbar. Øv på det også, det er bare på sim det er mulig å fly på full gass hele tiden. Øv på pene og myke take-off og landinger. Og så er det lurt å oppsøke en klubb og se hva det hele går ut på.
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #78
        Takker for tips! Jeg regner med at jeg skal fly åttetall horisentalt (ikke vertikalt)?
        Og når du sier at det kun er mulig å fly på full gass på sim, hva "skjer" hvis du gjør det irl?
        Basert på det du sier, tror jeg at jeg enten bør bruke mer tid på sim (noe jeg må uansett) hvis jeg skal kjøpe meg høyvinget trainer nå, eller kjøpe seilfly, heheh.
        Last edited by Alfi27; 11-07-11, 01:01.

        Comment


        • #79
          Vet ikke om du er klar over det, men på radioen er det en knapp som heter "dual rates". Denne veksler mellom store og små rorutslag, og som nybegynner bør du prøve deg fram med lave utslag i begynnelsen, spesielt under take-off og landing. Da slipper du å overstyre flyene da de blir mindre følsomme.

          Comment


          • #80
            Artig å se!

            Arhennie kommer med noen gode tips her, og som Kyrre sier er dualrates veldig kjekt å vite om.
            Et tips til må bli at du bør tenke litt på HVOR du flyr, fordi når du kommer opp på en eller annen stripe med folk å forholde seg til så har du ikke den muligheten med å fly hvor som helst i luftrommet - som du gjør i den snutten. Da får du fort noen gretne folk på baken.

            Slik man oftest løser det er å holde seg over stripe samt da litt "bak" denne - og aldri over eller bak seg selv. Dette vil også hjelpe deg for å få litt struktur i flygingen din.

            Oftest har klubber en flysone àlla dette - dmfk.no

            Men, når alt dette er sagt - ha det gøy!
            Last edited by alflovvold; 11-07-11, 10:34.
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • #81
              Er det lenge til du skal i butikken?
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #82
                Heheheh.. Tror dessverre at det blir en stund ja.. Men skal ikke mase mer her.

                Comment


                • #83
                  Det er bare å mase.

                  Har du bestemt deg for hvilket fly det blir?
                  Ørjan Pettersen
                  Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                  Comment


                  • #84
                    Det står mellom to fly. Escale Phoenix og Hype MDM-1 Fox. Jeg har koket det ned til to forskjellige fordeler og bakdeler. Escale'n har propellen plassert på ryggen (så propellen ikke kan bli skadet med mindre jeg lander opp ned), men den har forholdsvis lite vingespenn (138 cm). Hype'n har stort vingespenn (180 cm), men den har igjen propellen plassert på nesen, og er mer utsatt for skader ved landing..
                    Hype'n koster og 400 kroner mindre enn Escale'n, men det har egentlig ikke noe å si for min del.

                    Begge har børsteløs motor, men vet ikke noe om hvor kraftige de er i forhold til hverandre.
                    Last edited by Alfi27; 14-07-11, 22:46.

                    Comment


                    • #85
                      Hva mener dere? Hvilken fordel/bakdel er mest vesentlig? Er større vingespenn en stor fordel? Og er propellen veldig mye mer utsatt om den sitter på nesen (altså, skal det ingenting til før den blir skadet)?
                      Last edited by Alfi27; 14-07-11, 22:45.

                      Comment


                      • #86
                        Jeg leste forresten en artikkel i Engelske "Silent Flight" for en stund siden hvor de skrøt av Phoenix som et velbygd godt nybegynnerfly. Forfatteren skrøt av den spesielle propellen som ga den nok kraft og fart. Samtidig hadde den snille egenskaper i sakte flukt. Bare et tips.
                        Vennlig Hilsen
                        Arne Husby

                        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                        Comment


                        • #87
                          Nå er det gått en god stund! Har du kjøpt fly?

                          Comment


                          • #88
                            Nei, jeg gikk for ny bil heller.. Skal se om jeg ikke får ordnet fly etterhvert, men mista litt gnisten for å være ærlig.

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by Alfi27 View Post
                              Nei, jeg gikk for ny bil heller.. Skal se om jeg ikke får ordnet fly etterhvert, men mista litt gnisten for å være ærlig.
                              Sats på mindre fly, som flyr saaaakte, da trenger du ikke mye plass ,mindre skader, lettere å transporter m.m.
                              altså mindre frustrerende kort sagt. Disse krever at du flyr når det er vindstille i starten (tidlig morgen) eller
                              sent på kvelden. Når du blir litt dreven så flyr du i litt vind også alt etter hva flyet tåler har motor kraft til.

                              Odd H.

                              Comment


                              • #90
                                Heisann igjen!
                                Etter at jeg var på besøk hos onkelen min forrige helg og fikk prøve en Cessna 182 med 1,5 meter vingespenn (fikk forsåvidt ikke ta av, balanserorservoen på den ene vinga var ikke helt hundre) så ble jeg bitt av basillen igjen... Har nå kommet fram til at jeg skal ha enten denne: STM Cessna 350 Corvalis RTF 2.4GHz - elefun.no - Radiostyrt hobby eller denne: STM Discovery Trainer RTF 2.4GHz - elefun.no - Radiostyrt hobby
                                hva tror dere?

                                Comment

                                Working...
                                X