Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har lyst å lære meg å fly!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg er glad i motorglidere, har flere stykker. Noen er under restaurering, men ser ut til at de kommer på vingene igjen. Jeg begynte med en Radian 1. som er et greit fly, som flyr bra og lenge, når man lærer det å kjenne. Jeg har også en Multiplex Easy Glider, som virkelig er et flott fly. Litt raskere og mer manøvrerbart enn Radian. Anbefales! Den morsomste motorglideren jeg har er faktisk en liten Nine Eagles Sky surfer. Liten og kjapp, og utrolig stabil. Det er faktisk det flyet jeg flyr mest.
    Nine Eagles Sky Climber 2 meter som du får hos Kyosho, virker som en fin modell. Her er tråden om Sky Climber på RCG: Nine Eagles Sky Climber - RC Groups
    Last edited by ArneH; 26-04-12, 09:46.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

    Comment


    • Fox blir beskrevet som en noe kjappere og akrobatisk versjon av Easy Fly, noe som kanskje kan være greit, for man trenger ikke fly på full pupp... Men det jeg hovedsaklig lurer på er, lærer man egentlig takeoff og landing skikkelig med et seilfly?
      Jeg vil kjøpe rtf, ikke noe kit eller arf...
      Den Sky Climberen så meget bra ut ja, gigantisk sak da med 2 meter vingespenn, ikke akkurat lite :P
      Last edited by Alfi27; 26-04-12, 09:53.

      Comment


      • Hvis du ikke har mulighet til å bruke understell er en motorglider like egnet som noe annet med tanke på take off og landing. Og du bør absolutt vurdere Cloudsfly Clouds Fly EPO 127 4CH BL RR - ThrottleStore.Com, med motoren og propellen på ryggen kan du helt trygt buklande uten å risikere å skade motor eller propell. Dette flyet er veldig populært blant nybegynnere, bare søk på det her på forumet.

        Comment


        • Hobbyking bixler er en kjempe modell, har litt størrelse 1,4m i vingespenn så den tåler litt vind.

          Dette trenger du.
          HobbyKing R/C Hobby Store : Hobbyking Bixler EPO 1400mm - (ARF)
          HobbyKing R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 30amp Speed Controller
          HobbyKing R/C Hobby Store : Hobby King 2.4Ghz 6Ch Tx & Rx V2 (Mode 2)
          HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 1300mah 3S 25~50C Lipo Pack
          HobbyKing R/C Hobby Store : Nylon XT60 Connectors Male/Female (5 pairs) GENUINE
          HobbyKing R/C Hobby Store : PolyMax 3.5mm Gold Connectors 10 PAIRS (20PC)
          HobbyKing R/C Hobby Store : IMAX B6-AC Charger/Discharger 1-6 Cells (GENUINE)

          Det er dette jeg har da unntatt kontrollen da jeg bruker den som fulgte med champen kombinert med en orangerx dsm2 modul.
          Laderen funker mer en godt nok for meg hvertfall. Batteriet gir meg over 10 min med flyvetid, kan få lenger med lavere throttle eller større propell skal skifte til 6x5 selv. Du kan bruke større batterier på rcgroups så var det en som hadde brukt 5000mah batteri med hell.

          Comment


          • Har du tatt en rekkeviddetest med den radioen? For den er ikke fullrange såvidt jeg vet, og jeg hadde aldri turt å bruke den med et fly som en Bixler som man lett kan får et godt stykke fra seg.

            Comment


            • En kompis av meg, har 4kanals utgaven av den hobbykingfjernstyringen, på Bixler, og han flyr like langt unna som jeg gjør med min Dx8.

              Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
              Multiplex Easystar 2, Fpv Raptor, Stm Cessna 182, HK Reaktor, NE Solo Pro 260, 1989 mod Carl Goldberg Eagle II(under construction)
              Spektrum Dx8 Dsmx

              Comment


              • Er mulig det ikke er like lang rekkevidde som Dx8, men det er iallefall langt nok, til at det er praktisk mulig og fly.. Hvis du ikke drar på med FPV da...

                Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
                Multiplex Easystar 2, Fpv Raptor, Stm Cessna 182, HK Reaktor, NE Solo Pro 260, 1989 mod Carl Goldberg Eagle II(under construction)
                Spektrum Dx8 Dsmx

                Comment


                • Radioen som følger med Champen er neppe like kraftig som de større radioene, selv billig radioen fra HK, den er laget for ultra micro fly/helikoptre. Bare det faktumet at antennen er rett gjør at den har mindre rekkevidde, 2,4 ghz antennen skal faktisk ha knekk da signalet blir sendt ut langs hele antennen og ikke fra enden som på FM radioer (hvis det var forståelig). Peker du på flyet med rett antenne så er signalet svakere, ta en avstandstest og se selv.

                  Comment


                  • Å knekke antennen kan da ikke være noen stor og komplisert oppgave.

                    Comment


                    • Jada, skal inn til globy i løpet av de neste 14 dagene (har ikke noe kjøretøy av noe slag, så det er ikke alltid like lett å skaffe skyss), og kjøper en av STM-modellene (mest sannsynlig Fox'en, men muuuligens Discovery, eller Corvalis om jeg er litt skrullete. Easy Fly er etter det jeg har lest ikke mulig å demontere, så den er uaktuell, er jo et helvete å dra med seg med 196 cm vingespenn..)

                      Comment


                      • Easyfly kan demonteres, så det er sagt.

                        Comment


                        • Sikker på det? Var en annen fyr som påstod at den ikke kunne det, menmen. Tror som sagt at jeg går for Foxen uansett.

                          Comment


                          • Denne monteringstråden sier iallefall at de festes med skruer, som betyr at de også kan demonteres (MFN) ModellflyNytt.no

                            Comment


                            • Jeg brukte Real flight Basic rundt ca 10 timer og kjøpte meg dette:

                              Supersonic BL F3A RR - ThrottleStore.Com

                              og denne

                              HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 2) (v2 Firmware)

                              Pluss lader og extra batt..

                              Og fløy som bare det Velkommen til verdens kuuleste hobby!

                              Comment


                              • Ja og når du får deg et fly med skikkelig motor i blir det enda mer morro.

                                Comment

                                Working...
                                X