Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunder Tiger Cessna Cardinal 177 ABS .60 ARF ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Thunder Tiger Cessna Cardinal 177 ABS .60 ARF ?

    Hei!

    Vurder sterkt å anskaffe denne modellen som mitt første fly, lurt valgt? Til litt søndags flyvning

    Thunder Tiger Cessna Cardinal 177 ABS .60 ARF - elefun.no - Radiostyrt hobby

    Driver kun med helikopter, så har ingen erfaring med fly.

    Derfor litt usikker på valg av motor / elektronikk (servo) til modellen. Kan man sette inn motor size av 30 - 40 her til å begynne med og heller sette inne større motor senere når en blir mer dreven på stikka..?

    F.eks : OS MAX46AX eller LA ?


    Holder det med disse standard servo-ene : Futaba S3001BB ?

    Er det noe mer en skal tenke på av utstyr til selve flyet?

    Alt slik felt-utstyr etc har jeg..
    Tommy

    Futaba 14Mz 2,4GHz
    Futaba 10CG 2.4GHz

    Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
    Raptor 50Titan SE (x3)

    Div. modell flyr.. (alt for mange)

  • #2
    du trenger minimum en 60 motor for at dette skal fly greit, denne modellen veier litt. En 90 4-takter er midt i blinken og det kan være lurt å gå et lite hakk opp fra standardservoer, 4-6 kg for eksempel.. Forøvrig en utmerket 1. modell som fungerer veldig bra på land og vann
    It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

    Comment


    • #3
      Om du vil ha et slikt fly som du kan få i lufta med en 46 motor er nokk Thunder Tiger Ready mk3 ABS .40 Trainer ARF et bedre valg. Forøvrig et glimrende treningsfly som tåler en smell.

      Comment


      • #4
        Ikke kjøp noe mindre enn 60 2-takter! Dette flyet flyr ikke med 46 motor! Eller du kommer nok opp hvis du har over 150 meter stripe, og du klarer sikkert å flyge frem og tilbake men ikke noe mere enn det. Dette flyet veier MYE og trenger MYE motor. Gå for en .90 firtakter som jarle sier så får du et fint søndagsfly.

        Om du ikke er bestemt på å kjøpe akkurat det flyet så ville jeg heller kjøpt det som Bardp foreslår. Det flyr nydelig med 60 firtakter, og tåler en støyt.
        Jon-Brage Hoel Andorsen
        -------------------------------------------------------------------------
        Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

        Alt flyr bare du har nok motor!

        Comment


        • #5
          OK.. takker for div info

          Motor: OS FS-95V - elefun.no - Radiostyrt hobby (OS FS-95V - 4takter)

          Servo: Futaba S3010 1bb std 6,5kg - elefun.no - Radiostyrt hobby (Futaba S3010 - 4,8V/6,5kg)

          Blir koste en del denne modellen , hadde på en måte ønsket et budsjett opptil 3500-4000,- totalt (fly,motor,elektronikk)

          Kikket litt på den DERE nevnte her : Thunder Tiger Ready mk3 ABS

          Er stor interesse for denne modellen ja. Med "full pakke" kommer den på ca 4000,- bortsett fra propell / frakt hos Elefun!
          Setup:
          4x Servo Futaba S3001BB
          Mottaker Futaba R148DF
          Motor OS MAX 46LA
          Propell ?
          Krystall
          Batteri
          Bryter
          Fuel-slange
          glødeplugg



          Hos Cessna Cardinal vil det komme oppi pris over 5400,- (ikke regna propell / frakt hos Elefun)
          setup:
          3x Servo Futaba S3001BB (til balanseror og gass)
          2x Servo Futaba S3010
          Mottaker Futaba R148DF
          Motor 4-takter SC 91
          Propell ?
          Krystall
          Batteri
          Bryter
          Fuel-slange
          Glødeplugg


          Noe andre måte å få dette billigere på?? Bare lurte... Vurdert også brukt markedet, sett litt der. Men har ikke hastverk.. Kan neves at eier en ubrukt ferdig bygd : kyosho F-16 EP (mangler 4x miniservo, mottaker , 8.4V batt - netto pris ca 1400,-)
          Tommy

          Futaba 14Mz 2,4GHz
          Futaba 10CG 2.4GHz

          Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
          Raptor 50Titan SE (x3)

          Div. modell flyr.. (alt for mange)

          Comment


          • #6
            Denne pakken Komplett fuel begynnerpakke - Beaver Experimental - ThrottleStore.Com blir jo litt billigere og da har du apsolut alt du trenger. Det er stortsett samme flyet fra samme produsent. Radioen som følger med har jeg selv og den er meget bra.

            Comment


            • #7
              Originally posted by bardp View Post
              Denne pakken Komplett fuel begynnerpakke - Beaver Experimental - ThrottleStore.Com blir jo litt billigere og da har du apsolut alt du trenger. Det er stortsett samme flyet fra samme produsent. Radioen som følger med har jeg selv og den er meget bra.
              OK... har ikke sett så nøye over fly-produktene hos throttlestore, men ser jo grei ut den der.. Senderen som medfølger har jo ikke brukt for en grunn pga har sender..
              Tommy

              Futaba 14Mz 2,4GHz
              Futaba 10CG 2.4GHz

              Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
              Raptor 50Titan SE (x3)

              Div. modell flyr.. (alt for mange)

              Comment


              • #8
                fant denne Thunder Tiger Ready mk3 40 SC Super Combo 2.4GHz RTF KOMPLETT
                Tommy

                Futaba 14Mz 2,4GHz
                Futaba 10CG 2.4GHz

                Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
                Raptor 50Titan SE (x3)

                Div. modell flyr.. (alt for mange)

                Comment


                • #9
                  Denne Thunder Tiger Jupiter ABS .40 Sport ARF - elefun.no - Radiostyrt hobby flyr glimrende med en 46 motor med kraft i bøtter å spann. Meget lettflydd. Kjøper du større motor, f,eks en SC 52 4-takter - elefun.no - Radiostyrt hobby / SC 52 2-takter - elefun.no - Radiostyrt hobby flyr den nok ennå bedre og du får et fly som tåler det meste. Trenger kun en std servo til balanseror og std servoer til resten også.
                  Last edited by Hansi79; 17-07-11, 14:48.
                  I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                  Comment


                  • #10
                    Mer at dette skrives i annonsen hos Jupiter modellen : "Den er ganske rask så den anbefales ikke som førstefly"

                    Men, farten bestemmer man jo selv. Må ikke ha full gass hele tiden.. Er denne modellen veldig ustabil siden er lav vinge? Kunne vært kjekt med en modell som både kan brukes som 1 & 2 valg.
                    Tommy

                    Futaba 14Mz 2,4GHz
                    Futaba 10CG 2.4GHz

                    Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
                    Raptor 50Titan SE (x3)

                    Div. modell flyr.. (alt for mange)

                    Comment


                    • #11
                      Den er veldig stabil.
                      Jupiter var mitt første fly etter jeg tok opp modellflyving igjen etter ca 14 år. Fløy litt når jeg var ca 14år i det herrens år 1994.
                      Jeg personelig hadde skippet høyvinge. Eller kjøpt denne, Phoenix Model Decathlon .40 ARF PH039 - elefun.no - Radiostyrt hobby. Hvis du er helikopterpilot å har mulighet til å få litt hjelp tror jeg det går fint. Regner med du har simulator.
                      I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Hansi79 View Post
                        Den er veldig stabil.
                        Jupiter var mitt første fly etter jeg tok opp modellflyving igjen etter ca 14 år. Fløy litt når jeg var ca 14år i det herrens år 1994.
                        Jeg personelig hadde skippet høyvinge. Eller kjøpt denne, Phoenix Model Decathlon .40 ARF PH039 - elefun.no - Radiostyrt hobby. Hvis du er helikopterpilot å har mulighet til å få litt hjelp tror jeg det går fint. Regner med du har simulator.
                        Ok.. vurdert å kjøpe fly en tid tilbake, men ble ikke noe av da. Da var stort sett lav-vinge jeg så på. Hjelp er det å få

                        Jepp , har simulator. Mester faktisk fly bedre enn heli der. Sim på heli ga meg ikke så mye, lærte det på gamle måten. Hover etter 4uker
                        Tommy

                        Futaba 14Mz 2,4GHz
                        Futaba 10CG 2.4GHz

                        Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
                        Raptor 50Titan SE (x3)

                        Div. modell flyr.. (alt for mange)

                        Comment


                        • #13
                          Mulig tar "vann over hodet", men spør.. Hvordan er disse modellene fra f.eks Extreme Flight Extra? Ser dem har mange lekkere modeller/størrelse..
                          Tommy

                          Futaba 14Mz 2,4GHz
                          Futaba 10CG 2.4GHz

                          Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
                          Raptor 50Titan SE (x3)

                          Div. modell flyr.. (alt for mange)

                          Comment


                          • #14
                            Tror kommer til å anskaffe meg denne GROOVY 50-3D : GROOVY 50-3D SPV 1390MM - THE WORLD MODELS | RCPro.no

                            Syns modellen ser veldig tøff og fin ut, samt har sett storbroren 90-3D i live da en fly-venn eier en slik modell med 4-takter motor. Ang motorvalg , så blir det enten :

                            50size O.S. Engines 56FS-a 4-Stroke Engine

                            70size O.S. Engines 72FS-a

                            Ang servo valg , mulig går for Futaba Digital S3050 std!

                            Hva tror DERE?

                            Blir litt mer enn det hadde regna med i budsjett , men kjøper litt etter hvert..
                            Tommy

                            Futaba 14Mz 2,4GHz
                            Futaba 10CG 2.4GHz

                            Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
                            Raptor 50Titan SE (x3)

                            Div. modell flyr.. (alt for mange)

                            Comment


                            • #15
                              Knall tøff modell det dær. Skal du bedrive noe propellhenging må du nokk minst ha den største motoren. Og om du vill spare noen kroner på motoren kan du jo kjøpe denne ASP FS 61 AR - ThrottleStore.Com den yter det samme som den største O.S motoren du linket till. Vil du handel den enda billigere kan du kjøpe den herfra http://www.sdshobby.net/asp-4-stroke-fs61ar-engine-p-574.html]Discount China Wholesale ASP 4 Stroke FS61AR Engine [FS61AR]- US$127.86 - Sdshobby.net[/url] da kommer den på CA Kr 750,- levert til deg. Har selv handlet den motoren fra kina og den går som en klokke.
                              En ting du bør vite om den modellen du ser på her er at i motsetning til disse plastikmodelene blir den gjerne til tannpirkere om du kresjer skikkelig.

                              Comment

                              Working...
                              X