Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ikke mye info om denne kjerra ennå - den skal lanseres om noen uker. Bildet er fra en teaser på Stratairs FB-side
    I hangaren:

    SpeedFire F5B
    X-plane fra www.yuri-models.com
    Hawk F5B
    MiniHawk (2stk)
    3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
    UM Stryker Q 180
    FPV Raptor
    EPO Cessna (156cm)

    Comment


    • Oj sann. På papiret kommer den kjerra der til å flytte seg på et veldig akseptabelt nivå... for å si det mildt
      Skal man følge de oppsettene Stratair anbefaler kommer prisen til å sette nye rekorder også tenker jeg....
      2 stk 6 kW oppsett av god F5B standard drar godt på seg. Kommer nok til følge tråden til de første som hiver seg
      utpå til å begynne med. Dukker vel noe opp på rcgroups eller rc-network ganske kjapt vil jeg anta.

      Var forresten ute i det kjølige men ellers fine høstværet på lørdag og luftet mine tjekkiske venner. Kan melde om at
      både storebror og lillebror er i god form ;- )


      Click image for larger version

Name:	2 x Fire.jpg
Views:	1
Size:	111.2 KB
ID:	604712
      Hangar:
      Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

      "In thrust I believe"

      Comment


      • Flott bilde Thomas. Hvor er det du flyr?
        I hangaren:

        SpeedFire F5B
        X-plane fra www.yuri-models.com
        Hawk F5B
        MiniHawk (2stk)
        3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
        UM Stryker Q 180
        FPV Raptor
        EPO Cessna (156cm)

        Comment


        • Hei Peter,
          Jammen meg på tide å møtes med noen elektroraketter snart

          Mange fine steder å fly på bondelandet mellom Larvik og Sandefjord. Stedet hvor bildet er tatt er merket med rød ring på kartet under. Det er kort vei ditt for meg og passer veldig bra til hotliner og pylon flyging.

          Ta gjerne en tur bortom hvis det er flyvær en dag!

          / Thomas


          Click image for larger version

Name:	Flyfelt ved Amundrød.jpg
Views:	1
Size:	91.8 KB
ID:	604734
          Hangar:
          Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

          "In thrust I believe"

          Comment


          • Originally posted by voltz View Post
            Hei Peter,
            Jammen meg på tide å møtes med noen elektroraketter snart

            Mange fine steder å fly på bondelandet mellom Larvik og Sandefjord. Stedet hvor bildet er tatt er merket med rød ring på kartet under. Det er kort vei ditt for meg og passer veldig bra til hotliner og pylon flyging.

            Ta gjerne en tur bortom hvis det er flyvær en dag!



            / Thomas


            [ATTACH=CONFIG]73454[/ATTACH]
            Dette må vi få til. Jobber jo i Sandefjord (Kullerød) så det går jo an etter jobb også. Helt til vi stiller klokka.... Fillern! Det er jo nå til helga. Hørte jeg lunsjflyging???
            I hangaren:

            SpeedFire F5B
            X-plane fra www.yuri-models.com
            Hawk F5B
            MiniHawk (2stk)
            3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
            UM Stryker Q 180
            FPV Raptor
            EPO Cessna (156cm)

            Comment


            • Click image for larger version

Name:	IMG_2519.jpg
Views:	1
Size:	31.2 KB
ID:	604735

              Hei !

              Jeg flyr en Stratair RW med Neu 1512/2D/S 6.7 med 8S og etter noen innstillings turer så brå stoppet motoren.
              Heldigvis drev jeg på med innstilling og holdt alt i hånden uten propell.
              Verdensrekord i å koble ut alt av strøm ble satt der og da
              Er dette en typisk overbelastning sak, eller er det mest sannsynlig en produksjons feil ?
              Jeg vet ikke om mange her har opplevd at kjernen ser slik ut ?
              Test turene gikk problemfritt uten stor varme av noe slag.

              Comment


              • Hei. Kjernen har muligens ikke vært såpass ødelagt som den du har, men jeg har hatt et par tilfeller av NEU motorer (1512 og 1509 serie) som har begynnt å "kaste" magnetdeler som noen kaller det ;- )
                Det er nok ikke til å komme fra at livsvilkårene til motorer og regulatorer i dette gamet er i grenseland og jeg er nok redd for at det blir vanskelig å komme noen vei med påstand om produksjonsfeil. Det jeg imidlertid opplevde var at 3 stk motorer som jeg sendte til NEU, med feil type ødelagt kjerne og lagerhavari, ble ganske kjapt utbedret og returnert til en overraskende hyggelig pris. Mener det var snakk om rundt 1200 kr for totalrenovering av 3 motorer. Min erfaring er at det håndteres på bra måte av NEU enten det er reklamasjon eller ikke....
                Hangar:
                Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

                "In thrust I believe"

                Comment


                • Hei Thomas !

                  Nei jeg regner ikke med at det blir noen reklamasjon / garanti sak men det er jo fint å vite om jeg rett og slett har kjørt motoren for hardt, eller om det er en svakhet. Trodde vel helt andre ting skulle ryke før dette skulle skje.
                  Dette er jo egentlig en 6S motor men jeg vet mange kjører med 8S og har vel ikke hørt om mye problemer.
                  Neu har jo en 8 - 10S motor med en del mindre rpm av samme type, kanskje det er bedre å kjøpe en slik så det holder ?
                  Her ble det 3 turer og så endte motoren slik, RW flyr forøvrig fantastisk bra.

                  Mvh Geir

                  Comment


                  • Den 2D motoren har en Kv på 2550. På 8S antar jeg at du har motor RPM på tett under 70.000, avhengig av hvilken propell du bruker. NEUs spesifikasjoner sier max 60.000.
                    Selv kjører jeg min 1.5D med 70.000 rpm med en 17.5x17.5 på 6S, men rotoren i min motor er modifisert for dette.
                    I hangaren:

                    SpeedFire F5B
                    X-plane fra www.yuri-models.com
                    Hawk F5B
                    MiniHawk (2stk)
                    3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                    UM Stryker Q 180
                    FPV Raptor
                    EPO Cessna (156cm)

                    Comment


                    • Originally posted by 911 View Post
                      [ATTACH=CONFIG]73455[/ATTACH]
                      Heldigvis drev jeg på med innstilling og holdt alt i hånden uten propell.
                      Uten propell? Der har du vel årsaken antagelig. Lett å få for høyt turtall på motoren da, spesielt siden du allerede er over spec på antall celler.

                      Comment


                      • Hei OAK !

                        Jeg var forsiktig og regulatoren sto ikke på "rask oppstart" så jeg tviler på det, kun kort tid med gass på så den fikk ikke bygd opp all verden av rpm.
                        Den siste turen i luften var en ganske aktiv tur med en del gass så den tok nok kvelden der.
                        Jeg har brent av en del motorer ( og regulatorer ) gjennom årene men aldri opplevd dette.
                        Det blir en motor med mindre kv så det holder over tid i RW, vi leker ikke selv om det er det vi gjør
                        Last edited by 911; 25-10-13, 08:02.

                        Comment


                        • Å starte disse motorene uten propell og maks celler tilkoblet er en risikosport. Det hender jeg en sjelden gang forsiktig spoler opp for å sjekke rotasjonsretning, men da er det med typisk 2 celler i stedet for 5S eller 6S som brukes under "normal" drift.
                          Hangar:
                          Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

                          "In thrust I believe"

                          Comment


                          • Originally posted by OTA View Post
                            Hawken går jo som en kule for bare vekslepenger, og hvis det holder mål i lengden må jeg si jeg er imponert.
                            Hei boys! Tittet igjennom gamle innlegg i mangel av nye.
                            Til info så har billigoppsettet nå passert 200 flighter med god margin. Har byttet ESC, men ikke på grunn av noen feil. Fikk tak i en makan som var modifisert med ny programvare og et par ekstra kondensatorer, og den har ramping i programvaren slik at den er snillere ved oppstart. Den har også vesentlig forbedret brake.
                            Kort flight fra forrige helg:
                            I hangaren:

                            SpeedFire F5B
                            X-plane fra www.yuri-models.com
                            Hawk F5B
                            MiniHawk (2stk)
                            3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                            UM Stryker Q 180
                            FPV Raptor
                            EPO Cessna (156cm)

                            Comment


                            • Kan du fortelle hva du bruker av oppsett på den, og kw ,og hvilken reg du bruker og eventuelt hvor man kan kjøpe dette utstyret??
                              Mvh stin
                              Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                              På vei inn i Hangaren.
                              Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                              Comment


                              • Originally posted by Stin View Post
                                Kan du fortelle hva du bruker av oppsett på den, og kw ,og hvilken reg du bruker og eventuelt hvor man kan kjøpe dette utstyret??
                                Mvh stin
                                Heisann!
                                Billigoppsettet gir 2,8-3kW litt avhengig av dagsformen til batteriene. Det består av følgende komponenter:

                                Motor: Tacon 3650-10T Brushless Motor 3500KV for 1/10th On-Road RC Car 96M24-Car-3650-3500
                                Gear: http://www.rc-toy.de/cosmoshop/cgi-b...=exorbyte&ls=d
                                Gearflens: http://www.rc-toy.de/cosmoshop/cgi-b...=exorbyte&ls=d
                                ESC: Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
                                Batteri: bruker 5S2200 av forskjellige merker
                                Propell: RFM 16x17 slim

                                Den regulatoren jeg har i min er modifisert av en kompis i Nederland. Jeg kan formidle kontakt hvis du sender meg din email. Regulatoren kommer da på ca 50 Euro ferdig til postkassa di.
                                I hangaren:

                                SpeedFire F5B
                                X-plane fra www.yuri-models.com
                                Hawk F5B
                                MiniHawk (2stk)
                                3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                                UM Stryker Q 180
                                FPV Raptor
                                EPO Cessna (156cm)

                                Comment

                                Working...
                                X