Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fersking på jakt etter en god lader

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fersking på jakt etter en god lader

    Hei på dere... Jeg er som sagt fryktelig fersk og har til nå lada batterier hos kompisen som lurte på meg et fly Jeg har forsøkt å leite litt etter lader, men det er veldig mye å velge mellom, både billig og dyrt.
    Jeg kunne tenkt meg en god allround lader som lader relativt fort, gjerne flere batterier samtidig og som ikke koster skjorta... helst rundt 1500-2000,-. Det er lipo batterier det er snakk om, men gjerne en lader som kan lade flere typer.

  • #2
    Originally posted by MrClean View Post
    Hei på dere... Jeg er som sagt fryktelig fersk og har til nå lada batterier hos kompisen som lurte på meg et fly Jeg har forsøkt å leite litt etter lader, men det er veldig mye å velge mellom, både billig og dyrt.
    Jeg kunne tenkt meg en god allround lader som lader relativt fort, gjerne flere batterier samtidig og som ikke koster skjorta... helst rundt 1500-2000,-. Det er lipo batterier det er snakk om, men gjerne en lader som kan lade flere typer.
    Hva slags batterier flyr du med? Jeg kan personlig anbefale iCharger. Jeg har denne: HobbyKing Online R/C Hobby Store : iCharger 106B-plus 250W 6s Balance/Charger Lader opp til 6s lipo og 17s nimh/nicd, 250w

    Ellers har du flere storebrødre:

    HobbyKing Online R/C Hobby Store : iCharger 208B 350W 8s Balance/Charger
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : iCharger 1010B+ 300W 10s Balance/Charger

    Gode ladere til gode priser. Finnes mye annet bra også, men jeg har kun erfaring med iCharger. Husk at du trenger strømforsyning i tillegg.


    ______________________________
    JR DSX7, Black Horse Model-Aero Cruiser + en haug med foam....

    Comment


    • #3
      Har god erfaring med iCharger jeg også. Den er også tilgjengelig i Norge
      Futaba T8FG-S
      Noen planker og noen visper

      Comment


      • #4
        Hvis man kjøper fra Hobby King sier man farvell til support, reklamasjon og kundeservice - det blir dyrt i lengden.
        Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
        Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

        Comment


        • #5
          Originally posted by Biplan View Post
          Hvis man kjøper fra Hobby King sier man farvell til support, reklamasjon og kundeservice - det blir dyrt i lengden.
          Neida! Det koster halvparten, og hvis du regner med 20-30% defekt så går du i pluss uansett!
          Spøk til side, enkelte ting som bl.a Lipoer er det jo utrolig mye å spare på, mens man må tenke seg om hvis man kjøper dyrere ting som man kanskje kan trenge support og reklamasjon på, f.eks radioer.
          Futaba T8FG-S
          Noen planker og noen visper

          Comment


          • #6
            Noen som har erfaring med Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking og Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking ? Ser på kommentarene at dem har fått bra respons ihvertfall...
            Last edited by MrClean; 10-08-11, 15:16.

            Comment


            • #7
              Jeg ser at Mikronor fører Vista Power 650 som jeg har brukt en del år nå rimelig god "hverdagslader" som har holdt masse til de flyene jeg har. Jeg mener jeg ikke betalte mer enn ca 400,- for hele stasen den gangen Smallsize førte den.
              Gunstig å kjøpe i Norge, med lite frakt. Og garanti som fungerer.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #8
                Powerlab 8 eller Schulze Next...
                -Jim Johansen-
                Flyklart:
                Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                Under construction:
                Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                Comment


                • #9
                  Originally posted by MrClean View Post
                  Powersupplyet er knallbra,har hatt det i nesten ett år nå og ingen problemer, 13.8V konstant.

                  Laderen er jeg litt skeptisk til,da en kompis har en slik og den kan ikke balansere LiPo. En gang testet vi først og lade det litt med den ladere,så med min , cellene var 3,4V , 4,14V og 3,90V noe i den duren.(tok jo ett år og få det riktig balansert) Men tror den quattro laderen som er merket Hobbyking er bra.

                  Jeg bruker Hobbyking sin 200W lader og den funker bra å kan jo lade flere batterier gjennom balanseringsportene.


                  Sent from my HTC HD2 using Tapatalk
                  Last edited by Adrian; 11-08-11, 11:37.
                  ARC Jupiter
                  diverse depron ++

                  Spektrum DX7

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har hatt en hobbyking quadro lader. Det som er dårlig med den er balanseringen. Og det er bare 4 stk billig ladere som er puttet i en boks . Kjøp en icharger ellerno bruk en 2000-3000 kr på lader om du skal ha noe sjikkelig no med power supply .


                    Sent from my iPhone using Tapatalk
                    Min Hjemmeside..

                    http://sveininge.iflogg.com

                    Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by jijohans View Post
                      Powerlab 8 eller Schulze Next...
                      Hvilken av dem da?

                      Comment


                      • #12
                        Størst mulig..
                        RC-Seilflysport
                        -Jim Johansen-
                        Flyklart:
                        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                        Under construction:
                        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                        Comment


                        • #13
                          Har turnigy lipo batterier... funker denna da?

                          Cellpro PowerLab 8 v2 Combo 2 w/ CP8S-GP/KO-PAR (JST XH/JST EH/HR) Adapters

                          Comment


                          • #14
                            Den fungere nok helt topp... Har en powerlab 8 som jeg muligens blir å selge...
                            -Jim Johansen-
                            Flyklart:
                            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                            Under construction:
                            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                            Comment


                            • #15
                              Kan anbefale denne SkyRC iMax B6 Duo 2x200W 12V - elefun.no - Radiostyrt hobby den kan lade de meste og du kan lade 2stk batterier samtidig og de kan være av forskjellige typer batterier.. av powersupplay kan jeg anbefale denne Powersupply 13,8V 20A - elefun.no - Radiostyrt hobby
                              Har selv brukt disse to i over ett år nå og funker helt topp aldri noe tull med di....
                              Stin
                              Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                              På vei inn i Hangaren.
                              Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                              Comment

                              Working...
                              X