Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips for alternativ batteri og har jeg rett ESC?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips for alternativ batteri og har jeg rett ESC?

    Er nybegynner men har beveget meg videre, har kjøpt et brukt Angel S 50E. I det står det en Hacker A50-12S motor med Jeti Spin 66 ESC.

    1: Batteri

    Har til nå flydd på Flightpower 6S batteri. Har 3 batteri, 2 fulgte med flyet og 1 helt nytt. Jeg ser de som er brukt har ledningene til balanseringspluggen løsnet på begge batteriene. Fikk en som kan lodde til å lodde disse på plass men det hjalp fint lite. Er det kjent at Flightpower tåler lite, i såfall hvilket annet batteri kan man gå for?

    2: ESC

    Selv om jeg er nybegynner har jeg begynt å prøve meg på å fly etter F3A program, det er ikke lett men øvelse gjør mester? Det jeg merker er at kun etter 6-7min flytid er både batteri og ESC glovarm. Har ved et par tilfeller mistet motorkraft og måtte dra throttle helt ned og opp for å at den skal virke igjen, er det en slags sikkerhetsfunksjon? Bør jeg skifte ut ESC?

    Espen Kristensen

  • #2
    Hei, det finnes mange batterier å velge mellom, i alle prisklasser. Jeg kjøper billige batterier fra Hobbycity (Flightmax). De batteriene fungerer mer enn bra nok for meg og koster nesten ingenting. De dyre batteriene som f.eks. Hyperion G3 skal ha litt lenger levetid og være litt sprekere men for meg ikke hvert pengene. F.eks. får jeg et batteri til min Wind 110 fra Hobbycity for 27.12 USD, samme størrelse fra Hyperion bestillt fra Elefun koster 838 Kr.
    Det har kommet noen nye batterier fra Hobbycity som er litt dyrere men de skal også være bedre: HobbyKing Online R/C Hobby Store : LiPo, LiFe, NiMH Battery>Turnigy nano-tech

    Her er Flightmax: HobbyKing Online R/C Hobby Store : LiPo, LiFe, NiMH Battery>ZIPPY Lipoly