Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med styring av motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Biplan View Post
    Forskjellige fabrikker har forskjellig fremgangsmåte for å "binde" mottakeren til senderen. Ikke alle bruker ordet "binde", heller.
    Googlet FS-T4B bind og fant noe på YouTube - Broadcast Yourself

    Sitat: "put the bind cable to bind channel. Turn on the Receiver power, then press the bind button on Radio and Turn on Radio." (Radio betyr her sender). Det kan ta et par-tre sekunder før bindeprosessen er ferdig og LED-en blinker i en annen takt. Hold bindeknappen inne hele tiden mens bindeprosessen pågår. Husk å ta ut bindepluggen til slutt.
    Ja jeg glemte selvfølgelig å si at du skulle trykke bind på radioen.

    Espen Kristensen

    Comment


    • #17
      Da fikk jeg det endelig til å funke! Takk for hjelpen, alle sammen.

      Comment


      • #18
        Ikke krasj nå da... Og kjøp et lass med propeller. De tynne, sprø sakene knekker for et godt ord.
        Kristian Westgård
        Nittedal

        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
        — Neil Armstrong

        Comment


        • #19
          Originally posted by kristianwest View Post
          Ikke krasj nå da... Og kjøp et lass med propeller. De tynne, sprø sakene knekker for et godt ord.
          Hah, klarte faktisk å kræsje den etter 2 sekunder i luften. Motorfestet og propellen knakk. Veldig fort gjort, skjønte jeg!
          Heldigvis hadde jeg er limpistol klar og fikset skaden.

          Comment


          • #20
            Genialt å kunne reparere ganske fort Husk at du ikke trenger å vrenge jernet for å få den i lufta. Hold høyderoret i bånn og gi litt over halv gass - da letter den rolig og fint. Deretter er det bare å kontrollere opp til komfortabel høyde.
            Kristian Westgård
            Nittedal

            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
            — Neil Armstrong

            Comment


            • #21
              Jeg slet med understellet på mitt Cessna. Det endte med at jeg kastet det opp og landet på buken i gresset. Ikke noe optimal løsning men jeg fikk fly uten at det ble krasj med en gang. Fikk det i luften og tok det til sikker høyde. Første fløy jeg bare i en stor sirkel så begynte jeg å øve på 8 tall. Husk på å passe på at alle ror står rett og at de går riktig vei etter stikkene på radioen før du tar av. Det er også lurt å sjekke motor feste og slike ting, vi hadde en lokal her hvor motoren stakk av fra flyet under takeoff. Kjedelig for piloten men vi fikk en god latter da det kom et smell og isopor bitene sprutet.

              På min cessna løsnet rorene etter hvert som det ble hardere belastning, det endte med at jeg skjærte de forsiktig av og limte inn slike papp hengsler. Dette fungerte kjempe fint. Klarte også å knekke høyderoret, stakk inn et par tannpirkere og limte også var alt i orden. Hadde mye fint med mitt cessna og fly nr to ble en SebArt Shark som fløy enda finere. Dette har jeg solgt videre til en ny nybegynner ukrasja. Lykke til videre!

              Espen Kristensen

              Comment

              Working...
              X