Announcement

Collapse
No announcement yet.

ST-Model MX2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ST-Model MX2

    Hei folkens! Nå daua desværre min trofaste MPX Parkmaster for en times tid siden, mottorn stakk a i hover og nesa er pinneved (dårlig bygd) Så nå må en ny fugl på plass! Jeg har kikka litt på ST-Models MX2 fra Elefun: STM MX2 Aerobatic 2.4GHz RTF - elefun.no - Radiostyrt hobby og lurer på om noen har prøvd den og vi dele litt erfaringær me meg? Modellen ske hovedsakelig henge etter propellen og da lurer jeg først og fremst på om flyet er sprekt nok Andre modellforslag er også veldig velkomne! Men vi ikke legga veldig mye pengær i en herjemaskin :P På forhånd takk

  • #2
    Hmmm, ingen som har no erfaringær me denna... Da MÅN jo bare prøvas! Litt forhandlingær me mutter i kveld og jeg får se om det ikke blir ny kjerre på meg! Om det er interesse mekkær jeg en monteringstråd?

    Comment


    • #3
      Har sett noen videoer av MX2'en da jeg har hatt litt lyst på den og alt jeg har lest og sett om den tyder på at det er et ok fly, men den er nok ikke like 3D kapabel som Parkmasteren. Det ble vel nevnt at motoren bla ikke var kraftig nok, noe som er typisk for slike ferdig modeller. Hvis du har fått reddet noe av elektronikken fra PM'en så finnes det jo mye annet du kan bruke det på og det vil koste deg mye mindre enn MX2'en. Selv vet jeg at hadde Parkmasteren min tatt kvelden hadde jeg dratt rett hjem og bestillt en ny, men så mye juling som den har overlevd tror jeg det blir lenge til. Iallefall så lenge jeg holder den unna tretopper.

      Comment


      • #4
        Jeg trur jeg får PMen igang igjen, men me så mye knekkær det er i nesa pånn kommærn ikke te å klare fulle gasspådrag eller noe Kjøpte MX2n

        Comment


        • #5
          Da har jeg fått flyet! Flyet var utrulig godt pakka inn og ingen skader på fly eller noe. Monnteringa tok ca timen og var utrulig lettvinn og grei, alt settas sammen uten bruk av skruær eller lim! Halepartiet festas ved å træ en låsesplint imellom to stag som går ner mellom sideroret og inn i kroppen og vinga ved å setta inn to boltær og vri de 90 grader! GENIALT!! Dekalane er rellativt lette å setta på, men de store kan det lønne seg å værra to stk når en monnterer. Roroverføringær og hengsler er av god kvallitet og rora er hengsla både i EPOn og CA hengsler. Einaste minuset så langt er at batteriluka sitter veldig løst og kommer garrantert te å detta ut om jeg ikke gjør no menn... Trur jeg mekkær detta ved å bruke borrelås Blei så opptatt me det jeg gjorde så det blei ikke alt for mange bilder, men tok da noen Ske se om jeg får mekka non bilder "airborne" au en dag
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Dette er det samme flyet som hobbyking solgte for en stund siden. Det flyr helt greit hull i luften, og det var bra nok med power i motoren hobbyking hadde putta i. Men det er ikke et 3D fly. Det kobler helt jævlig i alle retninger og er meget ustabilt i hover.

            Videoen sier vel sitt om hva jeg synes om det..

            Comment


            • #7
              Da er MX2'n flydd! Det er definnitivt ikke no nybegynnermodell og gjør du en feil så bitærn! Men CG som er anngitt i manualen er ALT for langt bak, ve lal fart og i harrier hadden en tendens te å vingerokke og ville flikke. I hover varn ikke veldig ustabil i som du beskriver...? Hang fint etter propellen og ikke no problemer der Understellet er vei det du kan kalle fislette greier... Hvertfall innfestninga, detta kommer jeg te å mekke før neste tur! Kameraet te han som sku ta bilder var tomt for strøm så jeg får laste opp airbornebilder en annen dag Men alt i alt en MEGET morsom maskin jeg kommer te å ha mye morro me!

              Comment


              • #8
                Mine flyferdigheter i kombo med evt feil motor thrust, cg ol gjorde sitt til at jeg ikke hadde suksess me hk utgaven iaf. Bra din oppfører seg da.

                Comment


                • #9
                  Nå ske ikke jeg påstå han var snill :P For det varn ABSOLUTT ikke :P Men ikke umulig Fløtta CG fram 2 cm ista, nå burden bli kvitt de haletunge tendensene

                  Comment


                  • #10
                    Da har jeg testa å flyn me CG lengre fram og jeg må si at det blei et heilt nytt fly!! Før flikkan for et godt ord og jeg sammenligna det å flyn i lav hasstighet me knokpoker, gjøru en feil så slårn deg på "lanka" :P Men om jeg staalærn nå så mushærn bare imellom og legger seg i en slags harrier med lav nese Så te dere som eventuelt kjøper denna, legg inn to støkk AA batterier i nesa pånn og flyet flyr utrulig mye bedre!!

                    Comment

                    Working...
                    X