Announcement

Collapse
No announcement yet.

Clouds fly fra TS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clouds fly fra TS

    Hallo,

    Etter å hatt de cessnaflyene fra ts på hylla til "nedstøvning" er det på tide å begynne på igjen!!!
    Jeg må ærlig inrømme at det ikke hjalp på motivasjonen når jeg fikk ett cessna 156 som ikke funka og gikk rett i bakken også fikk jeg nytt som også ikke funka.. (sånn havna det på hylla!) Det har også (unskyld utrykket) opparbeida et indre hat mot TS, Men jeg er nødt til og gi de en sjanse til, men IKKE med noen av dems cessna modeller!!!!!! Beklager uttalelsen men dette er desverre min erfaring

    Okei over til spørsmålet:
    Nå er det på tide og følge deres råd og for engangs skyld kjøpe det dere anbefaler Og jeg skal ha ett Clouds Fly EPO 127 4CH BL RR - ThrottleStore.Com
    For det første må jeg også ha en annen propell så det går SAAAAAKTE !! Hva skal jeg kjøpe, noen anbefalinger ???


    Planen er å kjøpe dette uten noe radio for det har jeg jo fra cessnaen, men det stemmer at det bare er radio og mottaker som ikke følger med?
    Og er det slik at det er noe som må programeres?
    Flere spørsmål kommer sikkert etterhvert når jeg får klarnet opp litt her . . .

  • #2
    Om du skal fly SAAAAAKTE !! bør du kansje heller kjøpe et helikopter fly faller bare ned om de flyr SAAAAAKTE !!. Har selv både Cesna med ASP 91 4t og ready med JBA 56 2t motor fra TS og de flyr som bare det begge to men ingen av dem kan fly SAAAAAKTE !!.

    Comment


    • #3
      Det høres ut som du trenger litt hjelp i gang. Et fly med feil tyngdepunkt faller ned som en full kråke. Er du feks sikker på dette var rett satt opp? Fløy du med maks utslag på radioen? Det lønner seg raskt med småååååå utslag til du blir dreven på dette. Alle cessnaene til TS flyr saakte, ikke SAAAAAAKTE. Du kan i svak motvind lande de fleste i gangfart. Har du NOEN som kan ta opp flyet ditt første gangen og sjekke at alt er OK?

      Comment


      • #4
        Hei AOK! det er noe drit med en dårlig start på hobbyen,når jeg startet med hobbyen kjøpte jeg 2 fly begge fra ts ett clouds epo og et Cessna 182 EPO 141 jeg fløy clouds først 4-5 turer før jeg gikk på cessnaen siden har hobbyen tatt helt av jeg har fremdeles begge flyene clouden har jeg ikke flydd siden,du kan få kjøpe clouden min for en 500 lapp ( har en radio og motaker som du kan få med på kjøpet)ikke gi opp hobbyen kan gjerne fly det sammen med deg først hvis du vil ta turen til Asker

        Comment


        • #5
          hei, hvs gjelder cloudsen, så er det kjempe fly, trenger i grunnen ikke aileron input i svinger, men krever att du retter det opp en del med sideror etter du er ferdig å svinge, du må ikke sette på mindre proppel, du trenger dei kreftene som er der til takeoff og hente deg ut med vind osv, du har jo throttle stikke . den glider kjempe bra om du får rett CG (ca 25%) fra Leading edge.en annen ting er att du kan med fordel myke opp "hengslingen" det gjorde jeg med å stryke en butt gjenstand over hengsle linjen (fks bak enden på en smør kniv) med lett trykk til epoen myknet opp. servoene er ikke dei med mest oppløsning og styrke. ellers er det løp og kjøp. er enig med dei over, få noen til å hjelpe deg, er allerede noen som har tilbydt seg det nyt kosen og erfaaringen, og velkommen i klubben av sterk vanedannende hobby lykke til

          Comment


          • #6
            Originally posted by Trulsen View Post
            Det høres ut som du trenger litt hjelp i gang. Et fly med feil tyngdepunkt faller ned som en full kråke. Er du feks sikker på dette var rett satt opp? Fløy du med maks utslag på radioen? Det lønner seg raskt med småååååå utslag til du blir dreven på dette. Alle cessnaene til TS flyr saakte, ikke SAAAAAAKTE. Du kan i svak motvind lande de fleste i gangfart. Har du NOEN som kan ta opp flyet ditt første gangen og sjekke at alt er OK?
            Tusen takk for svar alle sammen!!!

            Okei, dere har nok helt rett jeg har fått en litt "skeiv" start!!!

            For å gjøre en lang historie kort : Jeg kjøpte først en c 141 og den fløy kjempe fint og jeg følte jeg mestra den godt helt til jeg bestillte feil proppeller og det gikk FORT og det deisa i bakken. Da var det så store skader at det var ikke håp om å få det i lufta igjen!! (kjørte uten canopy og det gikk med nesa først i 200 rett i isen) Da bestillte jeg en 156 som det mangla deler og styr og stell som jeg fikk bestilt nytt, da den omsider sto klar og alt funka (på bakkenivå) fikk jeg noen fine turer, men på tredje turen bare kutta mottakeren (tror det var mottakeren) radion og mine stikkebevegelser hadde ingenting å si jeg kunne bare stå å se på flyet deise rett i bakken! Jeg sendte da en mail til TS for å spørre hva dette kunne være. De viste ikke det men de ville gi meg nytt fly (Kjempe god service, det skal de ha) Og det nye er montert, men jeg får ikke alt til å funke (det piper, slår seg av og på, ror og flaps går opp og ned som de selv vil og etter 20 sekunder som ei gal høne slår det seg av og vil ikke på igjen ;() så det skal IKKE opp i lufta før noen drevene har sett på det (og gudene vet hvem det er)...

            Og jeg mener ikke så SAAAAAKTE, men, ja, for å si det rett ut, jeg er lei cessna (tror jeg)

            Nå har jeg ikke flydd siden mars så jeg husker ikke om jeg hadde full throttle, men noe gjør jeg feil og virker kansje som om det er under moteringa hehe

            Comment


            • #7
              Mye av den elektronikken som sitter i de billige ferdigmonterte Kina modellene er nok av billigste laveste kvalitet. Jeg kjøpte nettopp en liten Nine Eagles glider fra Elefun. Bare trøbbel, med servoer som ikke virket, slo seg av og på, reagerte ikke på signaler osv.
              Etter nok krasjing, sendte jeg den tilbake. Får se hvordan det går.
              Men HZ Champ, som også er ferdigmontert. Har virket og tålt mye juling i nærmere to år nå. Så der er nok kvaliteten på elektronikken bedre. Jeg har også mishandlet min Radian sterkt, og den har igrunnen tålt mye juling. Har hatt mindre problemer med komponenter som jeg har kjøpt separat. Selv om jeg aldri har hatt penger nok til å kjøpe mer enn "ordinær" kvalitet.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #8
                Om du vil ha et fly som flyr sakte og som er enkelt å fly kan jeg anbefale å legge litt kroner i det og se på Sebart Shark. Jeg startet med slike Cessna fra Throttlestore og selv om det var ok start fly og for å se om man likte hobbyen har jeg lært mest og syns selv at Sharken var mye enklere å fly. Med litt motvind setter du den på bakken og tar av på et par meter.

                Jeg har i flere år brukt simulatoren av og på, før jeg i våres bestemte meg for å starte med en cessna. Noen uker gikk jeg over til sharken og i juni gikk jeg over til en Sebart Angel. Jeg har ikke knust et fly enda, eneste som har fått noen skrammer var cessnaen men tror det har mer pga kvalitet. Jeg tror man får mer igjen med å bruke noen kroner.

                Espen Kristensen

                Comment


                • #9
                  Det jeg tror du trenger aller mest, er å komme sammen med erfarne modellflygere for å få hjelp med oppsett og gode input. Det er også alltid lurt å få en erfaren flyger til å ta opp flyet ditt først og få trimmet og stilt det inn skikkelig før du går på det. Lykke til med en flott hobby, og ikke gi opp!
                  Futaba T8FG-S
                  Noen planker og noen visper

                  Comment

                  Working...
                  X