Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til valg av mitt første fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    takk for alle svar jeg har fått.
    valget har falt på ett axn cloud fly ettersom det ligger i mitt budsjett.
    klart det er andre fly jeg kunne tenkt meg også, men tror det blir et greit førstegangs fly for meg.

    dere sier dere kjøper små ting fra hobbyking? vil ikke dette koste en del? tenker på frakt og toll vist det er over 200kr.
    men ettersom det er flere som gjør det regner jeg jo med det blir billigere, kunne tenkt meg å kjøpe ett par batterier derfra.

    Comment


    • #17
      Du kan få mye fra HK under 200, batteri til Cloudsfly koster ca 50 kr stk, og frakten er ikke høyere enn den ville vært innenlands så lenge du velger registred (rekomandert). Og skulle du ende opp med en handlekurv over 200 kr kan du bare lage flere bestillinger for å holde verdien under. Bare belag deg på at ting kan ta opptil 2 uker før du får det.

      Comment


      • #18
        Jeg har bestilt pakker på over 8kg fra hobbyking uten å ha hatt noe problemer med hverken frakt, eller toll. Har aldri fått toll på pakker fra hk:P Det tok 2 uker, men med ems ekspress så tar det ca. 5 dager fra pakken sendes fra Hobbyking til den er i Norge. Du får i tillegg levering på døra
        Jon-Brage Hoel Andorsen
        -------------------------------------------------------------------------
        Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

        Alt flyr bare du har nok motor!

        Comment


        • #19
          Originally posted by JayBee View Post
          Jeg har bestilt pakker på over 8kg fra hobbyking uten å ha hatt noe problemer med hverken frakt, eller toll. Har aldri fått toll på pakker fra hk:P Det tok 2 uker, men med ems ekspress så tar det ca. 5 dager fra pakken sendes fra Hobbyking til den er i Norge. Du får i tillegg levering på døra
          Husker du om sporingen var "død" frem til ankomst i norge?
          Venter på en ems fra hk nå, står sendt fra avsender land 12.8 på begge sider, etter det er det ikke noe mer sporing...


          ---
          - Regards Chris
          Sent from my iPad using Tapatalk

          Comment


          • #20
            Hos meg var det ingenting fra den gikk ut av HK til den kom til Norge.

            Det er ikke så gale og fortolle ting heller. Jeg handler i norske nettbutikker så lenge jeg kan, men Hobbyking har mye små snacks til en veldig billig penge.

            Espen Kristensen

            Comment


            • #21
              Jeg har en Clouds liggende på terminal i Oslo. Ser ikke ut til at de greier å sende den til Bærum sånn med det første. så ting tar tid her også.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #22
                bare for å ha sagt det, du kunne ha handla en Parkzone Super Cub nybegynner modell over disk i Norge for 1900 kr med spektrum radio. Smallsize har mye bra varer til en fornuftig pris de og.
                Leif Bjørgo
                Cirrus-RCFK

                Comment


                • #23
                  Originally posted by doogledee View Post
                  bare for å ha sagt det, du kunne ha handla en Parkzone Super Cub nybegynner modell over disk i Norge for 1900 kr med spektrum radio. Smallsize har mye bra varer til en fornuftig pris de og.
                  Jeg? Du mener vel TS. Jeg handler masse hos SZ. TS Hadde hatt stor nytte av en PZ Super Cub. Men det var noen som mente at børstemotoren ikke var noe bra.
                  Vennlig Hilsen
                  Arne Husby

                  Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by daytonabeach View Post
                    Husker du om sporingen var "død" frem til ankomst i norge?
                    Venter på en ems fra hk nå, står sendt fra avsender land 12.8 på begge sider, etter det er det ikke noe mer sporing...


                    ---
                    - Regards Chris
                    Sent from my iPad using Tapatalk
                    Det var ikke mye sporing før den var i ?tyskland? tror jeg.... Men hva i all verden skal du med sporing? Pakken blir verken raskere, eller billigere om du har sporing som er like detaljert som den vi har i Norge... For 10 år siden så fikk du ikke engang spore pakker innenlands, og da var det var heller ikke noe problem.
                    Jon-Brage Hoel Andorsen
                    -------------------------------------------------------------------------
                    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                    Alt flyr bare du har nok motor!

                    Comment


                    • #25
                      Men etter min erfaring så er hobbyking ALLTID billigst uansett hvordan du ser på det, bare du har litt peiling rundt det kinesiske hobbymarkedet...
                      Jon-Brage Hoel Andorsen
                      -------------------------------------------------------------------------
                      Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                      Alt flyr bare du har nok motor!

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by JayBee View Post
                        Det var ikke mye sporing før den var i ?tyskland? tror jeg.... Men hva i all verden skal du med sporing? Pakken blir verken raskere, eller billigere om du har sporing som er like detaljert som den vi har i Norge... For 10 år siden så fikk du ikke engang spore pakker innenlands, og da var det var heller ikke noe problem.
                        Hentelappen kommer alltid dagen etter, eller enda senere som i sommer. Har man sporingsnummeret kan man få hentet pakken samme dag den ankommer postkontoret. Skulle man ikke rekke det den dagen så slipper man alltids å dra hjemom for å hente lappen dagen etter, så det går raskere.

                        Comment


                        • #27
                          Da kom den, som lyn fra klar himmel, men hentet den selv på gardermoen, der den pent stod parkert på taxebanen til EMS
                          Damn, du får ikke mer for 1500 spenn ink ekspress frakt, skal laste opp noen bilder til uka, drar til Aalborg i natt, men det jeg kan si så langt etter å ha dyttet den sammen er at det ser vanvittig bra ut helt ned til minste detalj, spør Leif
                          Enig med Leif når det gjelder Parkzone modellen, du får det neppe billigere fra utlandet en slik pakke som hos Small size...
                          Min Fms Giant P-51 ville jeg nok ikke anbefale som første fly, men kanskje andre


                          ---
                          - Regards Chris
                          Sent from my iPad using Tapatalk

                          Comment


                          • #28
                            Har også nettopp fått sansen for modellflyging og vurderer nå å kjøpe meg mitt første fly.
                            Har også tenkt på Clouds Fly EPO 127 4CH Fra Trottlestore.com Men lurte også litt på R/C FlY Wind Spirit fra Engrosservice.no
                            GIGIANTISK R/C FLY WIND SPIRIT 155 CM



                            .

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Starman View Post
                              Har også nettopp fått sansen for modellflyging og vurderer nå å kjøpe meg mitt første fly.
                              Har også tenkt på Clouds Fly EPO 127 4CH Fra Trottlestore.com Men lurte også litt på R/C FlY Wind Spirit fra Engrosservice.no
                              GIGIANTISK R/C FLY WIND SPIRIT 155 CM



                              .
                              Du vil garantert få mere glede av clouds fly. Det flyet du linker til er helt ukjent, og av gammeldags design. Leverandøren er heller ikke noe jeg ville satset på siden det ikke er en modellflybutikk, og du mest sannsynlig vil få bedre service hos Throttlestore. Clouds fly tåler nok mere, og har bedre motor og batteri. Du vil trenge hjelp til å sette opp flyet riktig så ta kontakt med nærmeste klubb. Den hjelpen du kan få hos en erfaren modellflyger er UVURDERLIG!

                              Lykke til, og håper du følger rådene mine
                              Jon-Brage Hoel Andorsen
                              -------------------------------------------------------------------------
                              Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                              Alt flyr bare du har nok motor!

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by noolesd View Post
                                Hei, jeg har nå fått lyst til å kjøpe meg et RCfly, men er litt usikker på hva som kan være et godt valg som første fly...
                                Jeg har veldig god erfaring med HobbyZone SuperCub LP, stødig og greit - men ikke minst suveren tilgang på deler
                                Ble fullstendig bitt av basillen i våres, begynte litt overmodig med en Parkzone UltraMicro T-28 Trojan som jeg ikke hadde noe særlig hell med
                                Innså min begrensning og siden jeg hadde kjøpt Trojanen med en Spektrum DX6i, ble neste forsøk en SuperCub i BNF. Det første forsøket endte med en ufrivillig landing, men heldigvis var flyet og pågangsmotet uskadet...

                                Jeg supplerte ganske raskt med en HZ Champ, ville ha et fly som ikke trengte fullt så mye plass å fly på og det er noe av det smarteste jeg har gjort. Med et så lite fly er det bare å finne en middelstor åpen plass og fly i vei, og siden det bare veier 38g blir det minimalt med skader om man skulle treffe bakken litt hardere enn beregnet. Takket være dette har jeg kunnet få maksimalt med flytimer på minimal tid, og det er utrolig hvor greit det går å fly Champ'en i endel vind også...

                                Siden jeg har kunnet fly en time eller to nesten hver eneste dag, har fremgangen vært rimelig bra. Den eneste ulempen er at jeg har blitt fullstendig bitt av basillen og har handlet på meg en anseelig hangar

                                I dag flyr jeg (i tillegg til Champ'en og SuperCub'en) alle UM-modellene til Parkzone (unntatt J-3 Cub'en), UMX Beast og 4-Site. Av litt større fly flyr jeg 800mm vingespenn T-28 fra FMS, FMS 750mm A-1 Skyraider, 1m Decathlon fra HobbyKing og 1m J-3 Cub fra Art-Tech. Og de største flyene jeg flyr er Parkzones 1,2m Trojan og 1m Wildcat, Dynam's 1,3m Trojan med flaps og retractunderstell, samt Multiplex sin FunCub på 1,4m. Målet er å fly en skikkelig Warbird (og kanskje en EDF jet ) før vinter'n kommer...

                                Et annet alternativ jeg ville vurdert som nybegynner er Multiplex sin EasyCub, på linje med SZ sin SuperCub, og når du er klar til å gå videre er det bare å kjøpe vingen til en FunCub med balanseror og flaps samt litt større hjul, så har du et av verdens festligste fly, sjekk denne filmen: Tok to minutter fra jeg så den der til jeg bestilte en selv

                                Mvh
                                Kai W-E
                                mvh,
                                Kai Wang-Erlandsen

                                Hangar:

                                Hobbyzone UM Champ
                                Parkzone UM T-28 Trojan
                                Parkzone UM P-51 Mustang
                                Parkzone UM F4U Corsair
                                Parkzone UM Mosquito Mk VI
                                Parkzone UM Sukhoi SU-26xp
                                E-Flite UMX Beast
                                E-Flite UMX 4-Site
                                FMS Mini T-28 Trojan
                                FMS Mini A-1 Skyraider
                                Art-Tech J-3 Cub
                                HobbyKing Decathlon
                                Hobbyzone SuperCub LP
                                Parkzone T-28D Trojan
                                Parkzone F4F Wildcat
                                Dynam T-28 Trojan
                                Multiplex FunCub

                                + et lite lager jeg ikke har fått fløyet ennå

                                Comment

                                Working...
                                X