Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3P-trening i Oslo og omegn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • På den invitasjons-tråden så var det tidligere lagt ut en film av en franskmann som kjørte seg igjennom F3P-rutinen som en slags referanse. Dog, nå ser jeg den er endret til en annen finsk kar der han kjører den speilvendt! Er det valgfritt, altså hvilken vei man gjennomfører programmet?
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • Valgfritt!

      Comment


      • Originally posted by alflovvold View Post
        Er det noen oversikt på hvor mange som deltar noe sted?
        Skal prøve å holde denne tråden oppdatert med hvem som melder seg på, P.d.d. (15/1) er det 5 stk.


        //Frank
        Last edited by Cirrus; 16-01-12, 00:15.

        Comment


        • Originally posted by Superstar40 View Post
          Vil bare minne om F3P trening i Vålerhallen lørdag 21. januar fra 12 - 18. Siste mulighet før uoffisielt NM i Ekeberghallen 28. januar.
          Stiller på trening i Vålerhallen nå til lørdag.


          Henning

          Comment


          • Dere får kose dere i hallen i dag. Skulle gjerne vært der, men har familieforpliktelser i dag. Får øve på Phoenix'en og sette på ny tape på rorene sånn at alt er klart til Ekeberg.

            Comment


            • Takk til alle som kom i dag tross dårlig vær og til dels dårlige kjøreforhold. Vi ble 12 tilslutt
              Espen Kvien
              Gruppeleder F3A
              Vingtor RC Club
              f3a.norge@gmail.com

              Mange fly og mye moro

              Comment


              • Takk for bra samvær! Moro med vellykka jomfrutur... Fikk bare 2 turer (kom seint), men moro læll!
                Audun Thinn
                Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                Comment


                • Fra første treffet i begynnelsen av oktober og frem til i går så har det vært totalt 20 forskjellige piloter som har møtt opp her i Østlandsregionen. Så det begynner å bli et miljø for dette også i Norge. Når sesongen avsluttes i begynnelsen av mars så vil vi ta med oss erfaringene og prøve å få til ett enda mer aktivt miljø i sesongen 12/13. Men som med alt annet vi er avhengig av noen som kan organisere dette neste sesong også.

                  Så tenk på allerede nå om vi skal ha trening oftere enn 1 gang pr mnd og om vi skal prøve å finne flere haller i Østlandsområdet slik ikke de samme hele tiden må kjøre i 2 - 3 timer for å delta. Jeg er gjerne med i en gruppe som organiserer dette da jeg har fått litt erfaring igjennom denne sesongen.
                  Espen Kvien
                  Gruppeleder F3A
                  Vingtor RC Club
                  f3a.norge@gmail.com

                  Mange fly og mye moro

                  Comment


                  • Ble litt mer enn hengsel teip som ble bytta. Fant ut at servoene var slarkete og at stabben var skeiv, så det ble to nye servoer i click'en og litt kirurgi i halepartiet for å få det litt beinere. Bygde også om landingshjulene med litt ca og krympestrømpe. Håper det blir tid til å trimme den i hallen før konkuransen.

                    Ble innspirert til å se litt nærmere på min etter at jeg så bygge videoen til Andrew Jesky, mange gode tips der. Er det noen som har link til andre gode byggetips eller videoer?

                    Comment


                    • Originally posted by Superstar40 View Post
                      Fra første treffet i begynnelsen av oktober og frem til i går så har det vært totalt 20 forskjellige piloter som har møtt opp her i Østlandsregionen. Så det begynner å bli et miljø for dette også i Norge. Når sesongen avsluttes i begynnelsen av mars så vil vi ta med oss erfaringene og prøve å få til ett enda mer aktivt miljø i sesongen 12/13. Men som med alt annet vi er avhengig av noen som kan organisere dette neste sesong også.

                      Så tenk på allerede nå om vi skal ha trening oftere enn 1 gang pr mnd og om vi skal prøve å finne flere haller i Østlandsområdet slik ikke de samme hele tiden må kjøre i 2 - 3 timer for å delta. Jeg er gjerne med i en gruppe som organiserer dette da jeg har fått litt erfaring igjennom denne sesongen.
                      Jeg kan høre hva vi (BMK) kan gjøre i Lommedalshallen. Snakket om å leie den en ekstra dag i uka for F3P hvis det er interesse nok (minimum 3 tror jeg). Skulle komme på 500,- pr gang for 3 timer. Det er noe lavt under taket der, så det er kanskje ikke beste hallen for F3P, men det er jo mye å øve på som ikke trenger så mye høyde.

                      Comment


                      • Det jobbes med å få en permanent hall i Oslo. Kommer tilbake med mer informasjon når vi vet om vi kan få det til. Det jobbes også med sponsorer for eventuell støtte til halleie og/eller rabatt på utstyr til F3P. Mer informasjon blir lagt ut her og på F3P - Norge på Facebook når vi vet noe mer.
                        Espen Kvien
                        Gruppeleder F3A
                        Vingtor RC Club
                        f3a.norge@gmail.com

                        Mange fly og mye moro

                        Comment


                        • Vi leide Grevlingen flerbrukshall i Son tidligere i uka,og der var det GOD takhøyde og lite "rusk" i taket. Mer eller mindre ideell for f3p-trening. Tipper ca.1 håndballbane stor. Prisen er desverre ca.500kr/t litt avhengig av lokalt idrettslag eller ikke. Tror det er tilnærmet gratis om vi får med noen juniorer! Tenkte dette kunne vært et alternativt sted for fremtidig trening. Ny, stor flerbrukshall (på strl med alliancehallen ?) Åpnes i Vestby 5.mars... Hvilke muligheter!
                          Last edited by Thinnthinn; 29-01-12, 17:47.
                          Audun Thinn
                          Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                          Comment


                          • Kristoffer har vi jo med - hva med Stian? Lenge siden han har vært og flydd. Ellers så får vi jukse litt på alderen
                            Espen Kvien
                            Gruppeleder F3A
                            Vingtor RC Club
                            f3a.norge@gmail.com

                            Mange fly og mye moro

                            Comment


                            • Kanskje Jed tar med poden..... Skal sjekke vilkårene
                              Audun Thinn
                              Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                              Comment


                              • Blir det trening i Vålerhallen til helg?

                                Comment

                                Working...
                                X