Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3P-trening i Oslo og omegn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Blir med, kan alle lørdager unntatt 8. oktober.
    Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
    Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

    Comment


    • #17
      Originally posted by Superstar40 View Post
      Alle lørdager i år er ledig untatt 11 eller 12 november. Skal vi gå for første runde i slutten av september eller begynnelsen av oktober og prøve med halleie fra kl 1400 til kl 2000?

      Trenger da 15 betalende deltakere for å dele på utgiftene slik at jeg ikke sitter med hele regningen.
      Høres bra ut, men må sjekke litt før jeg har "GO".. Men 6 timer..... Holder det ikke leeeenge med 3-4...? I alle fall første gang?
      Audun Thinn
      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

      Comment


      • #18
        15 piloter er veldig mange. Husk at det kun kan fly én av gangen, ellers blir det bare rot. Uansett tror jeg det ikke er mulig å tromme sammen 15 piloter til F3P. Hva med å satse på ca 5-6-7 piloter og 4 timer?
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #19
          Ok, hvilket tidspunkt skal vi så gå for? Vi tar en test på anlegget og responsen og så ser vi om vi eventuelt skal leie anlegget fast og med hvor mange ganger i vinterhalvåret.

          Jeg skal ikke på medlemsmøtet til tirsdag - men sender en henvendelse til klubben om eventuell sponsing.
          Espen Kvien
          Gruppeleder F3A
          Vingtor RC Club
          f3a.norge@gmail.com

          Mange fly og mye moro

          Comment


          • #20
            Jo tidligere, desto bedre. September. Gjerne på dagtid, feks 11 – 15.
            Anders Eiebakke
            90078513

            Comment


            • #21
              Bare melde interessen min her. Men er litt avhengig av at det ikke blir alt for langt unna fredrikstad.
              Honeybee CP 2

              Comment


              • #22
                Hallen er Vålerhallen - Kirkebygden Skole, Våler kommune i Østfold. Det tar vel ca 15 min å kjøre fra Moss og ganske nøyaktig 1 time fra Oslo hvis man kjører til Son, tar over ved Såner Krk. Hallen er ca 1000 m2.

                Det som vil være spesielt med dette kontra vanlig innendørs flyging at det er strukturert flyging med maks 2 fly i luften samtidig hvis hallen tillater det. Synes også at man som i alle konkurranser eller offisielle treningsdager setter en maks tid pr flyomgang.

                Skal vi gå for lørdag 1. oktober fra kl. 12 - 16 (13 - 17) som første forsøk?
                Espen Kvien
                Gruppeleder F3A
                Vingtor RC Club
                f3a.norge@gmail.com

                Mange fly og mye moro

                Comment


                • #23
                  Supert! Da holder jeg av 1. oktober. Plukket ned min Top Model Kosmos fra veggen, den skal få en liten omgang med kniv og dremel for å få justere CG slik at jeg slipper å bruke 360 mAh.
                  Anders Eiebakke
                  90078513

                  Comment


                  • #24
                    1. oktober er gulle godt, støv skal børstes etc. Sånn til info så ble det på FAI's møte i våres bestemt nye F3P programmer som vil være gyldige fom 1/1-2012, om noen ønsker å forberede seg så er det vel like greit å ta disse i bruk fra starten av fremfor å fumle med de gamle. Nedenfor er manøverlisten for det prelimiære programmet, finaleprogrammet trenger vi vel strengt tatt ikke å komplisere det med i første omgang Jeg skal få lagt ut komplett sett med manøverbeskrivelsen på mine sider, en gang før 1. oktober.

                    # Øvelse K-faktor
                    AP-13.01 Square Loop with ½ roll up, ½ roll down K= 3
                    AP-13.02 Top Hat with ¼ roll up, ½ roll, ¼ roll down K= 4
                    AP-13.03 Roll Combination with consecutive two rolls in opposite directions K= 5
                    AP-13.04 Stall Turn with ¼ roll up, ¼ roll down K= 3
                    AP-13.05 Horizontal Circle 8 with ¼ roll, roll, ¾ roll in opposite directions K= 5
                    AP-13.06 Push-Push-Pull Humpty-Bump with ¼ roll up, ¼ roll down K= 3
                    AP-13.07 Loop with ¼ roll, ¼ roll in opposite directions integrated K= 3
                    AP-13.08 ½ Horizontal Square Circle with ¼ roll, four consecutive 1/8 rolls, ¼ roll K= 4
                    AP-13.09 ½ Torque Rolls K= 6
                    AP-13.10 ½ Square Loop with ½ roll up K= 2
                    AP-13.11 45° Downline with two consecutive ¼ rolls K= 4
                    www.ofremmi.info

                    Comment


                    • #25
                      Noen som har noen eksempler på modeller som er greit egnet for F3P?
                      Thomas Kristensen (30)
                      Oslo, Grefsen

                      Radio: Spektrum DX6i & DX8
                      Ultra Micro: Mange forskjellige
                      Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                      Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                      Comment


                      • #26
                        Kan desverre ikke 1.okt, men kanskje utover... For min del hadde det vært gull med flyging på kveldstid (dagtid = familietid..), men hva får man ikke til hvis man virkelig vil
                        Vi pleier å fly i Vestbyhallen fra 21-23.. Passer ideelt mhp legging av unger osv!
                        Audun Thinn
                        Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Grumps View Post
                          Noen som har noen eksempler på modeller som er greit egnet for F3P?
                          Her er noen av modellene som regnes som bra. Det finnes endel andre også, selvsagt.

                          Top Models Kosmos (modellen til Carl Olsson mfl, jeg har en også ) KOSMOS F3P 0,83m BATMAN - Topmodel . De selger også ferdiglaget frese-mal. Da trenger du feks en Dremel med frese-jigg. Det var ganske mye jobb å bli ferdig med modellen inkludert fresing, ikke noe jeg vil anbefale før du har blitt varm i trøya mht bygging.

                          Denne er også knallbra:
                          Osiris V2, Printed, Milled feather light - $80.00 : E-Foamy.com . Ferdig frest.

                          En super modell, men man må frese ut selv. Tror ikke de har laget maler:
                          DELUXE, deluxe V3, Donuts-Models .

                          Jeg vurderer å kjøpe denne som nr 2-modell Hacker RT Super Sirius F3P Super Sirius Depron indoor inomhus . Techone´s fly kommer ferdig frest, så de er lette. OK kvalitet på modellene jeg har hatt.

                          Det er EKSTREMT viktig å holde vekta nede. Under 140 gram er OK. Modellen bør helst være under 130 gram, men da må man jobbe endel.
                          Anders Eiebakke
                          90078513

                          Comment


                          • #28
                            Jeg har en Osiris hengende klar på veggen som jeg fløy i fjor. Men syns det var bedre å fly en selv-bygd Mõrback som jeg fant på rcgroups. Får jeg tak i hvit depron skal jeg bygge meg en slik en til. Til trening kommer jeg neppe til å mille noe som helst. Er ikke nok å tjene på det i forhold til jobben.
                            Honeybee CP 2

                            Comment


                            • #29
                              Den beste modellen jeg har pr. i dag er DeLux V3. Flymessig er den meget bra, men den er ganske stor så den er ikke egnet i de minste hallene. Ellers har jeg en slik (Hacker RT Super Sirius F3P) i esken som virker lovende, ferdig frest (lettet) i esken. For å få tid til linjer med roll på nedover er det ekstremt viktig å få ned vekten på modellen.
                              www.ofremmi.info

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by lacappuchino View Post
                                Til trening kommer jeg neppe til å mille noe som helst. Er ikke nok å tjene på det i forhold til jobben.
                                Kenneth, når du begynner å trene på programmet i en standard gymsal/hall kommer du til å få en aha-opplevelse dersom modellen veier 150 gram. Man bør trene med det flyet man skal konkurrere med.
                                Last edited by bjeff; 01-09-11, 11:24.
                                Anders Eiebakke
                                90078513

                                Comment

                                Working...
                                X