Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3P-trening i Oslo og omegn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Vurderer å leie hallen 1 time ekstra. Synes selv 4 timer gikk alt for raskt. Da vil det bli fra 12 - 17 neste gang og i desember. Tror også at vi sette maks tid til 4 min pr flight, slik at alle får flydd mest mulig. Det er jo opp mot maks tid på de minste batteriene uansett.

    Selv om "sport" programmet er enkelt i forhold til F3P programmet er det krevende nok å fly i en hall så det gir nok utfordringer for en nybegynner innen indoor.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #62
      Originally posted by spewster View Post
      Da var Hacker RT Super Sirius på vei.... håper den er klar til neste gang
      Flott Stian Hva slags servoer og annet utstyr har du tenkt til å putte i den?
      Honeybee CP 2

      Comment


      • #63
        Da er hallen leid lørdag 5. november fra kl. 12 - 17 og 10. desember fra 12 - 17. Så bare kryss av i kalenderen
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #64
          Originally posted by lacappuchino View Post
          Flott Stian Hva slags servoer og annet utstyr har du tenkt til å putte i den?
          Tiger 14gram motor og 10A 6gram Techone ESC. Usikker på servo/batteri enda. Mulig jeg tester BMS-371DD 6gram servoer. Batteri blir nok 180mah hyperion g3.
          Stian Håvak (82)
          Fly low or crash trying!

          MFN @ Facebook - Like!

          Comment


          • #65
            Jeg foreslår at vi bruker den første timen (eller to timer?) omtrent som forrige gang, med trimming og "bli kjent med hallen-flyging", men at vi deretter kjører to runder program pr pilot med kommentarer, hva syns dere? Ikke 4 minutter, men to runder. Da blir det nærmere en reell konkurransesituasjon og vi må skjerpe oss.
            Anders Eiebakke
            90078513

            Comment


            • #66
              Ja det kan vi prøve. Kanskje Ola kan få laget en oversikt over K-faktor for øvelsene, slik at man kan ha ett dommerskjema og kjøre en par omganger med reell dømming også på slutten av dagen.

              Da vil alle lære mer om øvelsene og se de med "dommer" øyne.

              Vi vil også ha en time lengre neste gang, selv om det allerede ser ut som det blir flere enn sist så vil dette gjøre at alle får flydd flere turer.
              Espen Kvien
              Gruppeleder F3A
              Vingtor RC Club
              f3a.norge@gmail.com

              Mange fly og mye moro

              Comment


              • #67
                Tenk på at noen skal sitte å "dømme" og følge med også da. 4timer med dømming virker i drøyeste laget for min del. Dessuten vil jeg kunne øve på øvelser som ikke dette programmet inneholder blant annet.
                Honeybee CP 2

                Comment


                • #68
                  Dømming blir frivillig. Tren på de øvelsene du føler for. Jeg har ikke noe i mot forslaget til Anders, men synes vi som møter opp der diskuter dette i hallen. En hvis grad av struktur bør det være med tanke på flytid og at alle skal få flydd like mye.

                  Det som jeg synes er viktig er at det er meningsfylt og få flydd 1 og 1 og trent uten forstyrrelser på enten 1 program eller valgfrie øvelser. Dette er vel de første samlingene som har vært med tanke på dette og ikke fullt kaos i luftrommet når 4 - 6 fly jager hverandre på 25 x 40 meter.
                  Espen Kvien
                  Gruppeleder F3A
                  Vingtor RC Club
                  f3a.norge@gmail.com

                  Mange fly og mye moro

                  Comment


                  • #69
                    Hei
                    Jeg tror det er lurt å ikke tvinge noe på noen, men heller tilby en service for de som ønsker det. Så kan man diskutere forskjellen på dømming og at noen sitter å ser på og gir velmente råd i etterkant. Kanskje ikke så stor forskjell, men allikevel la det være frivillig
                    www.ofremmi.info

                    Comment


                    • #70
                      morro!!

                      Hei folkens
                      fikk desverre ikke anledning første gang men håper å få med meg resten av morra!!
                      men hva med å avslutte for året med en liten og uhøytidlig konkuranse??
                      dette er jo relativt nytt for mange så det kan jo gi noen morsome utslag....jeg foreksempel har ikke flydd mye innen dørs og kommer sikkert til å havne i taket!!!??
                      Har ikkke kikket så mye på de forskjellige programmene men om vi benytter noe enkelt så alle kan være med!
                      Rune Gjelsnes
                      Vikersund
                      92624841

                      Comment


                      • #71
                        Hei Rune, har tenkt tanken om ett ministevne før Ekeberghallen. Kunne ha lagt inn det på siste treffet den 10 desember og eventuelt leie hallen 1 time ekstra for å få det til. Da vil det være trening fra 12 - 16 og konkurranse fra 16 - 18. Hver omgang tar ca 2 minutter og med 10 deltakere så skal det være mulig å kjøre 4 omganger på 2 timer.

                        Er interessen stor nok for det så kan jeg få det til.
                        Espen Kvien
                        Gruppeleder F3A
                        Vingtor RC Club
                        f3a.norge@gmail.com

                        Mange fly og mye moro

                        Comment


                        • #72
                          Da har jeg snakket med Kommunen og bedt de la være å ta på beskyttelses duken på gulvet, samtidig som de setter ventilasjonen på et minimum. Da blir det enklere med take off og landing.

                          Da ses vi lørdag 5. november til en ny runde med innendørs trening.
                          Espen Kvien
                          Gruppeleder F3A
                          Vingtor RC Club
                          f3a.norge@gmail.com

                          Mange fly og mye moro

                          Comment


                          • #73
                            Hei
                            har snakket med fler som planlegger en visit neste gang inkl meg , så det kan bli en stor happening!!
                            Blir gøy!
                            ståpå gutta
                            Rune Gjelsnes
                            Vikersund
                            92624841

                            Comment


                            • #74
                              Det høres kjempebra ut Rune - husk innesko eller gå i sokkelesten. Det er prisen vi må betale for at de fjerner beskyttelses duken fra gulvet. Inngangen til hallen er sidedøren på kortveggen - til venstre, er den ikke åpen så bank på. Hvis ikke så må du dra med deg utstyret gjennom en lang korridor og ned noen trapper.
                              Espen Kvien
                              Gruppeleder F3A
                              Vingtor RC Club
                              f3a.norge@gmail.com

                              Mange fly og mye moro

                              Comment


                              • #75
                                Slanketips

                                Hei
                                Tenkte jeg skulle dele noen observasjoner og tips, spesielt relatert til vektbesparing. Det er en kjennsgjerning at man får bedre tid til å utføre øvelsene hvis modellen flyr sakte. Lavere vekt er gunstig for å kunne fly saktere.

                                Propeller :
                                APC 8x3.8SF : 7.1g
                                APC 7x4SF : 5.3g
                                Graupner 8x3 : 5.4g
                                Graupner 7x4 : 5.6
                                GWS 8x4 : 5.3g

                                Motor / regulator :
                                Hyperion Z1705-14 og CC phoenix 10 + APC 7x4SF : 28.5g
                                E-flite Park-250 med CC phoenix 10 + APC 7x4SF : 26.9g
                                Dualsky XM2212 + Dualsky XC0610 + Gr 8x3 : 21g

                                Prøver meg på å bygge en Morback fra tegning, freser ned 3mm depron, ikke så vanskelig som man først skulle tro. Jeg jobber uten maler, bare tegner med tusj rett på bitene og freser på frihånd. Bruker en sånn overfres dings som Dremelen passer i. Artig å se hvor det ender. Oppdaget et det er forskjellig vekt på tilsynelatende lik Depron, sikkert varasjon i produksjonsprosessen. Et balanseror veide 1.9g, et annet 2.2 eneste forskjellen var at de var laget fra to forskjellige plater, kjøpt til forskjellig tid....

                                Vi sees i starten av November, da skal SuperSirius'em være nede i de annonserte 110g.
                                Ola
                                www.ofremmi.info

                                Comment

                                Working...
                                X