Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3P-trening i Oslo og omegn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Hei Ola
    satser også på et bygg..... blir vel tegning eller etter tegne rett på flaket design.
    tenkte også og frese litt i platene fant en 6mm kulefres som går i dremlen sammen med samme forsats du nevnte..men hvor my tar vi av depronen ...ca halvparten??? i dybden ?
    gjort noen forsøk ..funker fint å frese men en ser ut som en støvdott etter noen minutter!!
    får nok finne frem støvsugeren
    Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

    Comment


    • #77
      Ble ikke noe Super Sirius da de var tomme, en annen som kjøpte rett før meg og websiden ble ikke oppdatert. MEN har ordnet så jeg får en Donatas Symmetric i steden Håper den blir knall og at den kommer på lager snart så den blir klar til November.
      Stian Håvak (82)
      Fly low or crash trying!

      MFN @ Facebook - Like!

      Comment


      • #78
        Byttet balanserors servoen i går på Click. Den gamle hadde en tendens til å ikke sentrere godt og stod i blant og vibrerte kraftig rundt senter. Så da er jeg klar for neste treff
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #79
          Har laget vinge....frest ut for å få den lettere ....tror jeg må kjøpe ny vekt den ble 2 gr tyngre ...........
          hvor mye bør en vinge med balanseror veie??? min uten carbon forsterkning på min vekt 25 gr ...85 cm spenn...23 før fresing....
          Rune Gjelsnes
          Vikersund
          92624841

          Comment


          • #80
            Hei Rune
            Jeg ser for meg tre muligheter :
            1 : Vekta di er ikke helt patent.
            2 : Du forsøker å lage indoor-fly av 6mm depron
            3 : Du lager verdens største F3P modell

            Vingen på min SuperSirius (byggesett ferdig frest) veier 7.1g + 2.56g per balanseror = 12.2g
            Jeg bygger en Morback selv, og frest vinge veier 8.6g + balanserorene 3.9 (for begge) = 12.5g

            Lykke til videre
            www.ofremmi.info

            Comment


            • #81
              Åpen konkurranse

              For de som har ambisjoner, så innbyr Finland til åpent nasjonalt mesterskap i F3P, for detaljer : Finnish Open F3P Championships 2012 « F3A Team Finland
              www.ofremmi.info

              Comment


              • #82
                heisan
                depronen er nok 3mm vanlig hvit depron(merket depron) ny vekt kjøpt i dag...
                Lurte litt på om fresen jeg brukte ikke er skarp nok slik at den smeltet mer enn freser ...så var i Dremel hylla hos Jernia idag og investerte i to nye freser!
                Eneste jeg ser er vel str. som kansje er litt større en normalt 85 cm i spenn , tenkte lav vinge belastning kansje er neste like viktig som lav vekt.
                Men om det må lages nye vinge ....så må det det ,skal gjøre noe frese prøver i kveld.
                Men har jo hørt at noe av den depronen som fabrikantene benytter er av en lettere kvalitet.
                Rune Gjelsnes
                Vikersund
                92624841

                Comment


                • #83
                  var ut å fløy en ny depron sak ....endte på 147 gr..litt tungt men ser at det er steder som det kunne vært spart vekt på , noen enkle og noen litt mer arbeids krevende og kostbare.
                  Første kunne ha frest vekk mer depron...gått dypere og større områder, men da tror jeg at jeg må ha en annen overfres sak til dremlen evt en plate på den jeg har, neste lettere servoer brukte Hextronic 5 ett eller annet ..vekt 6 gr men det er med tykke ledninger og de er lange ...gidder jeg kapper jeg de og lodder rett på motageren...tror dette kan gi en besparelse på kanskje 5 gr.
                  hva fresingen kan spare er venskelig å si ..platene ble statiske etter fresing og det skjøne ikke vekta så dde økte i vvekt etter fresing da de dro seg ned mot bordet.
                  men det er kanskje enklere å bygge ny og frese mer og grave litt dypere i lommeboka etter noen Dymon servoer mindre reg har en 10 A ...6 A er på vei fra HK noen gr her og.
                  Men alt i alt ..det var den beste depron saken jeg noen gang har flydd kun litt kobling i den ene KE og gikk ikke veldig fort ute ihvertfall!
                  Vi sees i hallen
                  Rune Gjelsnes
                  Vikersund
                  92624841

                  Comment


                  • #84
                    Dymond servoene sentrerer så bra at de er absolutt verdt pengene. I tillegg tåler de opp til 9V hvis du vil mate de med det for ultra rask respons.

                    Men 147g med mye vingeareal er ikke så ille det. Fly og tren med den du har der, også kan du jo gjøre klar en ny en med lettere servoer, 6A esc'en osv. Da vil det være fort gjort å sette over det utstyret du eventuelt mangler.



                    Selv har jeg enda ikke funnet noe hvit depron å bygge av. Dessuten har jeg nok med å fikse på et par helikoptre. Sesongen er enda ikke slutt, så fly er nedprioritert her enda.
                    Honeybee CP 2

                    Comment


                    • #85
                      hvit depron i Drammen får man hos Noorfloor på Åsiden . 50 ,- plata.
                      Men 147g med mye vingeareal er ikke så ille det. Fly og tren med den du har der, også kan du jo gjøre klar en ny en med lettere servoer, 6A esc'en osv. Da vil det være fort gjort å sette over det utstyret du eventuelt mangler.
                      det blir nok ikke gjort om mye på den jeg har ferdig mulig bare servo kablene hvis jeg gidder...servoer er jo limt inn og med depron iveien tror jeg det blir å brekke løs og ødlegge for mye for å få byttet de ut.
                      Men er det noen som har veid de forskjellige "depron" typene jeg har hvit gul og sort/grå er det mye forskjell her???
                      om det er ønskelig kan jeg sikkert ta med noen hvite plater til hallen om noen ønsker det...gi evt beskjed så skal jeg prøve å huske.......
                      Last edited by RGJ; 30-10-11, 11:19.
                      Rune Gjelsnes
                      Vikersund
                      92624841

                      Comment


                      • #86
                        Skjønner at jeg blir en tungvekter er oppe i 160 gram. Men ingen ambisjoner om å fly annet enn "sport" programmet.
                        Espen Kvien
                        Gruppeleder F3A
                        Vingtor RC Club
                        f3a.norge@gmail.com

                        Mange fly og mye moro

                        Comment


                        • #87
                          Dualsky Mini Breeze 24 - Er dette et bra fly? Noen som har erfaring med det?

                          Det er en combo her som er veldig lett og fristende:
                          Dualsky Mini Breeze 24" EPP 3D Indoor Foam Plane Combo

                          Men det er vel noe mindre vingespenn enn "normale" F3P fly?
                          TMFK/CMFK
                          Jeti DC-24, JR DSX9 DSM2
                          CARF Tucano Turboprop JetCat SPT5 V3 Turbin, C&C MB339
                          Align T-rex 600PRO perf boost m/Ikon, Brain V2, 470M m/Beastx
                          Indoor Elanor 2015, Clik NG
                          EF Laser 60", TAFT Viper, T-28
                          Freestyler 3, Ocelot

                          Comment


                          • #88
                            Originally posted by Superstar40 View Post
                            Skjønner at jeg blir en tungvekter er oppe i 160 gram. Men ingen ambisjoner om å fly annet enn "sport" programmet.
                            Skal prøve å komme jeg og,men må se an i heimen.... Ser at jeg og blir en skikkelig tungvekter med 160-170g... Men på en Vrolet f3p er det vel ikke så halvgærent.
                            Audun Thinn
                            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by Thinnthinn View Post
                              Skal prøve å komme jeg og,men må se an i heimen.... Ser at jeg og blir en skikkelig tungvekter med 160-170g... Men på en Vrolet f3p er det vel ikke så halvgærent.
                              På en Vrolet er det bra, den har jo enormt vingeareal
                              Honeybee CP 2

                              Comment


                              • #90
                                Treningen i Vålerhallen i morgen 5. november er avlyst pga akutt sikkerhetsarbeid i hallen

                                Det har falt ned lysarmaturer fra taket i Vålerhallen. Derfor er den stengt i helgen for nødvendige reparasjoner. Espen (Superstar40) har fått ombooket til 19. november, samme tid. Dette er dessverre ikke noe å gjøre med
                                Anders Eiebakke
                                90078513

                                Comment

                                Working...
                                X