Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC-Basiller (kjøpt fly)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Litt ot dette for det er ikke noe for en nybegynner, men er man UM fan bør man absolutt sjekke ut E-Flite 4 Site som Smallsize selger for 500 (u lader og batteri). Jeg kjøpte den faktisk for å få tak i elektronikken billig for å bruke til andre mikrofly som de fra Stevens Aero, men det spørs om ikke Sukhoien blir donor isteden for 4 Siten flyr jo helt glimrende. Og flyr man over gress kan man slippe seg løs uten å frykte alvorlige kræsj, den har tålt mye mer enn jeg forventet.

    Comment


    • #32
      Var faktisk litt overrasket over 4-Siten, den var faktisk verre å fly enn UMX Extra 300. Etter jeg satte på fulle utslag på 4-Siten så ble den noe bedre, men UMX Extra 300 er en klasse over. Prisforskjellen er jo noget høyere, men i min mening så flyr Extra'n noe mer likt større fly enn 4-Siten, så for meg så har det vært lettere å lære noen manøvre på Extra 300, og få overført de over på større modeller.

      Nå skal de sies at 4-site uten batterier og lader koster 498,- mens Extra 300 med 1 batteri & lader koster 998,- så det er en viss prisforskjell. Men jeg hadde heller fått tak i en Extra 300 som du kan sette ror-utslag ned på, slik at den er litt mer håndterlig for en nybegynner, og så øke dette etterhvert.
      Thomas Kristensen (30)
      Oslo, Grefsen

      Radio: Spektrum DX6i & DX8
      Ultra Micro: Mange forskjellige
      Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
      Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

      Comment


      • #33
        Jeg nevnte 4-siten pga prisen, og jeg nevnte at den ikke er for nybegynnere. Jeg sammenligner den heller med Sukhoien min, og 4-Siten flyr stødig i ring rundt den, og det uten å ha rørt utslagene.

        Comment


        • #34
          Her er nybegynerfly som en kan ha mye morro med.Thunder Tiger Ready mk3 ABS .40 Trainer ARF - elefun.no - Radiostyrt hobby.
          Både gutungen og jeg tok våre første flytimer med en slik. Og nå som den nærmest gis bort er det jo et glimrende valg.

          Comment


          • #35
            Originally posted by bardp View Post
            Her er nybegynerfly som en kan ha mye morro med.Thunder Tiger Ready mk3 ABS .40 Trainer ARF - elefun.no - Radiostyrt hobby.
            Både gutungen og jeg tok våre første flytimer med en slik. Og nå som den nærmest gis bort er det jo et glimrende valg.
            Støtter denne!

            Comment


            • #36
              Originally posted by bardp View Post
              Her er nybegynerfly som en kan ha mye morro med.Thunder Tiger Ready mk3 ABS .40 Trainer ARF - elefun.no - Radiostyrt hobby.
              Både gutungen og jeg tok våre første flytimer med en slik. Og nå som den nærmest gis bort er det jo et glimrende valg.
              Den bestilte jeg før helga Måtte ha et søndagsfly og da var det prismessig ingen andre alternativ. Flyet flyr overraskende bra med .61 4-takt i nesa. Min får desverre bare 56 2-takter. Har lånt et slikt hos en og det kan ANBEFALES. Oppdatering kommer etter jeg har montert mitt.
              Jon-Brage Hoel Andorsen
              -------------------------------------------------------------------------
              Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

              Alt flyr bare du har nok motor!

              Comment


              • #37
                Ikke overmotoriser Readyen da revner den opp ettervært. ASP 56 2t er i meste laget i den om du ikke skal ha den på flotører. Jeg har prøvd den med SC 40, SC 46, Og ASP 56 2 taktere og den flyr desidert best med 46 motoren samt at den da holder rent mekanisk. Tror nokk også at en ASP 61 4t vil være den ideelle motoren til dette flyet forøvrig en knalbra motor.

                Comment


                • #38
                  Skal du ha en morsom Ready setter du en YS63FZ i den, går som rakkern, bruker selv en OS56FS alpha i den, nydelig fly og hatt sikekrt 1000 turer med den garantert før den døde i vinter pga stiv plast. Nå er to ny snart på vei i posten siden de er gratis:P
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #39
                    Jeg har ikke hørt om noen klubb i Ullensaker,men jeg er medlem i Gjerdum Modellklubb som disponerer ei stripe på Kløfta. Sikkert den klubben du har hørt om på Hobbymix. Jeg mener klubben disponerer et skolefly men jeg vet ikke om det er forbeholdt medlemmer. Jeg er også medlem i Eidsvoll modellflyklubb som disponerer to striper i Eidsvoll. Har bare vært på den ene som ligger bak Leto-hallen. Det er mulighet for å gjestefly hos begge klubbene. Ta å snakk med Freddy på Hobbymix,han vet nok hvem du skal spørre om å få gjestefly på Kløfta.
                    Stig-Arne Isaksen

                    Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                    Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                    Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                    Comment


                    • #40
                      Er det ikke tak på 50 medlemmer i Gjerdrum da? Eller er den regelen opphevet?
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

                      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                      — Neil Armstrong

                      Comment


                      • #41
                        Eg har også bestilt en slik Ready som arvtaker til en Calmato 40 Sport. Skal bli morro

                        Blir en OS46AX montert hos meg. Tipper den er perfekt.
                        Thorbjørn Kirkeleit
                        Haugaland Modellflyklubb

                        Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

                        Comment


                        • #42
                          Måtte bestille en jeg og, da den vi har er mer eller mindre utslitt etter utalige turer og mange kræs. Putter inn en SC 46 2T som jeg har liggende. Skal ha den på hytte og der vil den bli brukt uten understell. Handstart og buklanding i høyt gress.

                          Comment


                          • #43
                            Flere i klubben der jeg holder til har startet med Ready. De har mått være med på litt av hvert og virker utrolig seiglivede for de har alltid kommet tilbake i lufta etter å ha vært i bakken. (Nesten alltid i allefall).
                            Det finnes vel elektro varianter av disse også for de som foretrekker det. Det var i allefall en fin elektro trainer fra TT innom stripa vår i helga: http://www.hadelandmodellflyklubb.ne...110820_003.JPG
                            arhennie

                            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                            http://hadelandmfk.no/
                            www.henniehobby.no/arne

                            Comment


                            • #44
                              Hadde det ikke vært for at den Ready`en var utsolgt, så tror jeg kanskje jeg hadde bestilt en slik...
                              I mellomtiden er jeg veldig fristet til å ta en bitteliten test-tur med Yak`en...huff nei, jeg får vente litt. Det kribler i fingra

                              Takk atter en gang for mange tips og innspill.

                              Comment


                              • #45
                                Har du kikket på denne balsa traineren fra elefun? Phoenix Model Classic EP ARF PH072 - elefun.no - Radiostyrt hobby
                                Jeg har null erfaring med den eller har hørt noe om den, men den ser ut som de gode gamle balsa trainerne bare at den er el maskin.
                                Den er av balsa da, ikke foam eller plast. Men lar seg sikkert enkelt fikse etter uhell om den ikke moses helt.

                                Jeg startet selv med en gammel balsa trainer som første fly. En kyndig kompis tok den opp for meg og trimmet inn, gav meg radioen og sa "nå kan du prøve". Hadde en del simulator trening, og det at han snakket meg rundt der oppe var nok til at min første flytur gikk helt fint. Jeg måtte jo forsøke å lande også, og det gikk og bra bortsett fra at neshjulet takket for seg. Den ble taildragger samme kveld...

                                Særlig pen var den ikke, og den ble litt styggere og litt tyngre etter hver "landing" men fløy like herlig igjen etter en time med limflaska og litt assorterte plankebiter. Kommer vel aldri til å ha det så morro bak spakene igjen som jeg hadde den høsten der
                                arhennie

                                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                                http://hadelandmfk.no/
                                www.henniehobby.no/arne

                                Comment

                                Working...
                                X