Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC-Basiller (kjøpt fly)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Ikke fortvil det er flere som nærmest git bort Ready MIKRONOR Gå inn på ukens tilbud så finner du den til Kr 445,-

    Comment


    • #47
      Der har de både Ready, Beaver og Cessna (flotte trainere alle tre) til det jeg vil kalle OK priser!
      Kristian Westgård
      Nittedal

      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
      — Neil Armstrong

      Comment


      • #48
        Originally posted by kristianwest View Post
        Er det ikke tak på 50 medlemmer i Gjerdrum da? Eller er den regelen opphevet?
        Jo tror den regelen fortsatt gjelder,men er ikke sikker. Det er bare å sette seg på venteliste det!
        Og gjestefly inntil videre...
        Stig-Arne Isaksen

        Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
        Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
        Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

        Comment


        • #49
          Originally posted by kristianwest View Post
          Der har de både Ready, Beaver og Cessna (flotte trainere alle tre) til det jeg vil kalle OK priser!
          Anbefaler alle en Ready som en søndags fly. Flyr fantastisk og tåler litt røff transtport...
          Lars Norberg

          Comment


          • #50
            Jeg startet med JP Prangster (og flyr det fortsatt)

            JP Prangster EPP - elefun.no - Radiostyrt hobby

            Det går for å være et direkte stygt fly (HEHE!) men det tåler "alt". Og etter min mening er ikke dette noe dårligere trainerfly enn noe annet - kanskje snarere tvert imot. Enkelt å montere, trimme inn og fly. Mitt har gått på trynet i åkeren og blitt dratt ut - og etter litt taping (hele flyet er trukket med glassfibertape) og justering vært i lufta igjen etter en time.
            Kristian Westgård
            Nittedal

            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
            — Neil Armstrong

            Comment


            • #51
              Kul trainer, herjefly. Nesten synd den går på fuel, ikke elektro. Da det er få steder utenom klubbstriper hvor man kan fly slike. Her i Bærum risikerer man å bli anmeldt for støy når man flyr seilfly.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #52
                Pakker du inn en ASP 61 4t bråker den ikke stort mer en et elektrofly.

                Comment


                • #53
                  Dere har så god overtalingsevne at jeg blir nødt til å dra innom å kjøpe en Thunder Tiger etter jobb i dag
                  Trenger motor og litt diverse også. Men det tenkte jeg kanskje jeg skulle kjøpe det siden (må spare litt penger også). Eller om noen her har noe brukt jeg kan kjøpe til en god pris?
                  Det er vel ikke mulig å montere el-motor på denne doningen?

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by ArneH View Post
                    Kul trainer, herjefly. Nesten synd den går på fuel, ikke elektro. Da det er få steder utenom klubbstriper hvor man kan fly slike. Her i Bærum risikerer man å bli anmeldt for støy når man flyr seilfly.
                    Den går på fuel og bråker litt, ja. I min sitter en 2t ASP .46. Det er krefter nok til dette flyet. Er ikke så mange steder å fly den i Nittedal heller, for å si det sånn - men den som leter finner

                    Jeg vil nesten tro Prangsteren tåler mer enn Readyen, ettersom den utelukkende er laget av EPP foam og glassfibertape utenpå. Servoer og elektronikk er godt beskyttet. Det som ryker (i alle fall har det vært sånn for meg) er propell og cowling. Motoren er også utsatt. Sånn er det imidlertid for alle fly - fordelen med Prangsteren er at flykroppen tåler veldig mye. Men for all del - jeg bestilte meg en Ready i går selv. Jeg digger disse flyene som kan fly saaaaakte og som er stødige! Det er en god følelse å kjenne at man har en viss kontroll

                    Jeg kjøpte meg en Extra (elektro) etter å ha flydd prangsteren og et par andre fly en stund. Den er morsom og er i stand til det meste, men like ustødig som en nyfødt rådyrkalv. Det er lett å få i overkant mye adrenalin av slikt. Det gikk for så vidt greit etter å ha brukt en dag på å trimme, men er likevel noe helt annet å fly. Fort går det også, om man ikke passer på. Jeg er glad det ikke var mitt første fly - det hadde garantert vært et par lapper til hundene!
                    Last edited by kristianwest; 23-08-11, 10:20.
                    Kristian Westgård
                    Nittedal

                    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                    — Neil Armstrong

                    Comment


                    • #55
                      Har en OS 46 2t du kan få for kr 400,- elers kan du jo kjøpe en ny ASP 61 4t fra SDShobby for kr 808,- levert på nærmeste postkontor. Vil anbefale 4t motoren da den går mye finere og bråker langt mindre.

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by bardp View Post
                        Har en OS 46 2t du kan få for kr 400,- elers kan du jo kjøpe en ny ASP 61 4t fra SDShobby for kr 808,- levert på nærmeste postkontor. Vil anbefale 4t motoren da den går mye finere og bråker langt mindre.
                        Altså denne her: http://www.sdshobby.net/asp-4-stroke-fs61ar-engine-p-574.html]Discount China Wholesale ASP 4 Stroke FS61AR Engine [FS61AR]- US$127.86 - Sdshobby.net[/url]
                        Skal telle litt knapper, så da blir det den, evt kanskje den du har bardp. Spørs bare hvor mange knapper jeg skal offre

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Dirt View Post
                          Altså denne her: http://www.sdshobby.net/asp-4-stroke-fs61ar-engine-p-574.html]Discount China Wholesale ASP 4 Stroke FS61AR Engine [FS61AR]- US$127.86 - Sdshobby.net[/url]
                          Skal telle litt knapper, så da blir det den, evt kanskje den du har bardp. Spørs bare hvor mange knapper jeg skal offre
                          Tror du heller bør vente litt med fuel og tenke elektro engang til men i litt mindre skala ...

                          Det er selvsagt ikke uproblematisk med elektro heller men får du tak i et fornuftig fly med
                          et bra oppsett så kan du fly mye mere enn med et fuel fly. Jeg kunne f.eks ta med mitt første
                          4 kanals elektro fly med i bilen på jobben. Passet det med vær og jeg ikke var for sen så fløy jeg
                          10-15 min både før og etter jobb. Tror jeg fløy nesten hver dag den første måneden og det
                          gav betydelig bedre resultat enn trening med simulator.

                          Med et fuel fly hadde dette vert tilnærmet utelukket ...

                          Jeg ble også anbefalt fuel av en lokal "erfaren" RC pilot mens jeg sleit med å lære å fly elektro.
                          Senere oppdaget jeg at han ikke akkurat var den mest drevne piloten ... og de tekniske kunnskapene
                          var det vel også skralt med, tror ikke han viste hva LiPo var engang og børsteløs motor ... hø ...?
                          En annen tulling viste ikke hva 2.4Ghz...

                          Odd H.

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by Dirt View Post
                            Det er vel ikke mulig å montere el-motor på denne doningen?
                            Selvfølgelig er det mulig, man kan montere elektromotor på alt.

                            Vet ikke om du har erfaring med nitromotorer fra før. Det er vrient å få en nitromotor til gå bra; veldig mange ting som må være riktig samtidig. Det kreves lang erfaring for å finne akkurat hva som er grunnen til at motoren ikke går.

                            I dag fatter jeg ikke at jeg jeg turte å håndtere giftig metanol. Hadde ikke noe alternativ for 30 år siden.
                            Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                            Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                            Comment


                            • #59
                              Vet ikke om du har erfaring med nitromotorer fra før. Det er vrient å få en nitromotor til gå bra; veldig mange ting som må være riktig samtidig. Det kreves lang erfaring for å finne akkurat hva som er grunnen til at motoren ikke går.
                              Dette må vel være en av de mest usanne mytene som finnes. Dagens 4t fuel motorer er meget enkle og ha med og gjøre starter lett og går meget stabilt. Jeg har derimot hatt elektrooppsett som plutselig tok fyr i luften så ikke alt er rosenrødt med elektro heller. Men det er klart har man ti tommeltotter og er teknisk handicapet kan selvsagt alle motorer bli vanskelige og ha med og gjøre.

                              Comment


                              • #60
                                Nå har jeg ikke stort greie på rc motorer, men metanol er vel ikke akkurat direkte farlig med mindre man drikker det?
                                Nitro derimot er vel noe annet...
                                Men, men...skru gjør jeg på alt mulig, så skal vel klare både fuel og el, men tenkte mest på el mtp støy og flere flymuligheter.

                                Comment

                                Working...
                                X