Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC-Basiller (kjøpt fly)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Egentlig er det nok spenning og adrenalin med et enkelt fly. Hvis man ikke har lang RC erfaring. Var ute i det fine været med min Clouds i dag. For å fortsette med balanseror-trening. Dette skal jo være et enkelt fly å beherske. Men spenningen steg bra nok for meg da det blåste opp. Blanding av gøy og nervepirrende. Utfordringer nok står i kø: Bare det å sirkulere kontrollert lenge nok, for å blø ned farten for landing. Med et fly som flyter i evigheter, er mer enn nok spenning for meg. Jeg lurer på om det går å lage flaperons for å bremse den evige landingen. Det å avslutte økten med ikke andre skader enn en smule bokser-nese på flyet, (rettes i varmt vann) er også skikkelig moro. Nei så jeg trenger ikke noen 3d eller fartsdemon med det første. Mer enn nok spenning med de enkle flyene jeg har.
    Men jeg ser jo også flere ganger på RCG at ferskinger syntes trainere er teite, og går rett på EDF. Til stor underholdning på You Tube.
    Her er en tråd som er blitt legendarisk på kort tid, også skrevet av en som er bitt av basillen. Noob trying to fly an EDF jet
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

    Comment


    • #62
      På Clouds'en trenger du såkalt spoilerons, som betyr at balanserorene går opp og presser flyet ned, men det stilles inn på nøyaktig samme måte som flaperons, man velger bare motsatt retning.


      Originally posted by bardp View Post
      Dette må vel være en av de mest usanne mytene som finnes. Dagens 4t fuel motorer er meget enkle og ha med og gjøre starter lett og går meget stabilt. Jeg har derimot hatt elektrooppsett som plutselig tok fyr i luften så ikke alt er rosenrødt med elektro heller. Men det er klart har man ti tommeltotter og er teknisk handicapet kan selvsagt alle motorer bli vanskelige og ha med og gjøre.
      Elektro er plug and play, det er ikke nitro/glow/bensin. Man trenger ingen annen ferdighet enn å koble to kontakter for å starte et elektrofly. Uansett hvor enkelt nitro og bensin er så blir det aldri like enkelt som elektro. Har man ti tommeltotter tror jeg at man allikevel kan få et RTF elektrofly i luften, mens man neppe vil klare å starte en glowmotor en gang, og enda mindre få den til å kjøre som den skal. Så det bør ikke være noen diskusjon på hva som er enklest å starte med.

      Comment


      • #63
        [QUOTEMan trenger ingen annen ferdighet enn å koble to kontakter for å starte et elektrofly.][/QUOTE]

        Bare pass på å plugg riktig vei. Jeg har greid å lage omvendt polaritet, etter bytte av plugg på batteri. "Puff, the magic white expensive smoke"
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #64
          Da er også en Ready til kr. 445,- i hus. Hmm... det begynner allerede å bli dårlig plass
          Får vel vente på neste lønning før jeg bestiller servoer og motor, og da er det vel snart så snøen kommer

          Comment


          • #65
            Snø er da ikke noe problem tvert imot. Har mange flyturer med Readyen på snø da med ski montert. En kan montere ski eller flotører begge deler virker bra på snø. Eller en kan gjøre som jeg nå har tengt og gjøre ret og slett skru av hele understellet handstarte og buklande. På vinteren er jo et vært snølagt gjorde en potensiell flystripe.
            RC flyging er helårs hobby om en bare har lyst.

            Comment


            • #66
              Originally posted by Dirt View Post
              og da er det vel snart så snøen kommer
              Om du har fuelmotor i flyet kan du jo fint fly om vinteren. Kjøp / lag ski til flyet, finn deg et flatt jorde eller et vann med is og køyr! En vott til hender og radio er vel å anbefale om du skulle falle for fristelsen...
              Kristian Westgård
              Nittedal

              Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


              Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
              — Neil Armstrong

              Comment


              • #67
                Selvfølgelig kjekt med snø, men jeg er bare ikke noe spes glad i vintern

                Comment


                • #68
                  Originally posted by Dirt View Post
                  Selvfølgelig kjekt med snø,

                  Nei!
                  Men Ready høres helt OK ut
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by ArneH View Post
                    Kul trainer, herjefly. Nesten synd den går på fuel, ikke elektro. Da det er få steder utenom klubbstriper hvor man kan fly slike. Her i Bærum risikerer man å bli anmeldt for støy når man flyr seilfly.
                    TS hadde eketromotorfeste som var laget for Ready, kan hende de fortsatt har den på lager
                    Lars Norberg

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by kristianwest View Post
                      Om du har fuelmotor i flyet kan du jo fint fly om vinteren. Kjøp / lag ski til flyet, finn deg et flatt jorde eller et vann med is og køyr! En vott til hender og radio er vel å anbefale om du skulle falle for fristelsen...
                      Går helt bra med elektro også. Ha en liten lunk på batteriene når de settes i flyet, og fly i vei. For de flestes vedkommende tror jeg fingrene gir opp før batteriene... Enkelte batterier er riktignok helt håpløse i kulde, men jevnt over går det greit.

                      Selvfølgelig kjekt med snø, men jeg er bare ikke noe spes glad i vintern
                      Gjelder nok flere det, men desto større grunn til å sprite opp årstiden med litt flyging. Fly med ski på labbene er gøy!
                      Knut

                      Diverse fly; de fleste med propell...

                      Comment

                      Working...
                      X