Announcement

Collapse
No announcement yet.

På tur med Clouds. Med hjertet i halsen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Det jeg opplevde var at flyet stupte når jeg slakket av på gassen. Nesa rett ned, som om det var skikkelig tungt foran. Fytter batteriet bakover. Og prøver igjen.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

    Comment


    • #47
      Heisann,

      Nå på søndag var det første turen min med AXN´n som jeg har hatt stående en stund hjemme. Traff ArneH tilfeldig da vi kom

      Jomfruturen(e) gikk uten større problemer. God kontroll og lett å fly. Nå har jeg fløyet litt fra før: quadcoptere og ett Corsair ultramicro med ailerons nå i sommer + diverse i simulator, så helt grønn nybegynner er jeg ikke - men jeg tror dette er et ok fly for nbegynnere med litt erfaring. Men man trenger god plass, og ved landing glir det veeeldig langt, så tenkt på det også.

      Andre erfaringer som antagelig er avhengig av mitt spesifikke oppsett - cg:
      - Full gass og svak stigning + gass ned = nesen vipper litt opp
      - 2/3 gass var litt lite for å få opp flyet med håndstart - nærmere 3/4 + elevator for å få det opp med "svakt" kast. Stiger bra når farten først kommer opp.
      - Sideror: Jeg har antagelig altfor mye utslag på sideroret som den er satt opp nå (expo + reversert servo + innerste hullet ). Bare litt utslag fikk det til å ta en bråstopp og tippe nesen ned. Fløy det derfor med ailerons disse første turene - noe å se på for neste gang.

      En side med gode tips for AXN setup og lenker til info andre steder på nettet er AXN Clouds Fly - ivc wiki og AXN Clouds Fly Setup - ivc wiki - norsk side, noen herfra som er eier? Jeg fulgte det meste av anbefalingene her, blant annet å snu servoene for bedre utslag, og som Arne erfarte bøye opp/kutte og teipe kontrollflatene så servoene jobber lett, kutte plass til 2200mah battteri i nesen, expo settings etc. Anbefalt lesning.

      Ellers var det en veldig hyggelig ettermiddag på bogstad, kommer nok til å fly mer her. Ultramicroene og quadene flyr jeg som oftest her i nabolaget på Valle hvor vi bor, men AXN krever litt mer plass som sagt.
      Last edited by lokling; 27-09-11, 19:59. Reason: La til lenke til setup siden og

      Comment

      Working...
      X