Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reichard Maxx F5J

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reichard Maxx F5J

    Hei,

    Etter noen års opphold med modellfly så kom lysten tilbake. Kjøpte en Reichard Maxx 2 meter f5j seilfly fra Elefun.
    Meget god kvalitet og finish på delene i arf settet. Brukte ett par kvelder på å bygge flyet og så var det ut å prøve.



    (Ble litt i tyngste laget med GoPro-kameraet festet under vingen)

    Jeg har aldrig opplevd termikk før men med dette flyet med 2 meter vsp og 584 gram var det lett å finne. Det tok jo helt av for å si det sånn.
    Dette var morro.
    Bjørn Erik Nilssen

  • #2
    Fint fly det der. Fikk nesten litt lyst på. må jeg innrømme...
    Gidder du forteller litt mer om hva du har puttet inni? Servoer, motor og slikt?
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

    Comment


    • #3
      Kan anbefales...

      Har montert 4 Dymond D47 i vingen og 2 Hitec HS-45HB i kroppen.
      Axi 2208/34 med en 20 amp esc fra roteskuffen på hobbyrommet.
      Driver å monterer en høydemåler.... det blir spennende å se hvor høyt jeg egentlig flyr.
      Bjørn Erik Nilssen

      Comment


      • #4
        Høyden er ikke noe problem når du finner boblene, dvs det er kanskje det det er. Når termikken kommer, pass på det er fort å miste den av syne..... og det kan være vanskligere å få den ned enn du tror. Har selv en modell på 170 cm som har vært på grensen for mitt syn flere ganger. Jeg for problemer på rundt 210-220 m. Rekorden er 235, og da hadde jeg i hverfall problemer med litt ugunstige lysforhold. Når den da også drifter et godt stykke nedvinds, blir avstanden fort betraktlig større og det kan gå veldig fort. Men det er jo det en drømmer om da, brak termikk som tar deg helt til grensen........

        Comment


        • #5
          Maktet det ikke lenger. Har bestillt en sånn en jeg også..
          Planlegger å bygge den temmelig "stock", men kjenner jeg meg selv rett, så blir det vel en del små justeringer underveis.
          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

          Steinar B Johansen
          Lillehammer mfk

          Comment

          Working...
          X