Announcement

Collapse
No announcement yet.

HobbyWing Fentium 100A-HV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HobbyWing Fentium 100A-HV

    Litt seint å lufte dette etter å ha bestilt, men jeg er nysgjerrig likevel: Er det noen som har erfaring med Hobbywing Fentium 100A-HV esc?

    Tror kanskje i etterpåklokskapens lys at jeg burde kjøpt 120A-HV PRO i stedet. Eller spiller det ingen rolle?
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong


  • #2
    Samme som de selger på HobbyKing ?

    HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Sentilon100A HV 5-12S BESC (Ver4)

    bare ettiketten som skiller her....
    Øyvind

    www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

    Comment


    • #3
      Kan nok stemme. Leste et sted at Turnigy og HobbyWing er samme sak. Any remarks?
      Last edited by kristianwest; 25-08-11, 20:15.
      Kristian Westgård
      Nittedal

      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
      — Neil Armstrong

      Comment


      • #4
        Jeg har brukt flere av disse, og brent noen av dem fordi jeg har belastet dem for mye (over 100A). De fungerer helt greit, men hvis du ligger opp mot 100A så ville jeg kjøpt 120A-HV PRO i stede. Jeg bruker et par av dem i fly som trekker 120-125 amp på full throttle. Disse skal tåle 180A i 10 sek.
        Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

        Per Nilsen
        Spikkestad

        Comment


        • #5
          Skal stå i heli. 12s oppsett. Ække sikker på hvor mange amp den trekker, men 100A høres jo i utgangspunktet plenty ut. Men....
          Kristian Westgård
          Nittedal

          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
          — Neil Armstrong

          Comment


          • #6
            Strømtrekket på en 600 med 12S ligger typisk opp mot 60A ved akro-flyging. Du klarer kanskje å komme opp mot 100A i korte øyeblikk med hard 3D-jukking, men du har sikkert knust helikopteret opptil flere ganger før du kommer på det nivået

            Hvis du har bestilt fra flying-hobby, så får du den nye utgaven. Den kom i år og er visstnok forbedret vesentlig i forhold til forrige utgave.
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • #7
              Jukker sjelden. I alle fall med heli.

              Har et håp om gradvis økning i mengden etter hvert

              Og da trenger jeg en esc som virker.

              Har bestilt allerede - håper den funker! Phoenixen er jo 80A og da regner jeg ut at en 100A tåler mer. Og jeg stoler på deg, Jotto

              Blir som å ta maiden på nytt, det!

              Hvordan er softstarten på den? Noen som vet?
              Kristian Westgård
              Nittedal

              Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


              Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
              — Neil Armstrong

              Comment


              • #8
                Originally posted by kristianwest View Post
                Jukker sjelden. [...] Har et håp om gradvis økning i mengden etter hvert
                Hm tja akkurat ja, too much information kanskje...

                Originally posted by kristianwest View Post
                Har bestilt allerede - håper den funker! Phoenixen er jo 80A og da regner jeg ut at en 100A tåler mer. Og jeg stoler på deg, Jotto
                Jeg har jo ikke testet akkurat den selv da, jeg må bare stole på det jeg har lest. Men du får fortelle oss om den virker

                Originally posted by kristianwest View Post
                Hvordan er softstarten på den? Noen som vet?
                Softstarten på min 80A-utgave er myk og fin, men på 120A er den vel hard. Time will show!
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • #9
                  Hm tja akkurat ja, too much information kanskje...
                  Åh???


                  Jeg har jo ikke testet akkurat den selv da, jeg må bare stole på det jeg har lest. Men du får fortelle oss om den virker

                  Softstarten på min 80A-utgave er myk og fin, men på 120A er den vel hard. Time will show!
                  Skal rapportere så godt jeg kan. Prata forresten med en annen helifyr i dag - han går over til Hobbywing permanent. Hadde ingen erfaring, men han kjente flere som brukte den med hell, sa han. Føler meg aldri trygg på uprøvde kinating. Men når alt kommer til alt er vel det meste vi kjøper mer eller mindre uprøvde kinating!
                  Kristian Westgård
                  Nittedal

                  Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                  Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                  — Neil Armstrong

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by kristianwest View Post
                    Skal rapportere så godt jeg kan. Prata forresten med en annen helifyr i dag - han går over til Hobbywing permanent. Hadde ingen erfaring, men han kjente flere som brukte den med hell, sa han. Føler meg aldri trygg på uprøvde kinating. Men når alt kommer til alt er vel det meste vi kjøper mer eller mindre uprøvde kinating!
                    HobbyWing har blitt veldig populært. Castle Cremations har skremt vekk en haug med kunder, og da leter folk etter alternativer. Kontronik koster jo fort like mye som helikopteret. HobbyWing fungerer forresten visstnok bedre sammen med V-Bar governor enn Kontronik ifølge de som har testet begge.Det er vel en grunn til at HobbyWing er utsolgt overalt...
                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                    Anything worth doing is worth overdoing!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by kristianwest View Post
                      Kan nok stemme. Leste et sted at Turnigy og HobbyWing er samme sak. Any remarks?
                      Neppe.

                      HobbyWing har flere kvaliteter.

                      Beste serien har innbygget overbelastningssikring. Dette betyr at regulatoren hindrer at man drar for mye ampere. Dette kan være en grei sikkerhet for uerfarne brukere. Men det gir også litt lavere burst, og regulatoren blir ikke fullt så rask som de som er usikret.

                      RC Modeller

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by jotto View Post
                        HobbyWing fungerer forresten visstnok bedre sammen med V-Bar governor enn Kontronik ifølge de som har testet begge.Det er vel en grunn til at HobbyWing er utsolgt overalt...
                        Angående governor: Hvor viktig er det? Jeg forstår for så vidt hva en governor er og gjør, men jeg klarer ikke helt å se hvordan det kan ha nytte for meg, på mitt nivå. Kanskje når jeg en dag drar heftige tic-tocs og inverted funnels, men ikke ennå. Eller er jeg helt på jordet? Phoenix 80A kan settes opp med governor, så vidt jeg vet..



                        Originally posted by rcmodeller View Post
                        Beste serien har innbygget overbelastningssikring. Dette betyr at regulatoren hindrer at man drar for mye ampere. Dette kan være en grei sikkerhet for uerfarne brukere. Men det gir også litt lavere burst, og regulatoren blir ikke fullt så rask som de som er usikret.
                        RC Modeller
                        Men hvis det Jotto sier stemmer, at en "normal" peak-belastning på 12s oppsett er 60A og at man i ekstreme tilfeller kan komme opp i 100A, er vel ikke dette et nevneverdig argument mot denne kontrolleren (fentium er vel ikke den beste serien)?
                        Kristian Westgård
                        Nittedal

                        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                        — Neil Armstrong

                        Comment


                        • #13
                          Intet argument for eller mot.

                          Bare opplysning hva HobbyWing er.

                          De har tre typer ESC.

                          FlyFun, Guard og Platinum.

                          Guard balanserer LiPo batteriet slik at batteriet teoretisk får lengre levetid.

                          RC Modeller

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by rcmodeller View Post
                            Intet argument for eller mot.

                            Bare opplysning hva HobbyWing er.

                            De har tre typer ESC.

                            FlyFun, Guard og Platinum.

                            Guard balanserer LiPo batteriet slik at batteriet teoretisk får lengre levetid.

                            RC Modeller
                            Ok. Var det klokt av meg å kjøpe FlyFun (som jeg antar er den samme som "fentium")?
                            Kristian Westgård
                            Nittedal

                            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                            — Neil Armstrong

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by kristianwest View Post
                              Angående governor: Hvor viktig er det? Jeg forstår for så vidt hva en governor er og gjør, men jeg klarer ikke helt å se hvordan det kan ha nytte for meg, på mitt nivå. Kanskje når jeg en dag drar heftige tic-tocs og inverted funnels, men ikke ennå. Eller er jeg helt på jordet? Phoenix 80A kan settes opp med governor, så vidt jeg vet..
                              Det fine med governor er at du har konstant turtall hele flighten istedetfor at turtallet synker etterhvert som batterispenningen synker.
                              Det er på ingen måte nødvendig, og jeg hadde ikke giddet å bruke tid på å sette det opp med det første hvis jeg var deg. Når du øver på åttetall og basic flyging, så kommer du neppe til å merke noen forskjell.
                              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                              Anything worth doing is worth overdoing!

                              Comment

                              Working...
                              X