Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips om et greit F3A fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Balsahøvel View Post
    Kan du bruke 6S på Hacker C50-14L Acro? Er ikke den for 8S?

    C50-14 L Acro 6,7:1 Competition | Hacker C50 | Motoren

    Henning
    De 6s skal jeg bruke på Angelen. Ser jeg glemte å skrive det. Til den nye har jeg ikke tatt noe valg enda. Er litt usikker der.

    Espen Kristensen

    Comment


    • #17
      Originally posted by Espen Kristensen View Post
      Noen spm:

      - Hvilken produsent på batteriene?
      - Hvilken motor?
      - Hvilken ESC?
      - og til slutt hvilke servoer har du benyttet?
      Jeg har brukt Flightmax 4000mAh 8s 20C fra Hobbyking til nå, men har handlet Turnigy Nano-Tech 5000mAh 25C nå. Vet ikke hvordan disse kommer til å fungere over tid men tror de er bedre enn Flightmax. Jeg ville IKKE kjøpt Flightmax 4000mAh 20C. Så snart jeg har testet de nye batteriene skal jeg si fra hvordan det fungerer.

      Motoren jeg har i flyet er Hacker A50-16L, den skrus rett inn.
      ESC er Jeti Spin 99Opto, er veldig fornøyd med den.
      Servoer er JR DS9411 SA. Denne selges ikke lenger, men de er veldig bra(kanskje også de beste?). Har hørt at det finnes tilsvarende servoer men de heter noe annet, noen som vet noe??
      Kristoffer Rosmo
      Vingtor RC Klubb
      Great Planes Super Sportster 40
      SebArt Wind S110
      Clik 2.0

      Comment


      • #18
        Da har jeg fløyet med de nye batteriene, dette ble MYE bedre Håper at ved snill behandling kommer de til å vare lenger. Vekten merket jeg ikke men fikk mye mer krefter gjennom hele flyturen!
        Kristoffer Rosmo
        Vingtor RC Klubb
        Great Planes Super Sportster 40
        SebArt Wind S110
        Clik 2.0

        Comment


        • #19
          Originally posted by patternplanes View Post
          Da har jeg fløyet med de nye batteriene, dette ble MYE bedre Håper at ved snill behandling kommer de til å vare lenger. Vekten merket jeg ikke men fikk mye mer krefter gjennom hele flyturen!
          Høres bra ut, mine til Angelen er på tur så jeg gler meg til å prøve de.

          Kjører du 8S eller 10S oppsett? Har du batteripakker på 2 batteri i hver?

          Jeg sitter bare å vurderer hvilke servoer jeg skal gå for før jeg eventuelt bestiller wind.

          Espen Kristensen

          Comment


          • #20
            Jeg bruker 2x4s koblet i serie. Servoer har jeg ikke så mye erfaring med untatt de jeg har JR 9411SA som jeg tror man ikke får tak i lenger :/
            Kristoffer Rosmo
            Vingtor RC Klubb
            Great Planes Super Sportster 40
            SebArt Wind S110
            Clik 2.0

            Comment


            • #21
              3-4 uker nå så kan vi fly her jeg bor. Er enda snø på marken og jeg gler meg bare til den forsvinner. Vurderer å ta fram snøfresen og frese fram stripen men det blir mye jobb.

              Ble Futaba BLS451 og S9650mini servoer. Har kjøpt inn 6 batteripakker. 2*4S 25-50C discharge 4500mah turnigy nano-tech (454gram pr batteri), har brukt samme type på Angelen og en Skywalker i vinter og er kjempe fornøyd, disse holdt strømmen bedre en flightpower batteriene jeg har.

              Kjøpt ny radio i vinter, og det ble en futaba t8fg super. Nå er det bare å finne et par skikkelige laddere så er man klar for mye trening.

              Espen Kristensen

              Comment


              • #22
                Det er jo bare en times kjøring for deg til du er på nermeste bare stripe.

                Comment


                • #23
                  Er det i Bodø du tenker på?

                  Espen Kristensen

                  Comment


                  • #24
                    Ja det er forhold for julfy på Bestemorenga nå.

                    Comment


                    • #25
                      Kjempe fint, mener å ha lest man må være med i klubben for å kunne fly der. Vi driver å skal få til noe lokalt så har ventet med det, men blir det ikke noe lokalt melder man seg sikkert inn.

                      Espen Kristensen

                      Comment


                      • #26
                        Om du er med i en annen klubb tilsluttet forbunnet slik at forsikringer er i orden får du gjestefly der. Det er en annen fra Rognan som småt er der og gir oss en oppvisning i hvordan slike fly skal hondteres.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by bardp View Post
                          Om du er med i en annen klubb tilsluttet forbunnet slik at forsikringer er i orden får du gjestefly der. Det er en annen fra Rognan som småt er der og gir oss en oppvisning i hvordan slike fly skal hondteres.
                          Alex kanskje, han har hjulpet meg å montere det nye flyet Wind 110. Godt å få hjelp av noen som er erfaren. Mangler bare noe lodding og et annet halehjul så er det klart for maiden.

                          Espen Kristensen

                          Comment


                          • #28
                            Hei,
                            finnes vingteff ennå? og er det liv i den klassen ?

                            Mvh
                            torarneN
                            Tor Arne Nicolaisen
                            Vingen/Bø MFK

                            Comment


                            • #29
                              Vingtreff programmet eksisterer og blir vel flydd lokalt i noen klubber. Nasjonalt og i alle Norgescup stevner så flys ett program som heter Sport 07 og som har noen flere øvelser samt inneholder vendemanøvre. Her er en link med forklaring til det programmet: IIS 10.0 Detailed Error - 404.0 - Not Found
                              Espen Kvien
                              Gruppeleder F3A
                              Vingtor RC Club
                              f3a.norge@gmail.com

                              Mange fly og mye moro

                              Comment


                              • #30
                                Takker,
                                blir denne klassen(sport 07) flydd i både NC og NM?
                                Så referat fra Chivascup 2012 og der fant jeg ingenting om denne klassen....?
                                Har denne klassen vært arrangert iår noen gang?

                                Hvor/når er det slik konkurrannse neste gang?

                                Mvh
                                Tor Arne Nicolaisen
                                Tor Arne Nicolaisen
                                Vingen/Bø MFK

                                Comment

                                Working...
                                X