Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips om et greit F3A fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Første gang det ble flydd i den klassen var i 2008, det har vært litt varierende deltakelse men på NM i år var det 5 deltakere og totalt 8 i Norgescupen for 2012, i 2011 var det 12 deltakere i Stavanger på NM og totalt 15 som fløy NC. Første anledning for 2013 vil være Acro Weekend arrangert av Vingtor i begynnelsen av mai, dette er en ren treningshelg. Første NC stevne vil være Forus Cup i Stavanger den 25. og 26. mai, så vil det være Vingtor Cup den 8. og 9. juni og NM fra 2. til 4. august. Datoer for Løten Cup og Chivas Cup er ikke bestemt ennå.

    Nærmeste sted for deg med aktive F3A flygere er Tønsberg Modellflyklubb, hvor noen av Norges beste patternpiloter flyr. Velkommen til å delta på ett eller flere stevner/treff i 2013.
    Last edited by Superstar40; 16-12-12, 14:05.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #32
      Etter lang tids verking ble det på modellers handlet inn Sequense 50 igår.
      Tenkte å forsøke å få noen av guttene mine til å forsøke sport07 neste år..... kanskje jeg og...


      tan
      Tor Arne Nicolaisen
      Vingen/Bø MFK

      Comment


      • #33
        Ja det er plass til piloter i alle aldre i miljøet. Pass på det kan bli vanedannende
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #34
          Originally posted by Superstar40 View Post
          Ja det er plass til piloter i alle aldre i miljøet. Pass på det kan bli vanedannende
          Hehe, tviler ikke.

          Så hvordan F3a programmet så ut....... Dette kommer jeg aldri til å klare. huff huff.

          torarneN
          Last edited by tan20; 17-12-12, 21:44. Reason: Skriveleif
          Tor Arne Nicolaisen
          Vingen/Bø MFK

          Comment


          • #35
            Begynn med Sport - så er du halvveis til Nordic og da er ikke programmet så avskrekkende som det kan se ut som. Alle som flyr F3A i dag har jo gått gradene fra Vingtreff/Sport via Forus Cup/Nordic til F3A.

            Men Sport er krevende nok hvis du tenker på å perfeksjonere øvelsene selv om hvert enkelt element ikke er veldig vanskelig.
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

            Mange fly og mye moro

            Comment


            • #36
              Hei igjen,
              takker for at du svarer.
              Er det noen fra vårt fylke som flyr noen av klassene? altså telemark, evt Larvik..
              Eller er det bare "proffer" fra oslo og tønsberg som flyr dette? har oxo hørt at alt er vanskelig på Jarlsberg...stemmer dette?
              Har hørt om en eller annen GuldbrandT... holder han på ennå tro?


              tan
              Tor Arne Nicolaisen
              Vingen/Bø MFK

              Comment


              • #37
                Så vidt jeg kjenner til så er det ingen aktive piloter i Telemark. Men det er jo mange som flyr program uten nødvendigvis å stille opp i noen stevner. Når det gjelder Jarlsberg så har jeg aldri fløyet der selv, men har skjønt at det er noen restriksjoner på å gjestefly der.

                Du får heller kjøre litt lengre å besøke oss på Vingtor til våren, så kan vi guide deg og gutta dine i programflyging. Vi er 10 - 12 piloter i klubben som flyr F3A/Nordic så det vil alltid være noen der som kan lese og rettlede. Det er en Guldbrand i miljøet som har holdt på siden tidlig 80 tall, hadde en liten pause men er tilbake for fullt nå.

                Håper vi ses til våren har du en facebook profil så har F3A miljøet en egen facebook side som heter f3a-Norge. Der er det stille nå men mye aktivitet i sesongen.
                Espen Kvien
                Gruppeleder F3A
                Vingtor RC Club
                f3a.norge@gmail.com

                Mange fly og mye moro

                Comment


                • #38
                  Hmm, ser de kjører digre F3a børser i sport07.... har vel ikke sjangs mot de med en liten sequense 50.....?
                  Kanskje man bør kjøpe en skikkelig børse for å ha sjangs mot oslo gutta?
                  Hva tror dere?...børsa er vel det viktigste å ha i orden?

                  tan
                  Tor Arne Nicolaisen
                  Vingen/Bø MFK

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by tan20 View Post
                    Hmm, ser de kjører digre F3a børser i sport07.... har vel ikke sjangs mot de med en liten sequense 50.....?
                    Kanskje man bør kjøpe en skikkelig børse for å ha sjangs mot oslo gutta?
                    Hva tror dere?...børsa er vel det viktigste å ha i orden?

                    tan
                    Hei,
                    Sport 07 på NM i sommer ble vunnet med en Sebart Wind 50. Det viktigste er å kunne fly den modellen man har. Trene, trene og trene er det som gir resultater. Tren selv når det blåser.

                    Lykke til
                    Henning

                    Comment


                    • #40
                      Enig med Henning, det er piloten og ikke flyet som teller. Jeg begynte med en 40 size Sea Bee og har gått derifra via Spot On 50, Venus II, Scorpion 140, ned til 2 forskjellige 90 size modeller før jeg nå flyr 2-meter igjen.
                      Espen Kvien
                      Gruppeleder F3A
                      Vingtor RC Club
                      f3a.norge@gmail.com

                      Mange fly og mye moro

                      Comment


                      • #41
                        Enig med siste talere. Men det viktigste er kanskje å trene sammen med pattern-folk. Vingtors akro-weekend er en fantastisk mulighet der du får innføring i presisjonsakrobatikk av landets beste piloter. Få satt opp riktige (så små som mulig) rorutslag på flyet sammen med dem, og knekke "pattern-koden". Det er ikke snakk om kvantefysikk akkurat, men en spesifikk geometrisk forståelse der et hjørne feks er en 1/4 loop og ikke et hjørne slik vi vanligvis forstår det.
                        Anders Eiebakke
                        90078513

                        Comment


                        • #42
                          Vet om minst én som flyr både IMAC og F3A i Telemark. Ellers er det Arnstein som flyr på Kongsberg.

                          Mitt desidert beste råd er å møte opp og se på hvordan folk flyr. Sequence 50 er ikke noe problem.
                          MVH

                          Jon Gunnar Wold

                          Comment


                          • #43
                            @TAN:
                            Nå er jo ny E18 rett rundt hjørnet, og da er det jo ikke langt til Jarlsberg for dere.
                            Der er det jo masse F3A folk, og vi er jo flere som har IMAC fly også (selv om vi bare flyr bajas)

                            Men du burde mye heller kjøpe bilen min
                            Tom I. Arntsen

                            Comment


                            • #44
                              Tips om et greit F3A fly

                              Flyr en wind 50, og er veldig godt fornøyd med modellen. Det er mer flyferdighetene jeg jobber med nå. Må få til de stallturnene skikkelig snart

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by xilian View Post
                                @TAN:
                                Nå er jo ny E18 rett rundt hjørnet, og da er det jo ikke langt til Jarlsberg for dere.
                                Der er det jo masse F3A folk, og vi er jo flere som har IMAC fly også (selv om vi bare flyr bajas)

                                Men du burde mye heller kjøpe bilen min
                                Hei Xilian,
                                flyr du f3a?

                                Er ferdig med bilkonkurrannse... 11 år er nok... du kan kjøpe mine
                                Nå lurer jeg på om jeg skal hive meg på Pattern ..... Sport 07 ser bøst ut nok for meg.
                                Man må ha nye utfordringer vøtt.


                                Mvh
                                tan
                                Tor Arne Nicolaisen
                                Vingen/Bø MFK

                                Comment

                                Working...
                                X