Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av mitt første fly (nybegynner)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Tror jeg heller skal handle hos hobbyking, mye billigere der, selv om frakten er dyr.
    Det følger ikke med noen batterier og servoer så dere må se om denne handlellisten blir riktig.

    Flyet:
    1 x HobbyKing Online R/C Hobby Store : Floater-Jet EPO with Motor (ARF)

    Servoer:
    4 x HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo

    Batteri:
    2 x HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 2200mAh 3S 20C Lipo Pack
    2 x HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 1800mAh 3S 20C Lipo Pack

    ESC:
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King 20A ESC 3A UBEC

    Radio:
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 1) (v2 Firmware)

    Dette blir til sammen med frakt 233 USD som er da 1355 Norske kroner.
    Er det flere fraktmetoder som kan brukes? sånn ekspress greier, hvor mye dyrere blir det isåfall?

    Hvis dere ser at jeg mangler noe så må dere bare sende link til det jeg trenger. Hvis det ikke følger med lader til batteriene så må dere bare hjelpe meg å finne en lader.
    Tusen takk på forhånd!

    Comment


    • #32
      HobbyKing Online R/C Hobby Store : AXN Floater-Jet w/ Servo, Motor, ESC (EPO) PNF

      Her har du flyet som PLP(plug and play) med motor, 4x servoer og esc.
      Da trenger du bare radio og batteri og en lader. (andre kan ta denne da jeg ikke har peiling på ladere)
      Henrik Lauvli
      Clouds fly, Kyosho Calmato, Kyosho Calmato Sports
      TWM Cub Clipped Wing 1/6, Raptor 50 og Futaba 6EX
      MIkroflyger

      Comment


      • #33
        HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 2) (v2 Firmware)
        Du burde velge denne radioen istedet, samme radio men med throttle og rudder stikke på venstre side. Altså mode 2. Det som blir fløyet med her.
        Henrik Lauvli
        Clouds fly, Kyosho Calmato, Kyosho Calmato Sports
        TWM Cub Clipped Wing 1/6, Raptor 50 og Futaba 6EX
        MIkroflyger

        Comment


        • #34
          Skal du handle fra HK kan du jo se på HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking Bixler EPO 1400mm (RTF Mode 2 Throttle Left Radio) isteden, den virker enda snillere enn Clouds'en og den er komplett så du slipper å tenke på hva du trenger. Velg batterier fra lista og ta med overgangen de har listet da kontakten på det inkluderte batteriet og fartskontrollen tydleigvis er av en annen type enn den HK bruker på batteriene sine.

          Comment


          • #35
            HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing ECO6 50W 5A Balancer/Charger w/ accessories

            Funker denne greit får å lade?
            Må jeg kjøpe en strømforsyning også?
            Det står: "perfect for car batteries or pc/laptop powersupply."
            Jeg har en bilbatteri lader og en laptop strømforsyning.
            Er det andre ladere som som det følger med 240v?

            Comment


            • #36
              Originally posted by ScooterEngan View Post
              HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing ECO6 50W 5A Balancer/Charger w/ accessories

              Funker denne greit får å lade?
              Må jeg kjøpe en strømforsyning også?
              Det står: "perfect for car batteries or pc/laptop powersupply."
              Jeg har en bilbatteri lader og en laptop strømforsyning.
              Er det andre ladere som som det følger med 240v?
              Funksjonsmessig burde laderen være helt grei - den har hva du trenger og mye mer. Hvor god den er i praksis vet jeg ikke, men ser at tilbakemeldingene er litt blandede. Med en 50W lader kan du lade et 3 cellers LiPo batteri med nesten 4A, noe som gir rundt omkring en halvtimes ladetid på et 2000mAh batteri. Dette under forutsetning av at batteriet tåler såpass høy ladestrøm.

              Når det gjelder bilbatteriladere har jeg aldri prøvd, men er skeptisk. Den enkle, tradisjonelle typen leverer ikke spesielt ren og stabil spenning, og jeg vill unngått å drive elektronikk med disse. Mer avanserte elektroniske ladere som skal detektere bilbatteriets tilstand og tilpasse ladestrømmen deretter, er neppe brukbare som powersupply i det hele tatt. Bruk av bilbatteri direkte derimot, funker helt knall.

              Laptop powersupply burde være greit forutsatt at spenning og strøm passer. Laderen du har linket til skal ha mellom 12 og 18 volt, og dermed er det jo bare å sjekke power supplyet. For å utnytte laderen maksimalt må det kunne levere noe i overkant av 50 watt. Om det ikke kan levere 50 watt kan du fortsatt benytte det, men må da begrense ladestrømmen slik at supplyet ikke overbelastes.

              Ladere for direkte 220v tilkobling finnes. Om HK har noen vet jeg ikke, men det er jo bare å gå gjennom utvalget deres å sjekke spesifikasjoner. Jeg for min del ville ikke kjøpt 220v utstyr fra HK, men det blir selvfølgelig opp til hver enkelt. En annen ting er at rimelige ladere for tilkobling til både 220v og 12v, ofte gir lavere effekt på 220v enn 12v. Power supply koster, og for å gjøre det innebygde supplyet rimelig og kompakt, reduseres effekten. Så om reklamen sier "50w lader for tilkobling til 12v eller 220v", er det ikke sikkert at den kan levere 50w ved 220v.
              Knut

              Diverse fly; de fleste med propell...

              Comment


              • #37
                Når du først skal handle på HC. Mener jeg Bixler med alt utstyr montert er et godt forslag. Da får du en grei inngang i Hobbyen. Cloudsen er bra den, men har sine sider. Se min tråd "På tur med Clouds. Med Hjertet i halsen"
                Vennlig Hilsen
                Arne Husby

                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                Comment


                • #38
                  Tror nok jeg går får clouds.
                  Har bilbatteri ja, den laptop laderen jeg har står det at det er en 19v og så står det 4.75A. Stod ingenting om Watt.
                  Eller skal jeg rett og slett bare kjøpe en slik en?
                  HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing Power Supply 100~240v 5A

                  Comment


                  • #39
                    Bilbatteri bruker man på stripa og du vet ikke om laptop laderen din har riktig kontakt så jeg hadde uten tvil kjøpt strømforsyningen, den koster jo bare en femtilapp.

                    Comment


                    • #40
                      Kjøpte denne jeg, og den har funket helt greit til tross for kommentarer begge veier. Følger med omtrent alt av ledninger, utenom ladekabel for EC3-plugger (sånne som Smallsize bruker), men bytta disse pluggene, så var ikke noe stress.

                      Den har innebygd powersupply, så det er enten å plugge kontakten i veggstøpselet, eller bilbatteriet om du er i felten, så funker det som bare det. Denne opplyser de om er en såkalt COPY.

                      HobbyKing Online R/C Hobby Store : B6-AC Plus - Charger/Discharger 1-6 Cells Dual Power (COPY)

                      Denne derimot sier de er orginalen, og ser samme hardwaren på Smallsize, med endre farger bare. Koster litt mer, men også litt mer positive kommentarer og selvfølgelig i backorder.

                      HobbyKing Online R/C Hobby Store : IMAX B6-AC Charger/Discharger 1-6 Cells (GENUINE)

                      Sist, men ikke minst; den de har på Smallsize:

                      220V 6S+Nimh+Nicd+PB lader/utlader Max5A - Small Size Hobbyland AS

                      Så det er bare å velge om du vil betale 150,-, 215,-, eller 500,- for lader.
                      Thomas Kristensen (30)
                      Oslo, Grefsen

                      Radio: Spektrum DX6i & DX8
                      Ultra Micro: Mange forskjellige
                      Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                      Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                      Comment


                      • #41
                        Disse laderene som du nevner så trenger jeg ikke å kjøpe powersupply i tilegg, har jeg rett?

                        Comment


                        • #42
                          hmm, jeg har fulgt med på denne tråden siden jeg også ønsker clouds fly, men så fikk jeg se dette flyet i tråden HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking Bixler EPO 1400mm (RTF Mode 2 Throttle Left Radio)
                          er det et bedre fly? det koster jo noen kroner mer.
                          åssen er motor, esc, servor osv på dette flyet sammenlignet med det som følger med clouds?

                          håper det er greit jeg la inne dette på din tråd ScooterEngan

                          men ser du skal bestille fra HK isteden fra TS, du må regne med å fortolle varene også. 25%+ tror jeg.
                          vist ikke du får HK til å skrive verdi på 20$ da går den rett igjennom.
                          HK mister du også reklamasjons rett fra, eller skal vist være vanskelig å få fra dem.

                          Comment


                          • #43
                            Jeg kan anbefale Clouds, men ville definitivt kjøpt fra en norsk forhandler så du har reklamasjon å stole på. Selv har jeg lært meg å fly med simulator (AeroFly Professional Deluxe, siden jeg har Mac) og mitt første fly i luften var et Clouds fra Throttlestore (all elektronikk ferdig intallert). Disse billige flyene gir deg mye glede for pengene, men man må nok regne med at det kan være litt produksjonsfeil på noen av dem. På mitt fly gikk motoren feil vei. Og, nei, man kan ikke snu propellen som jeg trodde... (da får du bare dårligere effekt, men fremdeles feil vei) Du må koble om to av tre ledninger mellom ESC og motor. I slike tilfeller er det godt å ha forhandleren på tråden, og Throttlestore har svart raskt på mail og forklart meg hva jeg skulle gjøre.
                            Lader følger med, men jeg ville kjøpt en computerlader. (Har selv den overnevte fra Smallsize 230v rett fra veggen). Da kan du både følge med på hvor mye du har brukt av batteriene og om alle cellene har lik spenning, pluss at den lader mye raskere enn den som følger med settet.
                            Ser at Bixler har en avtagbar vinge. Det kan være et stort pluss avhengig av hvordan du skal transportere flyet. På Clouds er alt limt permanent fast.
                            ------------
                            Jørgen H. - 1185 Oslo

                            UMX Sbach 342, Multiplex Fun Cub, Clouds Fly EPO
                            Blade 450X, Blade mCPx, Blade 120sr, E-sky Belt CPv2

                            Spectrum DX8 - Sim: Aero Fly Professional Deluxe (Mac)

                            Comment


                            • #44
                              Det som er med norsk forhandler er at prisen blir fort dyr. Også stort utvalg fra hobbyking der jeg har tenkt å kjøpe flere batterier med lader, og annet billig "stash", men er det ikke mange er som handler fra hobbyking? er dere fornøyde?

                              Comment


                              • #45
                                Bare så det er sagt så er vingen på Clouds demonterbar, men jeg opplevde en gang at de demonterte seg selv i luften (muligens fordi jeg ikke sjekket de eter en hard landing), så jeg har gjort de "trangere" med gaffateip så jeg nesten ikke får demontert de lenger. Og jeg synes ikke prisen på Clouds'en og en del andre RTF pakker her til lands er så ille, du sparer ikke så mye på HK handel. Du er muligens ikke klar over at det er maks grense på hvor mye batterier du kan ha med i en pakke (3000 mah tilsammen tror jeg er maks) så du må splitte bestillingen og dermed får du mer frakt.

                                Comment

                                Working...
                                X