Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av mitt første fly (nybegynner)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Det jeg har regnet ut med dagens dollar er at det blir 1371 kroner med frakt fra hobbyking. Når det gjelder toll, må du betale det på hobbyking eller kommer det med en regning sammen med pakker eller hvordan fungerer det? og hvor mye er det?
    Så visst noen vet om Clouds fly RTF/ARF, 4 batteri og Turnigy 9x eller en radio som er noe tilsvarende den til en god pris? hvis det bare blir en 2-300 kroner ekstra hvis du kjøper fra norge så er det greit, men blir det langt over 2000 så er det ikke aktuelt, er 15 år og har ikke all verden med penger, men vil likevel prøve hobbyen.

    EDIT: Så at maks mah tilsammen er 8000 mah ikke 3000.

    Comment


    • #47
      Du får ikke toll, men det skal betales norsk moms - akkurat som når du handler i en norsk butikk. Dette er ikke noe som HobbyCity har noe med, så momsen betales når pakken ankommer Norge. Selve momsen er som vanlig 25%. Så tar transportøren et gebyr for jobben med tollbehandle, evt. legg ut moms. Posten tar omtrent 100 kroner i gebyr for sendinger med verdi under 1000 kroner, og ca. 200 kroner for pakker med større verdi. Sendes varene med EMS (postens ekspess) er derimot tollbehandlingsgebyret inkludert i portoen, så EMS kan i mange tilfeller lønne seg totalt sett. Å sende LiPo med EMS er dyrt, men fraktprisene vises jo veldig klart ved bestilling hos HC, så her får man velge det som passer best.
      Knut

      Diverse fly; de fleste med propell...

      Comment


      • #48
        Jeg kommer nok til å kjøpe clouds fra trottelstore, greit å ha support du kan ringe til vist det skulle være noe.
        1470kr med frakt er jo greit, har du 2000kr å bruke kan du jo kjøpe med 2 stk 2200mah også.

        tror den 4ch radion er grei å starte med, men vist du finner ut at du liker hobbyen er det vel greit å kjøpe seg en ny radio av ett kjent merke som er programerbar. greit når hangaren fyller seg vil jeg tro.

        iallefall sånn jeg kommer til å gjøre det.

        Comment


        • #49
          Originally posted by ScooterEngan View Post
          Disse laderene som du nevner så trenger jeg ikke å kjøpe powersupply i tilegg, har jeg rett?
          Det stemmer. Du trenger et bilbatteri eller et veggstøpsel!
          Thomas Kristensen (30)
          Oslo, Grefsen

          Radio: Spektrum DX6i & DX8
          Ultra Micro: Mange forskjellige
          Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
          Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

          Comment


          • #50
            Jeg oppdaget i går at kablene fra Motor til ESC på Clouds hadde flere små brudd og nesten brudd. Nå bytter jeg likså godt kablene.
            Det er slike små irriterende saker om oppdages ved lavpris RTF. Ser at de kablene ikke er av den beste kvaliteten i utgangspunktet. Var akkurat som gamle kabler som var tørre og ligget lenge i solen.
            Frem med loddebolt og krymp.
            Det er en sak jeg ikke gidder å reklamere på. Skal T.S. sende meg en bunt kabler som erstatning?
            Last edited by ArneH; 09-09-11, 06:36.
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment


            • #51
              Ser at throttlestore er fri får clouds og forventer nye inn den 20 oktober, vet ikke om jeg klarer å vente så lenge.

              Comment


              • #52
                Originally posted by ArneH View Post
                Jeg oppdaget i går at kablene fra Motor til ESC på Clouds hadde flere små brudd og nesten brudd. Nå bytter jeg likså godt kablene.
                Det er slike små irriterende saker om oppdages ved lavpris RTF. Ser at de kablene ikke er av den beste kvaliteten i utgangspunktet. Var akkurat som gamle kabler som var tørre og ligget lenge i solen.
                Frem med loddebolt og krymp.
                Det er en sak jeg ikke gidder å reklamere på. Skal T.S. sende meg en bunt kabler som erstatning?
                De får sende deg en ny motor med kabler som ikke er ødelagt. Det er jo en av grunnene til å kjøpe i Norge. Reklamasjonsfristen. Å lodde kabelen til motor eller ESC blir jo ikke fullgodt da du ikke får byttet ut hele kabelen.

                Dessuten, dersom man ikke reklamerer på det, så vil de jo bare fortsette å selge det som er dårlig. TS har jo mange ganger skrytt av tett samarbeid med leverandør. Så reklamasjoner vil gjøre at de har en grunn til å få rettet opp i kvalitet som ikke holder mål.
                Last edited by orjanp; 09-09-11, 11:02.
                Ørjan Pettersen
                Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                Comment


                • #53
                  Svarte!
                  Der ble de tom får clouds på HK også, altså den pakken med servoer og ESC. Noen som vet om det tar lang tid før de får inn nye?
                  Jeg bare lurte på en ting, har hørt at hvis du velger EMS express to norway så slipper den unna tollen pluss at pakken kommer fra 3-7 dager.

                  Hvis jeg bestiller alt i en smell, da blir det ca 1400 med frakt. Pluss moms 25 % som blir ca 350 kroner og tollgebyr som jeg leste tidlige på 200 kroner, da blir det tilsammen 1950 kroner. Dette blir i underkant 6 kilo og kan ikke sendes med ekspress, så det tar 7-21 dager.

                  Hvis jeg deler pakken i to deler, da kan jeg sende begge med ekspress, jeg har regnet ut at det blir 400 kroner ekstra i frakt, så da blir det 1800 kroner til sammen hvis jeg velger dette alternativet, pluss at jeg får pakken fra 3-7 dager.

                  Hvis dette stemmer, så lønner det seg å dele det i to og sende med ekspress, har jeg rett?

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by orjanp View Post
                    De får sende deg en ny motor med kabler som ikke er ødelagt. Det er jo en av grunnene til å kjøpe i Norge. Reklamasjonsfristen. Å lodde kabelen til motor eller ESC blir jo ikke fullgodt da du ikke får byttet ut hele kabelen.

                    Dessuten, dersom man ikke reklamerer på det, så vil de jo bare fortsette å selge det som er dårlig. TS har jo mange ganger skrytt av tett samarbeid med leverandør. Så reklamasjoner vil gjøre at de har en grunn til å få rettet opp i kvalitet som ikke holder mål.

                    Det har du rett i Ørjan. Jeg tar en telefon, selv om jeg har fikset det nå. Kanskje det var dumt, men jeg er utålmodig.
                    Det er en ting som er sikkert: Når man begynner med RC og elektro-modeller. Er det bare å lære seg å lodde!
                    Virker som om loddebolter er de verktøyene jeg bruker mest. Heldigvis er det en del brukbare videoer om lodding på You Tube.

                    Tilbake til tema Det ser ut til at det begynner å bli vanskelig å få tak i Clouds på HK nå for tiden. Da hadde jeg likså godt bestilt
                    hos T.S. Da har du den om noen dager, og slipper den evinnelige back order saken på HK.
                    Hadde det ikke vært kult å kommet i luften før vinteren?
                    Vennlig Hilsen
                    Arne Husby

                    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                    Comment


                    • #55
                      Jeg skulle liksom bestille fra throttlestore men hvis du ser litt lenger bak i tråden så er de også tomme får cloudsen, kommer ikke nye inn før den 20 oktober.

                      Comment


                      • #56
                        Ja ja.....du har valgt deg en populær sak tydeligvis. Kjedelig å vente.
                        Vennlig Hilsen
                        Arne Husby

                        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by ScooterEngan View Post
                          Der ble de tom får clouds på HK også, altså den pakken med servoer og ESC. Noen som vet om det tar lang tid før de får inn nye?
                          Fikk noe fra HK i dag som jeg bestilte 14. mai. Det var backorder og leveringstid 9 - 20 dager, men det stemte altså dårlig. Kortet ble belastet samme dag jeg bestilte.
                          Last edited by Biplan; 09-09-11, 20:37.
                          Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                          Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by ArneH View Post
                            Jeg oppdaget i går at kablene fra Motor til ESC på Clouds hadde flere små brudd og nesten brudd. Nå bytter jeg likså godt kablene.
                            Det er slike små irriterende saker om oppdages ved lavpris RTF. Ser at de kablene ikke er av den beste kvaliteten i utgangspunktet. Var akkurat som gamle kabler som var tørre og ligget lenge i solen.
                            Frem med loddebolt og krymp.
                            Det er en sak jeg ikke gidder å reklamere på. Skal T.S. sende meg en bunt kabler som erstatning?
                            Det er ikke brudd i kablene.
                            Det er kun isolasjonen som har krakellert.
                            Dette fikser man enkelt med litt vulktape eller krympestrømpe.

                            RC Modeller

                            Comment


                            • #59
                              Ja, det var det jeg fant ut. Fikset det med krymp, og motoren går som den skal. Så jeg tror ikke det blir noe problem.
                              Vennlig Hilsen
                              Arne Husby

                              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                              Comment


                              • #60
                                Som jeg sa tidliger, lønner det seg å bestille fra HK med EMS express to norway? hvis du slipper unna toll og det så blir det jo billigere selv om frakten er en del dyrere.

                                Comment

                                Working...
                                X