Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av mitt første fly (nybegynner)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Istedenfor å vente på svar så søk heller litt på forumet, handling fra HobbyKing har vært diskutert ørten ganger. En gyllen regel når man er fersk på et forum er at andre har lurt (og fått svar) på akkurat det samme.

    Comment


    • #62
      Selger de Clouds fly i norge utenom throttlestore.no ?
      Har søkt og søkt og søkt men finner ingenting, kan hende jeg er dårlig å lete :S

      Er så tungvindt å handle fra utlande, skal ha ganske så mye, noen steder har de bare noe jeg skal ha men ikke alt, hobbyking er de eneste som har alt det jeg trenger men halvparten er borte fra lageret, når det kommer inn nye varer så forsvinner andre varer like fort. Over halvparten av det de har er utsolgt, har også hørt mye dårlig om hobbyking at de er treige og levere osv.... så det hadde vært greit å handle er fra norge.

      Comment


      • #63
        Da har endelig alt kommet på lager på hobbyking, tror jeg bestiller derifra, deler pakken i to med EMS. Dyr frakt men likevell mye billigere enn i norge, må få moren min eller faren min til å bestille i helga.

        Comment


        • #64
          Har også lyst til å lage flaps på flyet, må jeg ha en til servo da? en 9 grams?
          Også har jeg litt lyst å kjøpe 6x4 propell, men trenger jeg en bedre ESC, den som følger med er 20A, blir det for lite?

          Når det gjelder flaps så aner jeg ikke hvordan jeg lager det, først kan vi ta alt det jeg trenger så bestiller jeg det i samme slengen, servoer og propeller koster jo ikke mange dollar, da kan jeg bare bestille med når jeg først handler på HK.

          Comment


          • #65
            Glem flaps, ikke bare fordi du selv sier du ikke vet hvordan du skal lage de, men også fordi det er helt unødvendig på dette flyet. Du kan bruke balanserorene som såkalte flaperons isteden, men det krever en computer radio. Dessuten bør du heller bruke de som spoilere, alltså la de gå opp istedenfor ned. Da presser du flyet ned når du skal lande som kan være greit for å korte ned landing.

            Forøvrig bruker jeg 6x4 propell på min med original esc uten problem.

            Comment


            • #66
              Så kan du bruke ved å reversere den ene servoen sånn at begge aileronsene skyver seg ned eller opp ikke sant? bestiller en turnigy 9x i tilegg, kan den dette?

              Comment


              • #67
                Turnigyen radioen har ENDELIG kommet på lager hos HK og jeg fikk endelig bestilt flyet pluss litt stæsj.
                Kjøpte meg en gyro bare får å prøve.
                Kjøpte ikke den pakken som inneholder alt, kjøpte kun flyet og delene seperat, kjøpte et 30A ESC istede for 20.
                Kjøpte også 4 stk 6x4 propeller.
                Last edited by ScooterEngan; 27-09-11, 20:07. Reason: skrivefeil

                Comment


                • #68
                  Jeg var ute med min Clouds og bruker en 9 kanals Eurgle radio. Tilsvarende Turnigy. Har ikke fått til spoilerons ennå. Men jeg merker at jeg trenger det.
                  Jeg hadde problemer med stive ror, og dårlig utslag. Så jeg kuttet likså godt løs alle rorene og hengslet de.
                  Hadde en fantastisk dag med Cloudsen i går. Brukte bare motoren til å komme opp i høyde, og lot den bare seile. Det blåste en del, men det må ha vært bra med Termikk. For jeg kunne sirkle oppover i det uendelige. Tilslutt måtte jeg bare ta den ned, da jeg ikke orket å stirre oppover lenger. Gled deg til du kan begynne å fly den. Når du først får taket på den, flyr den skikkelig bra. Bare husk at du må kaste hardt når du sender. Og ikke for mye gass, da snur den og kommer tilbake til deg. Skikkelig artg å kunne fly lenge, uten å bruke motor.
                  Vennlig Hilsen
                  Arne Husby

                  Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by ScooterEngan View Post
                    .
                    .
                    Kjøpte ikke den pakken som inneholder alt, kjøpte kun flyet og delene seperat
                    .
                    .
                    Fornuftig, kina setup er bare det billigste skrotet som er mulig å få .

                    Odd H.

                    Comment


                    • #70
                      Som sagt så har jeg batterier i en pakke og alt annet i en annen pakke, den pakken med flyet ble sendt den 4 oktober og ankommet gardemoen den 6 oktober.
                      På den pakken med batterier så er det siste som står på status: Handover to airline, den 5 oktober.
                      Har hørt at pakker med lipo tar lengre tid enn vanlige pakker, men gjelder det behandlingen på postkontoret eller flyturen, hvis flyturen tar like lang tid så annkommer pakken imorgen på gardemoen ikke sant?
                      Og et annet spørsmål, når det står i statusen: Sendingen er ferdig tollbehandlet, vil det si at jeg får tollgebyr og moms på EMS?

                      Comment


                      • #71
                        EMS kan være så mye som en uke raskere, batterisendinger kan ta opptil to uker. På EMS skal du kun betale moms, ingen gebyrer da dette er inkludert i EMS tjenesten. Vanlige pakker får derimot et gebyr på 110-150 kroner hvis verdien er under 1000, mer hvis den er over.

                        Comment


                        • #72
                          Da har den ene pakken med flyet å det kommet, ser også at den pakken med batterier er på gardemoen, så jeg regner med jeg får den pakken på tirsdag-ondsdag.
                          Det jeg så var at power supplyen til laderen hadde feil veggstøpsel, hva gjør jeg da?
                          Går det å bruke bilbatteri?
                          Denne kjøpte jeg:
                          HobbyKing R/C Hobby Store : HobbyKing Power Supply 100~240v 5A

                          Flyet så veldig fint ut så jeg får vel bare begynne med å montere delene sammen og sette inn servoer osv...
                          Når det gjelder lim, så kjøpte jeg denne:
                          HobbyKing R/C Hobby Store : Evotite CA460 Foam Safe Super Glue (Medium)
                          Siden jeg har hørt at det lime som følger med ikke er noe særlig.

                          Comment


                          • #73
                            Klarte selvfølgelig å få lim i det lille hulle rett under elevatoren, den lilla "stanga" sitter bom fast!
                            Noen som har ideer får å få den løs?

                            Comment


                            • #74
                              Greide jo selfølgelig å kjøpe en BRUSHED ESC istede for brushless.

                              Comment


                              • #75
                                Denne skulle duge, med mindre du vil vente et par uker til på en ny fra HK TS 30A Brushless ESC - ThrottleStore.Com

                                Comment

                                Working...
                                X