Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av mitt første fly (nybegynner)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Eller denne?
    OneDime 30A Brushless ESC w/BEC - elefun.no - Radiostyrt hobby
    29 kroner i frakt så det blir bare 190 kroner totalt, får den etter ca 3 dager.
    Det ble også feil strømforsyning, men kan jeg lade med vanlig bilbatteri?

    Comment


    • #77
      Originally posted by ScooterEngan View Post
      Det ble også feil strømforsyning, men kan jeg lade med vanlig bilbatteri?
      Var det ikke bare støpselet som var feil da?
      Bytt støpsel Clas Ohlson
      Eventuelt få tak i et adapter. Vet ikke åssen støpsel du har men denne kan kanskje passe... Clas Ohlson
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #78
        Slik ser veggstøpselet ut:
        http://www.japanbiking.com/wp-conten...11/01/plug.jpg

        Men hvis det går ann å bare bruke et bilbatteri så gjør jeg heller det.

        Comment


        • #79
          Det er vel bare å bytte hele kabelen som går mellom veggkontakten og selve strømforsyningen. Pluggen i strømforsyningen er jo temmelig vanlig.

          Her har du en som skulle passe.
          Clas Ohlson
          Ørjan Pettersen
          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

          Comment


          • #80
            Originally posted by ScooterEngan View Post
            Klarte selvfølgelig å få lim i det lille hulle rett under elevatoren, den lilla "stanga" sitter bom fast!
            Noen som har ideer får å få den løs?
            Da må du skaffe deg noe som heter Debonder eller Uncure. Det løser opp CA. Dessuten er Foamsafe lim hverken nødvendig eller egnet for materialet dette flyet er bygget av. Vanlig CA, fungerer best. Bruk medium, den herder litt saktere, så du kan korrigere feil. Dessuten fyller den sprekker bedre. Aceton eller neglelakkfjerner, kan også brukes. Stryk på , og la det virke over tid.

            Limløser for hurtiglim, fra Smallsize. De har det sikkert på T.S eller andre steder.
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment


            • #81
              Fikk den løs til slutt, etter at jeg hadde skjært av litt rundt hullet.
              Får å si det sånn så klarer jeg nesten ikke å vente til å prøve å fly, skal til bodø til helgen, der har de clas olson, så finner sikkert noe der. Det følger med en kabel der i den ene ender er det svart og rød, altså regner med får å koble på et bilbatteri eller no og DC kobling i den andre enden, er det bare sette de på bilbatteriet? har ikke lyst til å gjøre noe galt så jeg spør får å være helt sikker.
              ESC får jeg nok samtidig som batteriene, ESC sender som brevpost og da går det rimelig fort.

              Comment


              • #82
                Da har jeg fått alt det jeg trenger.
                Nå har jeg sittet i flere timer å prøvd å få alt til å fungere som det skal men det er ennå noe som gjenstår.
                Det som var er at de ledningene fra ESC-en som går inn i batteriet sitter ikke ordntlig, de er helt løse og må noen ganger holde dem på sånn at ikke dem detter ut, de må jo sitte skikkelig under en flytur sånn at de ikke detter løs under flyturen.
                De tre ledningene fra ESC-en som skal gå til de 3 fra motoren går jo ikke ann å feste på noen vis, må jo teipe de fast eller no sånt og for det meste så får en eller flere av de ikke kontakt.
                Når jeg kobler til batteriet begynner servoene og gå i alle retninger, også hvis jeg vrikker litt på ledningene, nå som gjør at balanserorene, elevatoren osv... kommer helt ut av posisjon.
                En annen ting er at motoren ikke går rundt når jeg gir gass, vrikka litt på ledningene som går til motoren så peip det en gang så funka det, motoren gikk som den skal, prøvde å koble av batteriet å prøve på nytt, men etter det så har jeg aldri fått det til å fungert, noen ganger har motoren bare vrikka litt på seg når jeg gir gass men den går ikke rundt som den skal.
                Hadde vært fint om noen kunne forklare hva som er galt. Ser at i manualen til ESC-en så skal jeg ta throttle sticka helt opp når esc-en og receiveren er kobla til, så skal jeg koble til batteriet så skal jeg høre piping men ingenting skjer, kan jo være at de tre ledningene har dårlig kontakt, men får liksom ikke det til å koble den sammen helt med teip.
                Forresten så kom det 2S batterier istedet for 3S i pakken, hva er forskjellen?

                Comment


                • #83
                  Du kan ikke bruke teip, du må lodde alle kontakter og ledning, du må ikke finne på å prøve å fly med teipede kontakter. Og 2S batterier har lavere spenning. Lipobatterier er bygd opp av celler, hver celle er på ca 4 volt og 2S tilsvarer to celler, alltså 2x4=8 volt. Men du må nok ha 3 celler, eller 12 volt, for å få den effekten dette flyet trenger

                  Comment


                  • #84
                    Lodding har jeg aldri vært borti og aner ikke hvordan jeg gjør det, ikke har jeg utstyr til det.
                    Finnes det noe alternativ for lodding?
                    Hva mener du med at flyet ikke får samme effekten? blir det mindre kraft i motoren?
                    Last edited by ScooterEngan; 11-10-11, 19:37.

                    Comment


                    • #85
                      Da må du få noen til å gjøre det for deg evt kjøpe deg utstyr og lære det først som sist. Du bør virkelig lære deg å lodde skal du drive denne hobbyen, det er ikke så vanskelig, det finnes masse instruksjonsfilmer på nettet og utstyret koster ikke all verden. Og ja, du får mindre kraft til motoren med 2S batteri.

                      Comment


                      • #86
                        Jaja får vel se hva jeg får til, ble ikke så billig som jeg trodde dette her.
                        Er det bare loddebolt og loddetin jeg trenger? må jeg ha noe form får pakning rundt etter at jeg har loddet?
                        Hvordan er det med de to ledningene som går til batteriet? de er jo løse men kan jo ikke lodde de får skal jo ha de ut igjen når jeg skal lade batteriet.

                        Comment


                        • #87
                          Batteriet har en kontakt vil jeg anta, og du må ha en motsatt kontakt til esc'en. Hater å si det, men du burde nok ha gått for den ferdige versjonen.

                          Comment


                          • #88
                            Ja, hadde jeg visst at man må lodde og alt det greiene der hadde jeg defenitivt valgt ferdigversjonen.
                            Jeg satte på noen "strømper" og krympet det med en lighter, når det gjelder batteriet så fulgte det ikke med noen plugg, men jeg har noen som plugger som jeg kan sette på ESC-en.
                            Veldig ergelig at jeg hadde bestilt feil batteri, håper ikke at det påvirker flyopplevelsen så mye.

                            Comment


                            • #89
                              Du må ha 3 s batterier til det flyet. Folk pleier å fly det med 3 s 2200 Mah batterier. Hva står det på dine? Og selvsagt må du ha plugg på batteriet. Du må jo kunne plugge fra hverandre for å skifte batteri og lade.
                              Her er det mye om lodding: soldering rc - YouTube
                              Det ble mye styr for å komme i lufta. Men lodding, plugger osv er likså godt å lære seg med en gang. Bare vær forsiktig når du driver med batterier. Mye kraft i en liten pakke.
                              Vennlig Hilsen
                              Arne Husby

                              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                              Comment


                              • #90
                                Ja, når du lodder på batteri må du sørge for at den ledningen du ikke lodder er isolert hvis ikke kan det fort si "pang". Ikke spør hvordan jeg vet

                                Comment

                                Working...
                                X