Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av mitt første fly (nybegynner)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nå har jeg fått et problem, motoren stopper helt opp mens jeg flyr.
    Første gangen kan det ta opptil 5 min før dette skjer, plutselig stopper motoren helt, kan kontrolere resten av flyet.
    Når flyet er på bakken igjen slår jeg av og på radioen og alt er som normalt, kaster flyet og det samme skjer bare etter mye kortere tid, etter flere ganger går det ikke mer en 5 sekunder etter at jeg har slått på motoren før den stopper og da begynner det å bli irriterende.
    Er dette fordi at ESC blir for varm og skrur seg av automatisk? kjente på ESC-en og den var litt varm men ikke glovarm.
    Kan det være dårlig kontakt mellom motor og ESC? som nevnt tidligere så har jeg bare hatt en krympestrømpe på uten å ha loddet, skal kjøpe eget utstyr imorgen istedet får å låne da jeg sikkert får bruk for mange ganger.
    Som sagt, det er bare å skru av og på radioen så funker det igjen, jo flere ganger det skjer, jo raskere skjer det samme på nytt igjen.

    Comment


    • Høres egentlig ut som du har tatt livet av batteriene dine. Hva har du gjort for å sørge for at du ikke tapper de for langt ned når du flyr?
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • Sjekk hvor mange volt det er pr celle etter en slik stopp.

        Sjekk hvor mange amp oppsettet trekker, jeg hadde samme problem med sebart shark, leverandør hadde sendt meg mindre esc en hva det var anbefalt på motor. Stilte ned throttle til maks 80% og da gikk det fint. Oppsettet var enda sterkt nok til å hovre.

        Har du et tang amp meter du kan låne? Jeg kjøpte meg en slik HobbyKing R/C Hobby Store : Watt Meter & Power Analyzer /Watts up (Ver. 2)

        Espen Kristensen

        Comment


        • Dette skjedde alleredet første flyturen, har bytta batteri når det går såpass treigt at når jeg har full gass så er det som halv gass med et fullt batteri. Prøvde også et batteri som jeg ikke hadde brukt før får å sjekke om det var noe forskjell, men samme problem der også.

          Comment


          • Start med å lodd ALLE koblinger. Jeg tipper på dårlig kontakt. Du vet du aldri må tappe batteriet helt ut sant? Du må aldri tappe det mindre enn 9 volt som er 3 volt per celle. Helst ikke under 10 volt. Hvor mange milliamp putter du tilbake på batteriet når du lader det??

            Comment


            • Start med å lodd ALLE koblinger
              Trulsen har nok rett. Tenk på hvordan det rister og beveger seg inne i en modell. Skal ikke mye til for at det svikter i kontaktene, når de så vidt sitter. Tenker det blir bra, når alt sitter. Selv om det tar litt tid å lære seg å lodde. Quadrocopter skrev en utmerket artikkel med bilder om lodding av plugger. Hvor er den blitt av?
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • Da har jeg kjøpt loddeutstyr, og skal begynne å lodde alt.
                Nei jeg visste ikke at jeg ikke måtte tappe batteriet helt, jeg husker ikke helt hvor mye volt det er pr celle når jeg har flydd, men når det er ferdig ladet så er det alltid 4,2 volt i hver celle.
                Får vel lodde å se om problemet løser seg, er veldig sikker på at det er dårlig kontakt ja, om det er det som gjør det vil jo tiden vise.
                Lodding skal ikke være noe problem, har sett fine videoer på youtube og det ser ikke så vanskelig ut bare man vet hva man skal gjøre.

                Comment


                • Da har jeg loddet alt og det gikk uten problemer.
                  Det var nok dårlig kontakt ja, fløy i ca 30-45 minutter nå uten problemer.
                  For et herlig fly det må jeg bare si!
                  Neste steg blir FPV, skal kjøpe det nye GoPro HERO2 kameraet

                  EDIT: Det var 3.85 volt i hver celle da jeg ladet batteriene.

                  Comment




                  • Her ser dere hvordan det går, har kjøpt meg gopro hero2 for en stund siden som dere ser....

                    Comment

                    Working...
                    X