Announcement

Collapse
No announcement yet.

Clouds sammenlignet med trainer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clouds sammenlignet med trainer

    Kanskje et dumt spørsmål fra nybegynneren. Startet med rc fly nå ganske nylig. Kjøpte meg den velkjente Clouds fra Throttlestore, og er super fornøyd med denne. Har sikkert rundt 50 turer, og føler jeg mestrer det veldig bra. Hvor lett er denne å fly sammenlignet med en større model, en høyvinget trainer fks? Vil jeg bli overrasket når jeg tar av med fks en Ready? Cloudsen er jo nokså liten og lett, vil tro at en større modell vil være mye mere stabil? Selv om hastigheten på Cloudsn ikke akkurat er noe å skryte av, vil kanskje dette være den størse forskjellen?

    Mange takk

  • #2
    Hvis du ikke allerede har kjøpt Ready'en så tørr jeg påstå at når du har mestret Clouds'en så er du klar for noe mer utfordrende enn en høyvinget trainer, en lavvinget sportsmodell feks. Har du allerede Ready'en så er det bare å fly i vei, den bør være enda mer stabil og lettflydd.

    Comment


    • #3
      For min egen del har landingene vært den aller største forskjellen. Min egen erfaring er at mens clouds og tilsvarende fly kan landes nær sagt hvor som helst, må man planlegge og gjennomføre landinger mye mer gjennomført med f eks en Ready. Du må f eks jobbe mer for å få ned farten.
      Ellers er det selvsagt andre forskjeller, men har du kontroll på en clouds vil du i prinsippet ha kontroll på en Ready.
      Kjør på - og ta noen landingsrunder i starten
      Kristian Westgård
      Nittedal

      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
      — Neil Armstrong

      Comment


      • #4
        Readyen vil være et glimrende valg som neste fly. Setter du den opp med flaperon er det fult mulig og fly ganske sakte med den. Selv om den er høyvinget er den faktisk ganske så akrobatisk så den kan du ha det mye morro med og lere en hel del.

        Comment


        • #5
          Vil si at en høyvinget trainer er annerledes å fly enn en clouds fly, men ikke vanskeligere. Den største forskjellen vil jeg tro er ved landing, at du må ta hensyn til at du har hjul, og ikke kan dumpe flyet i gresset slik det er lett å gjøre med et motorseilfly som clouds fly, som er omtrent umulig å ødelegge med en unøyaktig landing.

          Vil jo selv si at etter en stund ble clouds fly kun interessant som et fly som kan fly når andre mer knuselige modeller må stå på bakken p.g.a. vind eller vanskelige forhold. Også bra til å fly fra steder hvor fly med hjul ikke kan fly, og fint fly å sllenge små kameraer på. Men ellers blir det mye mer moro med noe mer akrobatisk ! Prøv f.eks. pitts fra hobbyking, et deilig lettere akrobatisk fly. Sleng på større hjul og propell, og bare kos deg !

          Comment


          • #6
            Nå som vinteren nærmer seg er det greit å ha en modell man kan lande i en skavl...
            Jeg sverger til Stryker for vinterflyging. Ukomplisert, raskt og veldig manuvrerbart.
            I hangaren:

            SpeedFire F5B
            X-plane fra www.yuri-models.com
            Hawk F5B
            MiniHawk (2stk)
            3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
            UM Stryker Q 180
            FPV Raptor
            EPO Cessna (156cm)

            Comment

            Working...
            X