Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybegynner med STM cessna 350, trenger tips å råd :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    ehm, prøvde å laste opp i en annen nettleser, men det kom bare opp "blablabla failed to upload file" eller noe sånt. bah- .-

    Comment


    • #32
      kun 3-5 minutter flytid? Jeg flyr minst 10 minutter og gjerne 15 minutter med min Cessna 350 fra elefun. I tillegg har jeg montert på en flightcam one sak som filmer turene fra luften og en telemetrienhet fra Spektrum (fart, høyde, spenningsnivå på batteri og RPM for motor).

      Når det kommer til acro er dette flyet faktisk veldig bra. Har ingen problem med rolls, fly på hodet eller ta fem++ loops etterhverandre. Et knakende morsomt fly som eneste svake punkt er det hersens forhjulet. Når du bytter hjul på det, ikke prøv å demontere det, ta heller å kapp koppen med stangen i ca. 1 cm opp med en dremmel og fest den med gaffa når du har byttet den stangen (om skruen som fester hjulet er knekt).

      Forøvrig ligger det masse 350 action på min youtube kanal.
      Teh_Pastor

      Min lille youtube side
      http://www.youtube.com/user/NORGOONER

      Stolt medlem av Agder Plane Crash Club

      Comment


      • #33
        Fikk desverre ikke tatt en tur innom Mikronor i går, men skal fixe det i dag.
        Har i det minste funnet delenummeret på vingesettet om dette er interresant.
        HCAA6356

        Comment


        • #34
          Tusen takk! Tror nokk det blir lettere å søke rundt med delenummeret

          Skal sjekke YouTube siden din etter jobb

          Comment


          • #35
            Har nå prata med Mikronor og fått dem til å sjekke med leverandør av flyet/delene.
            Vingen er desverre ikke på lager der nede, så det kan fort ta en måneds tid
            før den igjen er tilgjengelig.
            Jeg skal ihvertfall sjekke igjen on noen få uker, og poste her om den igjen er tilgjengelig.

            Comment


            • #36
              kjempe greier! setter pris på hjelpen din får bare vente jeg da..

              Comment


              • #37
                Originally posted by teh_pastor View Post
                kun 3-5 minutter flytid? Jeg flyr minst 10 minutter og gjerne 15 minutter med min Cessna 350 fra elefun. I tillegg har jeg montert på en flightcam one sak som filmer turene fra luften og en telemetrienhet fra Spektrum (fart, høyde, spenningsnivå på batteri og RPM for motor).

                Når det kommer til acro er dette flyet faktisk veldig bra. Har ingen problem med rolls, fly på hodet eller ta fem++ loops etterhverandre. Et knakende morsomt fly som eneste svake punkt er det hersens forhjulet. Når du bytter hjul på det, ikke prøv å demontere det, ta heller å kapp koppen med stangen i ca. 1 cm opp med en dremmel og fest den med gaffa når du har byttet den stangen (om skruen som fester hjulet er knekt).

                Forøvrig ligger det masse 350 action på min youtube kanal.


                stilige videoer så kult ut å fly på isen!

                Comment


                • #38
                  Originally posted by xilian View Post
                  STM Cessna 182 motorfeste - elefun.no - Radiostyrt hobby tipper jeg?

                  Er ikke sikker på om 350 og 182'en har samme deler, men det ser du
                  vel fort på bildet tenker jeg. Jeg blir ikke overrasket om det er samme i alle fall
                  til opplysning, så passet motorfestene fra 182'en på 350'en

                  Comment


                  • #39
                    Det er bra. Bare å komme deg ut på stripa nå da
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • #40
                      må nok vente på at Elefun får vingen inne på lager dessverre, alt er gjort klart nå til vingene skal komme på lager->hjem til meg...hoho

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by j.i.y View Post
                        må nok vente på at Elefun får vingen inne på lager dessverre, alt er gjort klart nå til vingene skal komme på lager->hjem til meg...hoho
                        Kan du nok vente lenge er jeg redd. Elefun har ikke vært de raskeste i klassen til å få fatt i reservedeler når de først har gått tom, for meg virker det som om at de kun får varer 1 eller muligens 2 ganger i året fra hver enkelt leverandør. Håper selvsagt jeg tar feil her, eller at de har innsett at de må bestille oftere. Personlig har jeg ventet på en del til min første STM Cessna (2 eller 3 år siden) i en evighet, helt til jeg gav opp og kastet modellen.
                        Teh_Pastor

                        Min lille youtube side
                        http://www.youtube.com/user/NORGOONER

                        Stolt medlem av Agder Plane Crash Club

                        Comment


                        • #42
                          Det må vel finnes en eller annen nettbutikk i verden som har reservedeler til dette flyet, om ikke Elefun kan skaffe innen rimelig tid? Kasting høres drastisk ut.
                          Kristian Westgård
                          Nittedal

                          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                          — Neil Armstrong

                          Comment


                          • #43
                            STM Cessna 350 Hovedvinge, med 2 servoer - elefun.no - Radiostyrt hobby
                            stemmer ikke det
                            ...
                            Vidar

                            Div.

                            Comment


                            • #44
                              Stemmer det Free2fly.
                              Elefun fikk inn disse i dag, så løp og kjøp j.i.y

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Jan-Øyvind View Post
                                Stemmer det Free2fly.
                                Elefun fikk inn disse i dag, så løp og kjøp j.i.y
                                Da blir det å svinge innom der i morgen på vei hjem fra jobb og plukke med meg minst 3 nesehjul.
                                Teh_Pastor

                                Min lille youtube side
                                http://www.youtube.com/user/NORGOONER

                                Stolt medlem av Agder Plane Crash Club

                                Comment

                                Working...
                                X