Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybegynner med STM cessna 350, trenger tips å råd :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    yepp, d første jeg gjore i dag var å sjekke om de hadde fått inn vingene, å det hadde de gjort. så jeg bestilte vinger og en ekstra aksling til propellen

    nytt nesehjul fikk jeg i igår, så iløpet av neste uke så regner jeg med at det er klar for luften!

    Comment


    • #47
      Originally posted by teh_pastor View Post
      Da blir det å svinge innom der i morgen på vei hjem fra jobb og plukke med meg minst 3 nesehjul.
      hvordan oppfører flyet seg i litt vind ? vet du sånn ca hvor lang rekkevidde det er på det?

      Comment


      • #48
        Originally posted by j.i.y View Post
        hvordan oppfører flyet seg i litt vind ? vet du sånn ca hvor lang rekkevidde det er på det?
        Jeg har fløyet mitt med 5-7 m/s en plass uten problemer... krever selvfølgelig litt mer kraft + mer av flyver... men ikke har jeg fløyet masse og flyet mitt er enda like helt Bare ikke glem og lande mot vinden du...

        Comment


        • #49
          akai, så trikset er å lande mot vinden?
          det er vel ikke så lurt å fly i fuktig vær?

          Comment


          • #50
            Fuktig, som i regn?
            Det ville ihvertfall ikke jeg gjort.
            Motoren er elektrisk og sitter nesten åpen i front av flyet,
            så tror jeg hadde venta på opphold.
            Om du lander i motvind med flaps ute/sakte fart og nesa en
            liten touch opp, så skal landinga gå som smurt.
            Lykke til

            Comment


            • #51
              nei ikke som i direkte regn, men mere som rett etter det har regnet eller når det er tåke i lufta
              skal huske på det du, skal se om jeg får til Flycamone v2, så mulig dere får se xD

              Comment


              • #52
                Litt fuktighet i lufta burde ikke være noe problem. Men tåke kan jo selvfølgelig være en utfordring rent visuelt. Hvite fly i tåke synes ikke spesielt godt. Hadde et EPP herjefly, hvor jeg lakkerte vingetippene med fluoriserende orange lakk fra Biltema, og det gjorde underverker i disig vær eller i skumringen.
                Knut

                Diverse fly; de fleste med propell...

                Comment


                • #53
                  har kjøpt spray, så man får se om man tar å modifiserer det litt ;P
                  vingene kommer i morgen, så jeg får håpe det blir bra vær! men ser dårlig ut, er tilogmed meldt snø til helga xD

                  Comment


                  • #54
                    Har flydd i regnvær. Hjemme snekra Depron profil dobbelt dekker, radiomotaker var montert opp ned slik at eventuelt
                    vann ikke samlet seg opp + ESC godt skjerma inne i flyet. Fløy helt utmerket. Et annet fly som jeg monterte
                    flotører på kræsja flere ganger i ferskvann. Det som røyk var noen billige servoer, resten var bare å tørke opp
                    så virka alt igjen.

                    MEN dette var langt fra SJØVANN! Dersom du bor nær sjø så er det ofte litt salt f.eks i våt snø og da
                    går det dårlig. Du kan vere heldig med å spyle med varmt ferskvann for å få vekk saltet.

                    Odd H.

                    Comment


                    • #55
                      ahaa, skal huske på det om jeg skal fly i regnvær en gang

                      takk for tipset!

                      Comment


                      • #56
                        noen som vet hvor stor rekkevidde det er på disse flyene?

                        Comment


                        • #57
                          Sannsynligvis langt bedre enn synet ditt
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • #58
                            så det er såppas altså, så jeg trenger IKKE å bekymre meg for at jeg flyr ut av rekkevidde?

                            Comment


                            • #59
                              Rekkevidden er ingenting å bekymre seg over. Du mister synet av flyet lenge før mottakeren kapitulerer. :b

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by Jan-Øyvind View Post
                                Rekkevidden er ingenting å bekymre seg over. Du mister synet av flyet lenge før mottakeren kapitulerer. :b
                                Så fremst batteriet ikke kapitulerer først. Skjedde med meg, gikk greit uten større skader på flyet da det gikk i bakken, men var langt å gå...
                                Teh_Pastor

                                Min lille youtube side
                                http://www.youtube.com/user/NORGOONER

                                Stolt medlem av Agder Plane Crash Club

                                Comment

                                Working...
                                X