Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybegynner med STM cessna 350, trenger tips å råd :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    huff, synn det der

    skulle koble batteriet til nå, men det skjedde ikke NOE som helst, så jeg plugget det inn i laderen. å det blinket ikke en gang (koblet lader til bil batteriet) men når jeg kobler laderen til bil batteriet så lyste begge lysene i 3 sek(?) så slukket de. det har ikke vert sånn før.
    batteriet er vel ødelagt?

    Comment


    • #62
      Hoff,jeg som hadde gjort alt klart,været var perfekt og vingne og motoren var på plass,hadde tilogmed satt kameraet på lading.
      Men så er batteriet dødt,er det ikke det ene så der f*** meg det andre! :s

      Comment


      • #63
        jeg dro idag til hobby24 og kjøpte nytt batteri og lader

        Dynam Supermate DC6 12v/230v - Hobby24.no - Alt innen r/c utstyr
        2200mAh - 55C - JackPower - Hobby24.no - Alt innen r/c utstyr

        så nå er batteriet på lading, får se om det blir noe flyving idag

        Comment


        • #64
          Originally posted by j.i.y View Post
          Hoff,jeg som hadde gjort alt klart,været var perfekt og vingne og motoren var på plass,hadde tilogmed satt kameraet på lading.
          Men så er batteriet dødt,er det ikke det ene så der f*** meg det andre! :s
          hehehehe er jo akkurat som det skal være det, er det ikke det ene så er det det andre...

          Lurt å kjøpe en computerlader forresten, batteriene som jeg tidligere har ladet med den medfølgende laderen varer ikke lengre enn noen minutter, mens de som jeg har ladet med computerladeren jeg har varer 10 - 15 minutter alt ettersom hvor hardt jeg flyr det
          Teh_Pastor

          Min lille youtube side
          http://www.youtube.com/user/NORGOONER

          Stolt medlem av Agder Plane Crash Club

          Comment


          • #65
            ja altså, ikke vet jeg.. men "thr." var reversert på radioen, og da jeg plugget batteriet inn i flyet, dundret det inn i veggen og alt av propeller å motorfester fløy rundt om kring i leiligheten..... heldigvis så var det lett å få på metallplata (motorfeste) det eneste jeg nå trenger er en ny propell og 2 skruer som bøyde seg. skal dra til biltema å se om de har små nok skruer.
            propellen er 9x5 så det får jeg tak i hos hobby24.

            men ja, er det ikke det ene så er det virkelig det andre, skulle tro at det ikke var meningen jeg skal få flyet i lufta...
            men får prøve videre i morgen

            Comment


            • #66
              reservedeler er viktig. Har et sett med vinger, 3 nesehjul, propeller og kopper i bøttevis liggende. Slik det er for meg så klarer jeg ikke gi meg mens leken er god, jeg flyr til jeg blir overdristig og gjør noe lurt. Må alltid fikse noe etter en har vært ute flydd
              Teh_Pastor

              Min lille youtube side
              http://www.youtube.com/user/NORGOONER

              Stolt medlem av Agder Plane Crash Club

              Comment


              • #67
                Man lærer i alle fall utrolig mye av diverse utfordringer og problemer. Selv om det koster både penger og tålmodighet! Håper du får flyet i lufta snart!
                Kristian Westgård
                Nittedal

                Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                — Neil Armstrong

                Comment


                • #68
                  ja det er altså noe hele tiden, og problemet er jo at de som har delene til dette flyet er jo milevis unna, så det tar vertfall 1 uke for at jeg får deler x)

                  dro på biltema for å kjøpe de små skruene som fester motoren fast i plastplaten, kom hjem og skulle prøve...å da var de hakket for store.
                  men så fant jeg ut at skruene som fester staget fast i servoen(eks. flaps på vinger osv) passet, men er seff. noen mm for korte, så da blir det å tynne festet litt sånn at jeg får skruene til å komme langt nok ut, skal dra til hobby 24 idag å kjøpe ny propell etterpå
                  (propell er vel propell? 9x5)

                  men det ser ut som at det ikke blir noe flyving idag vertfall, det regner ute, men kanskje det blir opphold eller noe. får se om det blir flyving, kommer til å filme det vertfall for å ha bevis på at man har hatt det i lufta xD

                  Comment


                  • #69
                    har handlet inn flere sett med propeller nå

                    venter bare på godvær/opphold så skal man prøve å få det opp

                    Comment


                    • #70
                      Napp det opp kamerat, du blir bedre for hver gang vøtt. Husk bare og land med nesa inn i vinden.

                      Comment


                      • #71
                        Dersom du skulle trenge litt lokal tips og hjelp, er det bare å sende en melding eller ringe, så kan jeg stikke innom. Dersom det passer kan jeg også bli med når du skal fly.

                        Ørjan
                        91161816
                        Ørjan Pettersen
                        Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                        Comment


                        • #72
                          takktakk! skal si ifra hvis jeg lurer på noe

                          jeg var faktisk å fløy idag,hehe..dagen derpå x)
                          men det ble faktisk greit, selv om det var litt vind.
                          har filmet det både med tlf og flycamone. Jeg skal laste opp på youtube så får dere se
                          haha, siden det ikke var lange nok skruer til motoren, så trur jeg at den ikke be fast nok, så det det endte opp med at motoren løsnet i lufta og flyet gikk i bakken, men heldig hvis var det mot vinden så det skjedde ikke noe særlig skade på det, har originaskruer og nytt nesehjul, så dette blir fikset om ikke så lenge men ellers så gikk det bare bra, eneste er at jeg stilte linsa til kameraet litt for langt ned,men det får så være
                          skal se om jeg får til å laste opp noen bilder også!

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by teh_pastor View Post
                            reservedeler er viktig. Har et sett med vinger, 3 nesehjul, propeller og kopper i bøttevis liggende. Slik det er for meg så klarer jeg ikke gi meg mens leken er god, jeg flyr til jeg blir overdristig og gjør noe lurt. Må alltid fikse noe etter en har vært ute flydd
                            hvordan skifter man nesehjulet egentlig?

                            Comment


                            • #74
                              sånn, da hadde man kuttet og limt så nå er det nytt nese hjul på maskinen!
                              har mekka en liten video av flyturen også:

                              jeg skal se om jeg får til å laste opp noen bilder av prosjektet også!

                              Comment


                              • #75
                                Click image for larger version

Name:	IMAG0557.jpg
Views:	1
Size:	31.5 KB
ID:	582770sånn så det ut etter at jeg kræsjet idag, skruene løsnet fra motor og flyet deiset i bakken,men det ble bare knekt nese hjul å en ødelagt propelll.
                                Click image for larger version

Name:	IMAG0559.jpg
Views:	1
Size:	36.6 KB
ID:	582772da hadde man fått av (vet ikke hva det heter) dekselet under, som egentlig var ganske så lett, var bare å kjøre kniven rundt kantene og bryte det opp.
                                Click image for larger version

Name:	IMAG0561.jpg
Views:	1
Size:	30.4 KB
ID:	582774da hadde man fått av hele fronten, som også var ganske så enkelt. jeg fant ut hvor det var best å skjære. ble greie kutt.

                                øhm... klarte å knø det litt til med bildene nå, men vertfall, når jeg fikk av fronten så var det bare å skjære ut å tele fronten sånn at jeg kom til de 3 skruene som holder hele nese hjulet.
                                når det var skjært ut så var det bare å bytte
                                dette gikk egentlig veldig greit, trodde det kom til å bli veldig vrient,men det var det ikke. (har aldri gjort noe lignende før)

                                jeg limte så fast hele fronten med epoxy, og teipet det midlertidig fast sånn at det ikke skulle forskyve seg.

                                jeg brukte en stanley kniv med ett nytt bryte blad, lite +jærn og ett skrujærn med kopp(kjøpt settet på biltema)
                                Attached Files
                                Last edited by j.i.y; 16-10-11, 23:02.

                                Comment

                                Working...
                                X