Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybegynner med STM cessna 350, trenger tips å råd :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laget egne ski for ett par uker siden av plasten fra en isboks og noen lette alu profiler og litt epoxy. Fjærbelastet på bakskiene slik at tuppen peker opp for å unngå at de hekter ved landing. Gjenstår å se om de er noe å spare på nå som endelig den jæ.... snøen er kommet til Kongsberg!
    Mvh Andreas (PedAnd)


    ST- model Cessna 182
    Quadcopter

    HPI- Trophy Truck nitrobil

    Comment


    • Originally posted by PedAnd View Post
      Laget egne ski for ett par uker siden av plasten fra en isboks og noen lette alu profiler og litt epoxy. Fjærbelastet på bakskiene slik at tuppen peker opp for å unngå at de hekter ved landing. Gjenstår å se om de er noe å spare på nå som endelig den jæ.... snøen er kommet til Kongsberg!
      Vil nok fungere kjempefint på en høyvinget Cessna,
      da du kan komme in i "gåfart".
      Moro at folk har tiltak til å fixe slike ting selv,
      lykke til.

      Comment


      • Originally posted by j.i.y View Post
        håhå! skal si du har vert heldig der med at motoren og alt det andre elektriske funker! :P
        har tenkt gjennom dette med landingene nå hele uken,så jeg gleder meg til å prøve dette ut.
        hvor lurt trur dere det er å måke ei stripe av jorde tom for snø,å bruke det som landings stripe?
        Mistet et LiPo batteri i slutten av Januar i 25cm løs snø. Fant det igjen rett etter påske. Trodde det var kaputt
        men det virket etter å ha blitt ladet opp igjen ... (det er dødt og begravet nå men ...) beat it.

        Odd H.

        Comment


        • Originally posted by Ofly61 View Post
          Mistet et LiPo batteri i slutten av Januar i 25cm løs snø. Fant det igjen rett etter påske. Trodde det var kaputt
          men det virket etter å ha blitt ladet opp igjen ... (det er dødt og begravet nå men ...) beat it.

          Odd H.
          Batteriet ditt hadde nok gått i "dvale" grunnet kulden og den tørre luften vi hadde
          i fjor.
          Mitt derimot var nok dødt etter bare noen 10 talls minutter, ettersom
          det satt fast i toppen av et tre med servoer og div. lys på full "glow".

          Comment


          • Originally posted by PedAnd View Post
            Laget egne ski for ett par uker siden av plasten fra en isboks og noen lette alu profiler og litt epoxy. Fjærbelastet på bakskiene slik at tuppen peker opp for å unngå at de hekter ved landing. Gjenstår å se om de er noe å spare på nå som endelig den jæ.... snøen er kommet til Kongsberg!
            stilig! er spent på om du får dette til å funke, er digg med litt "home made stuff" :P
            har bestilt ski fra elefun nå,så får montere dem når de kommer
            Last edited by j.i.y; 29-12-11, 15:55.

            Comment


            • da hadde man fått ski!!

              hei! god jul å godt nytt år til dere!

              jeg har fått skia,men det var vist bare front ski. Så jeg tenkte på at jeg skulle prøve å lage ski utav en is boks (ide fra PedAnd litt lengre opp i tråden).

              og jeg har fått laget treplaten som nesehjulet og motorfeste skal sitte fast på i aluminium så jeg gleder meg til å teste!

              hiver ut litt bilder




              slik ser platen ut,og dere ser frontskia der i bakgrunnen,ble litt moding der og :
              Click image for larger version

Name:	IMAG0103.jpg
Views:	1
Size:	37.0 KB
ID:	584056

              sånn ble skiene bak seende ut, tror de blir litt korte,men det var kjempe enkelt å skjære i plasten fra en is boks. det bare bare å slå fantasien løs :
              Click image for larger version

Name:	IMAG0106.jpg
Views:	1
Size:	59.8 KB
ID:	584059

              der hadde man kuttet opp fronten for andre gang:
              Click image for larger version

Name:	IMAG0104.jpg
Views:	1
Size:	33.3 KB
ID:	584057

              liming igjen,epoxy er tingen!
              Click image for larger version

Name:	IMAG0105.jpg
Views:	1
Size:	27.7 KB
ID:	584058



              så man skal se om man for montert alt sammen i kveld å se om flyet flyter på snøen,det blir nok ikke noe flyving enda pga det er mørkt når jeg kommer fra jobb og mye vind.
              Attached Files
              Last edited by j.i.y; 29-12-11, 16:13.

              Comment


              • God jul ja!

                Ser bra ut dette! Har selv ikke fått testet skiene mine på grunn av snø mangel den siste tiden, men trur om det er litt "hengsling" i bak skia så kan det lønne seg med en strikk, fjær eller lignende som dra tuppen opp slik at en ikke hekter i bakken under landing.
                Mvh Andreas (PedAnd)


                ST- model Cessna 182
                Quadcopter

                HPI- Trophy Truck nitrobil

                Comment


                • yepp,har tenkt på noe for å få tuppen hengende opp,men fant ikke ut noen bra løsning. men strikk høres jo ut som en bra ide!
                  jeg var ute i sted å det funket ganske bra! flyet skled veldig lett,må bare få justert front skia litt lengre fram sånn at den blir plan.
                  vurderte nesten og forlenge bak skiene litt. tror de kan være i det korteste laget,skal ta å slenge ut noen bilder senere når de er montert på

                  takk for tipset!

                  Comment


                  • da hadde man fått testet flyet!
                    over all forventning så var flyet helt stabilt i lufta, noe jeg trodde ikke kom til å skje pga vekt forskjellene.
                    Det var -13 og helt vindstille ute,så forholdene var vel ganske bra. Jeg fant ut at skiene ikke fikk flyet til å flyte på snøen,så jeg måtte bare bruke veien.
                    Jeg øvet meg på å lande flere ganger,kom inn i lav fart rett over bakken sånn at jeg fikk "feeling" av hvordan jeg skal håndtere flyet når jeg skal lande. dette gikk veldig greit,helt til jeg skulle lande, eneste som gikk galt var at den ene skia løsnet fra limet og flyet bråstoppet. men ellers gikk landingene bra.
                    Men jeg har startet og lage nye ski som er lengre og som ikke har en like brå vinkel på tuppen.
                    men dette får jeg gjøre ferdig neste helg.

                    godt nytt år til alle dere!

                    Comment


                    • da ga jeg opp dette med å lage egne ski,bestilte noen ski fra elefun og monterte de idag, forhåpentlig hvis så er det fint vær i morgen sånn at jeg får testet!

                      Comment


                      • Noen som er heldige med været... her i stavanger området har vi vind. vindt og jaggu enda mer vind :P Får vell håpe på noe finvær til våren :P

                        Comment


                        • ja rikti,har bodd på sola for 7 år siden :P
                          jeg bare ser fram til påske tider,når det er litt mere lyst ute. Jeg fant kameraet,så tenkte jeg skulle filme idag,så får dere se
                          Det er ca 0 grader ute og veldig "flatt lys" så tror det kan være vrient å se flyet i lufta, Får bare holde det i nærheten :P

                          Comment


                          • da hadde man vert ute å flydd, (eller.. har prøvd i vertfall) det var litt vrient for front skia tok i propellen,så da knakk tuppene på propellen.
                            jeg har filmet så jeg skal legge ut litt senere så nå har jeg bestilt ski,ga opp det der med å lage egne :P men jeg tror at jeg trenger mere trening for å få flyet til å lande på En stripe hele tiden, å ikke over hele jordet.

                            Comment


                            • STM Cessna 350 Corvalis w/FlyCamOne v2 - YouTube


                              her er en liten filmsnutt jeg fant etter i høst, endte jo selvfølgelig med kræsj for at jeg ikke klarte å se hvordan vei flyet var og mistet kontrollen. :P

                              her er fra sist helg:


                              etterhvert gikk jeg lei skia og ga opp, den funket ikke og gjorde det ustabilt i lufta, så ville prøve noe annet.



                              har kjøpt ordentlig ski nå, så da var det bare å vente på ordentlig snø
                              Last edited by j.i.y; 22-01-12, 17:17.

                              Comment


                              • hei igjen! lenge siden siste innlegg nå!
                                i mellomtiden har jeg faktisk investert i simulator,eller jeg og en kompis spleiset. phoenix RC heter den, jeg synes den var rå! så nå har jeg klart å lande perfekt fleire ganger, det er supergøy når man får det til!

                                men no til en annen sak, jeg lånte flye til kompisen min og han skulle ta en loop i litt for mye vind, og det endte med at flye dundret i bakken og så og si er pulverisert, altså....jeg har vingene og motor med all elektronikk osv,men flykroppen er helt ødelakt.
                                så jeg lurer på, er det vits og kjøpe samme fly eller burde jeg prøve andre modeller? noen som har forslag på fly nr 2?

                                takk for svar

                                Comment

                                Working...
                                X