Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybegynner med STM cessna 350, trenger tips å råd :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Du får ny kropp fra Elefun for 295 STM Cessna 350 Fuselage - elefun.no - Radiostyrt hobby, det er vel det billigste alternativet.

    Comment


    • ja jeg tenkte på det, for nå som jeg har startet å bli kjent med flyet så er det vel ikke så lurt å skaffe ett annet, har jo bra mye reservedeler også :P så ja, jeg tror faktisk at det blir samme flyet.

      Comment


      • Originally posted by j.i.y View Post
        så jeg lurer på, er det vits og kjøpe samme fly eller burde jeg prøve andre modeller? noen som har forslag på fly nr 2?

        takk for svar
        Å bytte flytype når man fortsatt er nybegynner er nok ikke så lurt, jeg merker STOR forskjell på de modellene jeg har. Corvalisen er den dessidert letteste modellen å fly. Som foreslått er ny kropp fra elefun et bra alternativ, men best value vil nok være å kjøpe pakken uten radiokontroller. Smeller i bakken kan forårsake knekker og andre svakeheter som du ikke merker eller ser før flyet er i lufta, i tillegg så får du ofte sleng på proppellen etter sammenstøt med bakken. Har selv opplevd at vingene knekker to ganger etter relativt lette krasj i bakken.
        Teh_Pastor

        Min lille youtube side
        http://www.youtube.com/user/NORGOONER

        Stolt medlem av Agder Plane Crash Club

        Comment


        • Originally posted by j.i.y View Post
          .
          .

          så jeg lurer på, er det vits og kjøpe samme fly eller burde jeg prøve andre modeller? noen som har forslag på fly nr 2?
          .
          .
          Jeg endte opp med å bygge fly nr. 2 Slowfly av Depron. Tror man lærer best å fly slowfly først
          og så gradvis øke fart på modellene etter vert. Det raskeste flyet jeg har nå er en forholdsvis
          "treg" EDF Kyosho A-6 Intruder (For å få det til å fly skikkelig så måtte jeg modifisere og da kommer
          erfaringen med bygging til nytte)

          Har også diverse Warbirds og det var tøft å gå fra slowfly til lavvinget jager. For å lette overgangen
          så bygde jeg flere lavvingede fly i Depron det siste med split flaps.

          Jeg gidder ikke trene med simulator altfor kjedelig ... da heller risikere noen kræsj.

          Comment


          • trur jeg skal se bort fra å kjøpe et fly nummer 2 som dere sier, er kanskje ikke så lurt. Å egentlig,så er jeg fornøyd med corvalisen.
            selv om den har sine svakheter,men om man lærer seg å fly skikkerlig så er det vel ikke noe problem
            får se til neste lønn om det kommer en ny flykropp i posten!
            takk for gode råd (Y)

            Comment

            Working...
            X