Announcement

Collapse
No announcement yet.

valg av batteri,lader etc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • valg av batteri,lader etc

    Hei, jeg skal kjøpe meg Fpvraptor fra HK nå med tanke om fpv flygning når jeg har kommet inn i det å fly først.
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : FPVRaptor Composite 1600mm (PNF)
    sammen denne blir det også denne radioen tenker jeg? vist det ikke er noen bedre forslag
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 2) (v2 Firmware)

    jeg er helt ny med dette så vil ikke bruke så mye mer enn 2000kr i starten kansje?

    dette fra hobby king vil komme på 166$ med frakt, så kommer også moms på dette som er 25% er det 25% av det varene koster? altså 114$ frakt koster meg 52$
    da vil i alle fall dette koste meg 224$ eller 1293KR.

    jeg får ikke kjøpt mer enn 1000Mah når jeg kjøper med dette flyet, var noe regler om store pakker og innhold av disse.

    så lurer jeg egentlig på hva jeg kan få kjøpt av batterier og lader og hvor jeg kan få kjøpt det.

    det jeg har igjen av penger da er 700-1200kr ca. kan jo strekke meg til 2500kr.

  • #2
    Kjøp batteriene ved siden av og få dem sendt rekommandert, da er det ingen begrensing (tror jeg).

    Comment


    • #3
      hmm, kan gjøre det. men noen idea om batteri fra HK som er bra?
      trenger vel også lader.

      Comment


      • #4
        Er det noen her som bruker Blue Lipo? De er vel så billige som HK sine. Ser ut som OK kjøp.

        http://www.hobbypartz.com/bluelipo.html
        Kristian Westgård
        Nittedal

        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
        — Neil Armstrong

        Comment


        • #5
          Originally posted by noolesd View Post
          hmm, kan gjøre det. men noen idea om batteri fra HK som er bra?
          trenger vel også lader.
          Hold deg unna B-Grade, ellers er alt bra. Jeg synes de billige Turnigy/Flightmax batteriene funker gull. Nano batteriene er hakket bedre, de tåler hardere lading (kortere ladetid) og tåler hardere bruk, men koster mer. Kjøp 3 av dette HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 1800mAh 3S1P 20C og du kan fly "hele dagen", evt samme størrelse av Turnigy merket. Litt større enn anbefalt, men billigere enn 1800 mah batteriene. Og jeg er ganske sikker på at flyet ditt takler det. Skal du fly FPV bør du ha enda større batterier, evt et til motor og et til kamera/sender.
          Last edited by Kyrre; 22-09-11, 20:12.

          Comment


          • #6
            så vist jeg går for dette vil det bli ok?
            er det 11.1v jeg bør gå for? 3s batterier. C vet jeg ikke helt hva står for ennå.
            1 stk iMax B610
            1 stk HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 4500mah 3S 35~70C Lipo Pack
            2 stk HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 2200mah 3S 25~50C Lipo Pack

            Comment


            • #7
              Originally posted by noolesd View Post
              hmm, kan gjøre det. men noen idea om batteri fra HK som er bra?
              trenger vel også lader.
              Kan anbefale Turnegy Nano-Tech 45-90c Lipobatterier.... ifra en scala fra 1-10 så er dette innertier batterier.. dvs Meget bra
              Øyvind

              www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

              Comment

              Working...
              X