Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schlundt Flybaby 1:2,2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Flyfreaken View Post
    Nydelig arbeid! Kan du forklare litt åssen du laga den dummy-motoren? Den så jo heilt rå ut!
    Den motoren har jeg kjøpt helt på egen hånd, flott cnc arbeid, litt pirk ved montering, men sluttproduktet blir bra. Eureka RC, Schlundt og Fighteraces er aktuelle leverandører.

    Pusse, pusse og pusse, lime en og en bit sammen uten å søle med lim, lakking og montering.

    Viggo
    Attached Files

    Comment


    • #32
      Originally posted by sekkenes View Post
      Morro og følge med på denne. Skal si det går unna også..
      Den er rask og bygge, ca 95% av alle delene er ferdig kuttet, kun mindre tilpassninger, bildene lyver litt på progresjonen da jeg har masse småtteri som må gjøres ferdig før betrekning. tipper jeg har den treferdig på 70-80 timer. ( jeg teller ikke altså )

      Viggo

      Comment


      • #33
        Åja, den følte me kittet? Trudde du hadde mekkan skjøl jeg

        Comment


        • #34
          Fått prøvemontert motor og tilpasset cowling, i morgen er det overføringer også er det noe pussing som gjenstår, nærmer seg trekking nå.
          Skal lakke denne med billakk fra MIPA, noen som har prøvd den (akryl)?

          Viggo
          Attached Files

          Comment


          • #35
            Imponerende byggverk

            Ser du har svinghjul på motoren .. er det på grunn av giringen ? ( Men samtidig så vil jo en stor propell også ha brukbar svinghjuleffekt også .. ) )
            __________________________________________________ ___
            Jørn Kaasbøll
            Scale Warbirds of Norway

            Comment


            • #36
              Ser veldig ryddig ut, fint!

              Begynt å kikke litt på et byggesett selv, etter EMHW Ultimaten ble ferdig i våres - dette var bra inspirasjon!

              Kjør på med bilder
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • #37
                Hvordan fungerer et reduksjonsgir på denne motoren?

                Comment


                • #38
                  Originally posted by chewbaca View Post
                  Imponerende byggverk

                  Ser du har svinghjul på motoren .. er det på grunn av giringen ? ( Men samtidig så vil jo en stor propell også ha brukbar svinghjuleffekt også .. ) )
                  Svinghjulet fulgte med når jeg kjøpte giret, Regner med at det skal sikre god og vibrasjonsfri gange ( i den grad det er mulig)

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Calmato View Post
                    Hvordan fungerer et reduksjonsgir på denne motoren?
                    Jeg har lest meg til at den trives svært bra, enkel å starte da du får 2,5 ganger mer fart i propellflikken. velger å montere easystart slik at det blir helt idiotsikkert.
                    Hvis du mente å spørre om den mer tekniske siden av det, kan jeg finne en del info på det også.

                    Comment


                    • #40
                      Har tilpasset cowling og kuttet ut for dummy-sylindere, startet tilpassing av hjulkåper og trekking av vinger.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #41
                        De dummy sylindrene ser jo ut som the real thing! Fader for et pent utført arbeid!

                        Comment


                        • #42
                          Fått på litt trekk på kroppen, mangler ribbesying som lages av fiskesene og medisintape, "Pinked" tape klipper jeg selv.
                          Piloten er også klar.

                          Viggo
                          Attached Files

                          Comment


                          • #43
                            Fått på mesteparten av trekket, også simulert vingesying på vingene, sysler på litt skaladetaljer og annet som må på plass før solartexen skal dopes ett strøk eller fem.

                            Viggo
                            Attached Files

                            Comment


                            • #44
                              den propellen var flott.. flyet også da..
                              syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                              carl goldberg ultimate
                              DJI S900
                              piper pawnie el kjærre


                              Futaba 14SG
                              diverse epp tjafs
                              Per-Egil Furuseth

                              Comment


                              • #45
                                Forbildet har svart propell, men jeg får meg ikke til å lakke den.........

                                Comment

                                Working...
                                X