Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schlundt Flybaby 1:2,2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    flott og elegant modell og meget bra flyging også. fin tråd her. lykke til videre

    Comment


    • #77
      Kanon bra tråd dette, å vell gjenomført jomfrutur. Jeg gleder meg oxo til å se den på fagernes, jeg klarer ikkje å få cub'n klar til den tid................. tror eg!!!

      Hva skal du bygge for noe spenende nå da.. ??

      Comment


      • #78
        Originally posted by CubRune View Post
        Kanon bra tråd dette, å vell gjenomført jomfrutur. Jeg gleder meg oxo til å se den på fagernes, jeg klarer ikkje å få cub'n klar til den tid................. tror eg!!!

        Hva skal du bygge for noe spenende nå da.. ??

        Jeg har en påbegynnt Newman 1/5 Storch, en urørt Balsa USA 1/4 L4 og PT19 fra Hostetler, men aller først skal jeg gjøre ferdig en 1/6 Storch fra Svensson, denne kjøpte som påbegynnt prosjekt, skal bygges til "hverdagsfly".

        Kos deg med Cuben, spent på fargeskjemaet ditt.

        Viggo

        Comment


        • #79
          Kjempeflott fly.
          Er det tillatt å spørre om hva slags dope, grunning og lakk du endte opp med å bruke på Solartex'en?
          Synes det begynner å bli vanskelig å finne egnede kjemikalier.

          mvh
          Geir Nicklasson

          Comment


          • #80
            Originally posted by Genic View Post
            Kjempeflott fly.
            Er det tillatt å spørre om hva slags dope, grunning og lakk du endte opp med å bruke på Solartex'en?
            Synes det begynner å bli vanskelig å finne egnede kjemikalier.

            mvh
            Geir Nicklasson
            Du linket meg til shop4glue.com for en tid tilbake, kjøpte dope og tynner til dope der, men jeg måtte mase en del for å få ordren min ekspedert.

            Lakksystemet på akkurat dette prosjektet er bil-lakk fra Mipa, fargelakken var grei, men ødla dessverre noe av finishen med klarlakken, den er den verste jeg har sprøta noen gang.

            Vanligvis bruker jeg lady interiør lateksmaling for farge, og Glasurit klarlakk for bil til slutt.

            Viggo

            Comment


            • #81
              Filmet en liten snutt med kameraet tapet fast oppå capsen, jeg liker flyet bedre for hver tur.

              Når jeg lastet opp videoen mente youtube at de kunne ordne ustødigheten på filmen, ble ett litt pussig resultat, tror jeg dropper det neste gang.

              Viggo

              Flybaby.wmv - YouTube

              Comment


              • #82
                Motor og gir fra denne skal få nytt hjem i en spitfire, da passet det bra og få inn en 4-takter i denne, fikk kjøpt en pent brukt Valach 170 som passer perfekt, 2 flotte turer med denne i dag, etter 4 år fikk jeg endelig montert hjulkåper også, synes det løftet helhetsinntrykket mange hakk.

                Før og etter bilde, samt en liten snutt med lyd.

                Attached Files

                Comment


                • #83
                  Må jo passe godt den motoren. Artig at du prøver drev i Spit. Kanskje full suksess? Ikke umulig. Tvi tvi.

                  Comment

                  Working...
                  X