Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koble motor til ESC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Koble motor til ESC

    Hei. Kjøpte meg nettopp et nytt elektro fly med motor fra hobbyking. Har passende ESC til denne, og lurer på om jeg trenger noe spesielt for å koble sammen? Regner med jeg må lodde (de 3 ledningene?) men er det noe mer?

  • #2
    Originally posted by klovn123 View Post
    Hei. Kjøpte meg nettopp et nytt elektro fly med motor fra hobbyking. Har passende ESC til denne, og lurer på om jeg trenger noe spesielt for å koble sammen? Regner med jeg må lodde (de 3 ledningene?) men er det noe mer?
    Det er alltid en fordel og legge ved linker til hva du har kjøpt når du spør om råd så slipper vi å gjette hva du har!

    Normalt så loddes det på bullet plugger på kablene mellom motor og ESC, dermed kan du snu retningen på motoren på en enkel måte hvis prop'en går feil vei.
    Har du en liten ESC/motor til f.eks indoor modeller så kan du lodde ledingene i sammen

    Samme om du lodder eller bruker plugger så bør du kjøpe krypestrømpe for å isolere plugger/skjøt.

    Comment


    • #3
      Har kjøpt dette: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Floater-Jet EPO with Motor (ARF)

      Hadde et likedan som begynner å bli slitt ut, så tok ut ESC, og klippet ledningene hvor de var loddet til motor, så vil tro det bare er å lodde den sammen igjen likedan og sette på krympestrømpe, evnt teip?

      Comment


      • #4
        OK, da lodder du bare ledningene på denne også men husk at krymp alltid er bedre enn tape!

        Sjekk at motoren går riktig vei før du isolerer de to siste lednings parene med kryp og monterer alt inn i flykroppen (bruk tape når du tester - går den riktig vei så tar du av tapen å skur krympestrømpa over å kryper den)

        Comment


        • #5
          Tusen takk. Hvordan krymper jeg dem? Ser folk bruker gassbrennere, men dette har jeg ikke tilgang på.

          Comment


          • #6
            Originally posted by klovn123 View Post
            Tusen takk. Hvordan krymper jeg dem? Ser folk bruker gassbrennere, men dette har jeg ikke tilgang på.
            Bruk loddebolten, ikke spissen! men der spissen går over i elementet.

            Comment


            • #7
              Originally posted by klovn123 View Post
              Tusen takk. Hvordan krymper jeg dem? Ser folk bruker gassbrennere, men dette har jeg ikke tilgang på.
              En lighter eller fyrstikk gjør også jobben

              Comment


              • #8
                Originally posted by Trulsen View Post
                En lighter eller fyrstikk gjør også jobben
                Bare hold litt avstand, så det ikke soter, eller brenner direkte.
                Vennlig Hilsen
                Arne Husby

                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                Comment


                • #9
                  Eller i den "usynlige" flammen nederst ved lighteren. Funker kanon!

                  Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
                  Rolan Skartun

                  Trex 600 Flybarred - Trex 450SE V2 RJX 3GX -Steve Shumate SU-37 & T-38(knust under lowpass invertet, a good way to go!):cool:

                  Compass 7HV / MKS 950/980 / Align 700MX / CC Ice 2 120amp / BeastX/ Futaba S.bus

                  http://www.sognmodellfly.com

                  Comment

                  Working...
                  X