Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan montere motorfestet ?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan montere motorfestet ?!

    Sto i kjelleren å klødde meg i hodet i rundt 2 timer i går kveld for å prøve å få motoren montert på flyet.

    Har søkt rundt på forumet men ikke funnet noe særlig ang dette.
    Skal nå borre opp hull til blindmuttre.
    Spørsmålet er hvordan teknikk jeg skal bruke for å få blindmuttrene og festet i rett posisjon?
    Har forstått at krysset ( ligger klart på firewallen fra produsent) skal gå gjennom akslingen.
    Kløna fælt med motorfeste, motor, øyemåling, tomstokk, osv i går kveld. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre for å få det riktig.

    Hvilken teknikk er enklest, og lurest? Har lite lyst til å
    montere feil!!
    Den enkelste er metoden er den man som regel kommer sist på!

  • #2
    Hva slags motorfeste og motor er det snakk om? Noen motofester har streker som skal matche strekene på firewall. Som regel så er merkene på firewall merket der hvor bakre del av motoren skal være og på grunn av høyretrekk på motoren så blir akslingen plassert noen grader til høyre for merkene.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Det er et nylonfeste som fulgte med flyet, motoren er en sc 120 4 takter


      Sent from my toilet using IPad

      Comment


      • #4
        Om det er merket et kryss på flyet og det er slike sorte nylonfester kan du bruke merkene på festet som sentrering i sylinderretning eller bare montere festet symetrisk om krysset. I retningen på tværs av sylinderen skal skruene være symetriske om streket.

        Comment

        Working...
        X