Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nå ble FunCuben min vannfly!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nå ble FunCuben min vannfly!

    Hei

    Er det bare og skrape hele FunCuben nå eller ?

    Det har seg sån n at jeg bor ca 500 -1000 meter fra sjøen og fløy en fin approach innover mot sletta jeg lander på. Og tenkte hvorfor ikke ta en litt svær sving så jeg svinget flyet inn mot rullebanen og så plutselig legger den seg over gir full gass og går rett i havet. Henta flyet opp kobla ifra batteriet og ble slept i land av en annen båtfører. Hva skal jeg gjøre nå ? Modtageren min ligger til tørk samt regulatoren. Skal nå skru ut motoren og legge den til tørk også. Servoene er nok gått til helvette samt modtager.

    Nå får jeg pokker lyst og legge opp hele hobbyen ass !

    Andreas

  • #2
    Skal ikke bli overrasket over om ting har overlevd heller... la det tørke godt og test det etterpå....

    Og motoren har mest sannsynlig overlevd med mindre den har fått seg en GOD smell... sjekk shaften for skjevhet iallefall

    Comment


    • #3
      Tusen takk for raskt svar. Mener du da at mest sansynlig ALT av modtager, regulator og servoer er gåne ?

      Comment


      • #4
        Nei, Det kan godt være at diverse har overlevd... ESC er jeg da usikker på... men mottaker og servoer + motor KAN ha overlevd... la det tørke godt før du evnt kobler til 6v på mottaker, kobler til servoer og tester... ikke noe annet og gjøre...

        4.8v gjør seg også om du har det liggende.

        Comment


        • #5
          Ok, takk for svar

          Comment


          • #6
            Om det var saltvann flyet styrtet i er det viktig og få vasket vekk alt saltet før utstyret tørkes. Om det var ferskvann er det bare og tørke utstyret sp virker det nokk. Jeg kar hatt rundkast med fly i saltvann men fikk umidelbart koblet av batteriet og vasket alt skikkelig i varmt vann før tørking i stekovnen og alt overlevde. Dette var retnokk nitro fly men det blir nå stortsett det samme.

            Comment


            • #7
              Er det saltvann så skyller du det med vanlig vann fra springen. Deretter heller du teknisk sprit eller rødsprit over det og lar det ligge til tørk. Skal vanlig vis funke etterpå.
              Jon-Brage Hoel Andorsen
              -------------------------------------------------------------------------
              Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

              Alt flyr bare du har nok motor!

              Comment


              • #8
                Og når vi snakker om å ligge til tørk, så snakker vi fort opp mot en uke.
                Ørjan Pettersen
                Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                Comment


                • #9
                  En time eller to i stekeovnen på 110 grader.

                  Comment

                  Working...
                  X