Announcement

Collapse
No announcement yet.

Clouds fly - defekt motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clouds fly - defekt motor

    Har dette flyet men ser ut som motoren har tatt kvelden etter en krafig styrt.

    Hvilken motor bør jeg bytte til. Evt annen propell og esc. Gjerne fra hobbyking da jeg skal bestille noe annet derfra også.

  • #2
    Du får kjøpt originalmotoren hos Hobbyking, (og hos Throttlestore) det er nok enklest. Hvis ikke må du muligens modifisere festet, hvordan det bør gjøres avhenger av motoren, men det er garantert noen som allerede har gjort det og skrevet om det på nettet så bruk Google for det det er verdt.

    Comment


    • #3
      Jeg brukte en Turnigy HXT 2385 i ungenes MPX EasyStar. Clouds er vel bare en ripoff av denne. Satte på så stor propell som går uten at den tar nedi kroppen. På 3S LiPo går denne skikkelig unna. Tror jeg har 30A ESC på den om jeg husker rett i farten.

      HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #4
        Throttlestore fører motoren, men har den selvsagt ikke på lager. Clouds Fly - Elektriske fly - Reservedeler - ThrottleStore.Com
        Men de pleier å fylle opp lageret ganske fort, så du kan jo sende en e-post. Kan si mye rart om T.S. Men kundeservicen har jeg opplevd som bra,
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #5
          Hei. Har en ny ubrukt motor. kjøpte 2 for og ha i reserve. Pm vist det skulle være av interesse.

          Comment


          • #6
            Hei !
            jeg har brennt et par motorer på denne modellen..
            Kjøper meg nå et programmeringskort for esc'en .. har en mistanke til at timingen ikke er optimal.. Den kan ha det med å hyle dersom jeg gir maks turtall veldig raskt. .. fløy en kort tid med mindre propell for å få enda mer turtall, men da brente jeg motoren på tur 2..

            Modellen flyr jo greit nok med orignal-oppsett ... ( Den er uansett ikke laget for å fly spesiellt fort.. )
            Det hadde jo vært gøy å klippet vingetuppene, byttet motor og så videre.. men da blir det jo et annet fly.
            __________________________________________________ ___
            Jørn Kaasbøll
            Scale Warbirds of Norway

            Comment


            • #7
              Originally posted by Bjørnar Isaksen View Post
              Har dette flyet men ser ut som motoren har tatt kvelden etter en krafig styrt.

              Hvilken motor bør jeg bytte til. Evt annen propell og esc. Gjerne fra hobbyking da jeg skal bestille noe annet derfra også.
              Dersom det er denne enkle "outrunner"'n her AX 2208N KV2150 Brushless Outrunner - ThrottleStore.Com

              så vikler du den opp igjen, link til forklaring og vikleskjema

              a-BM-motors-3

              Har gjort det er par ganger og det er ikke så veldig vanskelig på denne størrelsen motorer.

              Kan vere litt plundrete å finne rett type kobbertråd og tellevindinger ... Kobbertråd har jeg
              plukket fra gamle ladere, 300mah lader 0,3mm tråd ... (med litt flaks)

              Odd H.

              Comment


              • #8
                Takk for tilbudet, men har en ekstra cloud liggene som er i orden. Skal bestille en del annet fra hobbyking og tar med en orginal motor i samme slengen. Tenkte og bestille ekstra propeller og ekstra esc for og ha liggende. Hva anbefaller dere av propeller? Og evt reserve esc.

                Har mista et par propeller pga. at O-ringen ryker. Er det bedre og bruke noe annet til og feste propellen?

                Comment


                • #9
                  Jeg bruker en sik "Collet" som du setter inn på akselen, og strammer til med en mutter. Eller en spinner. Propellfeste heter det vel hvis du skal søke etter det på norsk.
                  Click image for larger version

Name:	a20792a130237250d0c189_m.JPG
Views:	1
Size:	8.8 KB
ID:	582590
                  Vennlig Hilsen
                  Arne Husby

                  Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                  Comment


                  • #10
                    jaaha ? Så du tar tråden fra en gammel lader ( fordi tråden i trafoen er lakkert) ..
                    Og så vikler du opp igjen i henhold til diagrammet .. ?

                    Hva om tråden er tykkere eller tynnere ? hvordan vil det påvirke motorens ytelse ( tenker da ikke overhode på om det er for trangt eller ikke.. bare på et teoretisk plan.. )
                    Har hatt lyst til å teste dette. ( men det er jo så billig for nye motorer, liksom ...og da kan det jo være litt bortkastet tid..)
                    __________________________________________________ ___
                    Jørn Kaasbøll
                    Scale Warbirds of Norway

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by chewbaca View Post
                      jaaha ? Så du tar tråden fra en gammel lader ( fordi tråden i trafoen er lakkert) ..
                      Og så vikler du opp igjen i henhold til diagrammet .. ?

                      Hva om tråden er tykkere eller tynnere ? hvordan vil det påvirke motorens ytelse ( tenker da ikke overhode på om det er for trangt eller ikke.. bare på et teoretisk plan.. )
                      Har hatt lyst til å teste dette. ( men det er jo så billig for nye motorer, liksom ...og da kan det jo være litt bortkastet tid..)
                      Egentlig er modellfly hobbyen bortkastet tid men det er jo gøy da ...

                      Så å få en middels bra motor (ødelagt) til å bli bedre enn da den virket kan vere "litt" kjekt.
                      Skal ikke så mye til å gjøre kina skrot litt bedre ... lønsomt i første omgang er det ikke men
                      nå du har brent opp (om noen år) en skikkelig dyr motor så kan erfaringen med å vikle opp
                      igjen vere lønsom. Kunnskap og erfaring er ikke å forakt. Jeg skroter skjelden fly bare reparer
                      til jeg går lei det.

                      Odd H.

                      Comment


                      • #12
                        Bortlastet tid? Nehei! Å ha det gøy blir aldri bortkastet
                        Kristian Westgård
                        Nittedal

                        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                        — Neil Armstrong

                        Comment

                        Working...
                        X