Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pass opp for løse hunder!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pass opp for løse hunder!

    I dag på Bogstad. Var det en søt hvalpete Engelsk Setter som tok et godt tak med kjeften rundt vingen på min lille glider da den landet. Den løp rundt med den, mens damene som var med bikkja, ble mer og mer hysteriske.
    Til slutt fikk jeg roet ned, og bikkja slapp en EPO vinge full av merker etter tennene. Den Svenske damen lovet å erstatte, så jeg får se.
    Har en vinge til, så jeg får nok fløyet. Jeg prøver også å rette ut merkene med varmt vann.
    Dette er jo et friområde, så vi har alle adgang. Og en liten glider som lander var vel uimotståelig for en ung fuglehund.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

  • #2
    Har opplevd at en bikkje plutselig surra rundt beina mine mens jeg fløy og den var også veldig interessert i flyene mine som lå på bakken. Eieren derimot ga fullstendig blaffen i båndtvang og i at jeg ble sterkt distrahert og lot bikkja få holde på, og ropte ikke på bikkja før hun selv var på vei ut av parken. Da var jeg mildt sagt forbanna, selvom det gikk bra. Og jeg har opplevd flere ganger at hundeiere bare durer rett inn i parken mens jeg flyr og slipper hundene løs og kaster pinner e.l. Mulig de ikke skjønner at de er i veien, men jeg tror nok de bare gir faen og vil ha meg vekk, hundeeiere har selvsagt førsterett til alle områder (tror de tydeligvis).

    Comment


    • #3
      Det er jo ikke båndtvang nå. Så vi må nok finne oss i å dele friområdene med hundeeierne. Vi må også ta hensyn til hestene som rir forbi. Så det i går da vi var mange i lufta. Selv om vi fikk ned mesteparten av flyene, var det noen hester som ble ganske hysteriske. Det mest skremmende for disse dumme dyra var nok sykkelen min som stod parkert på stien. Spørs hvor lenge vi får holde på på Bogstad. Kommer an på hvem som klager.
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #4
        Det var båndtvang da dette skjedde. Og jeg skjønner at jeg er nederst på rangsstigen når det gjelder buk av parken (den er ganske liten), men er det for mye forlangt å få fly ferdig et batteri før jeg må pakke sammen når jeg tross alt var der først? Dette gjelder også familier med fotball, har opplevd et par ganger at de bare går rett inn og begynenr å sparke, vel vitende om at de forstyrrer. Toppen av det hele var da en far med to unger hadde med seg luftgevær og begynte å skyte på blink. Selvom det var et stykke unna pakket jeg sammen og kom meg vekk fort som fy.

        Comment


        • #5
          Trodde ikke at flyging i et turområde var særlig lurt jeg da.
          Er vel ikke lenge til det er på tv2 om en hest som er truffet av et modellfly. Hva skjer da med modellfly?

          Comment


          • #6
            [QUOTE][Og jeg skjønner at jeg er nederst på rangsstigen når det gjelder buk av parken /QUOTE]

            Der sier du noe. Vi er vel ikke helt på toppen. Selv om det er en del som kommer forbi, og er hyggelig nysgjerrig.
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment


            • #7
              Originally posted by anders e View Post
              Trodde ikke at flyging i et turområde var særlig lurt jeg da.
              Er vel ikke lenge til det er på tv2 om en hest som er truffet av et modellfly. Hva skjer da med modellfly?
              Vi har lov av kommunen, så lenge vi flyr elektro eller seilfly. Vi er også pålagt å ta hensyn til de ridende. Hvilket vi også gjør. Men det er fryktelig mange som har fuglehunder her i området. Og de flagrer rundt som strikkballer, mens eieren skriker seg hes.

              P.S. Hestene er bak oss,og ikke ute på jordet. Så det pleier gå veldig bra, så lenge jeg ikke parkerer el-sykkelen inntil stien.
              Last edited by ArneH; 30-09-11, 22:50.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #8
                [QUOTE=ArneH;293573]
                [Og jeg skjønner at jeg er nederst på rangsstigen når det gjelder buk av parken /QUOTE]

                Der sier du noe. Vi er vel ikke helt på toppen. Selv om det er en del som kommer forbi, og er hyggelig nysgjerrig.
                Heldigvis er det en del av de også, og jeg svarer gjerne på spørsmål bare jeg får lande først.

                Comment


                • #9
                  hehe synes du skal si at det ikke er så farlig. Det hele er en fantastisk morsom episode og damene virket som var høfflige og litt flaue. Det er tross alt bare EPO.

                  Tøffe menn har arr, tøffe modeller har bite merker etter store monstre......
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #10
                    Jo da. Jeg fikk masse dameselskap. Og det er ikke ofte når man flyr. Men jeg kunne tenke meg en hyggeligere måte å få telefonnummeret til en søt Svensk dame.
                    Vennlig Hilsen
                    Arne Husby

                    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by ArneH View Post
                      Jo da. Jeg fikk masse dameselskap. Og det er ikke ofte når man flyr. Men jeg kunne tenke meg en hyggeligere måte å få telefonnummeret til en søt Svensk dame.
                      hehe det hele ender med at du må spandere en bedre middag...
                      Lars Norberg

                      Comment


                      • #12
                        Jeg fløy helikopteret mitt på Bogstad forrige lørdag. Det er en stor elektrisk modell, men jeg kjører lavt rotorturtall så støyen er lav.
                        Jeg har alltid med meg en ekstra person som holder utkikk etter bl.a hunder. Jeg fikk beksjed om at en løs hund kom, og deretter tok jeg helikopteret opp til 10 meters høyde. Heldigvis hadde hundeeieren god kustus på dyret, som var en nydelig Golden Retriever. Jeg spurte henne høflig om hun kunne ta bånd på hunden sin. Det løste seg sivilisert. Ingen krangel heldigvis.

                        Comment


                        • #13
                          På Jarlsberg kommer det en hund løpende fra andre siden av jordet når vi fyrer opp jet'n. Den holder seg på andre siden av en bekk og kommer ikke helt ned til stripa.

                          Vi hjelper eieren med å mosjonere hunden.

                          Dvs vi bare flyr sakte og lavt over jordet til hunden er så sliten at den kryper hjem igjen.

                          Neste dag er den på plass igjen og er like kjekk...........

                          Vi vurderer å melde den inn i klubben

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Lars N View Post
                            hehe det hele ender med at du må spandere en bedre middag...
                            Skulle gjerne spandert en bedre middag på damen, for hun var riktig søt. Hun har betalt meg for nye vinger og servo også.
                            Jeg flyr mye seilfly litt lenger inn i Sørkedalen for tiden, på Sinober. Det er et enormt jorde, uten et eneste tre. Det er visst kommunen som driver det. Og gutta på traktoren, sa jeg bare kunne fly så mye jeg ville. Det er en del folk som trener hundene sine der, men mye tryggere enn på fellesarealet.
                            Vennlig Hilsen
                            Arne Husby

                            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                            Comment


                            • #15
                              kjenner til mye av dette.er mange turgåere og hester som passerer flystripa våres også.vi lander når vi ser hestene kommer.bonden som har de bor ikke langt unna.til å begynne med var vi skeptiske å lenge vi kunne holde på,men bonden hadde god erfaring sa han.hestene ble etterhvert vandt til skarpe "hylende" lyder.så de ble med tiden mindre skvettende.men har måtte landet helikopteret engang pga av ei skrikende dame som stod å reiv seg i håret pga at hu ikke ville gå forbi fordi hun opplevde helien som farlig.ennå vi fløy på god avstand fra stien.så måtte bare landet da.hvis vi tar hensyn og har respekt for andre(passerende/ridene etc) så vil de ha respekt for oss også.men er fort gjort at en sjel kan ødelegge for hele miljøet.
                              trex 700 , trex 500 , trex 250 , raptor 50 , hirobo sceadue 50 , xcell Fury Tempest FAI 90
                              mye rart som er filmet igjennom tidene her http://www.youtube.com/user/tommym447/videos

                              Comment

                              Working...
                              X